Reklama

Dostane se Ježkův tým z krize?

Ondřej Ježek zažil v thajském Buriramu zřejmě jeden z nejhorších závodních víkendů celé své kariéry. Hůř už to v týmu Guandalini Yamaha Racing prostě fungovat nemohlo!

V prvním volném tréninku na okruhu Chang Circuit vypověděl Ondřeji Ježkovi už ve druhém kole službu motor jeho R1, ve druhém tréninku se nepodařilo motocykl týmu Guandalini vůbec nastartovat - důvodem byl zlomený kabel.

Své první započítané kolo tak zajel 29-letý Čech teprve ve třetím volném tréninku, do Superpole se kvalifikoval jako poslední se ztrátou 1,8 sec. na předposledního. Ježek musel být spokojen s minimem, tedy že aspoň mohl jet.

V první jízdě se po 3 kolech uvolnila guma na plynové rukojeti, o kolo později musel Ježek vzdát.

Trochu to připomínalo story z jeho závodění v MS-Supersport 2012, kdy mechanici jeho tehdejšího týmu připevňovali uvolněnou páčku na jeho řidítkách izolačkou ještě na gridu...

Ve druhé jízdě začaly problémy ještě před startem, kdy elektronika se chovala bláznivě už v zajížděcém kole, takže český jezdec musel odstartovat z boxové uličky. V prvním závodním kole se elektronická mapa sama přepínala, nefungovala kontrola trakce a také motorová brzda nebyla úplně v pořádku.

Ježek proto zajel do boxu svého týmu, nechal problémy opravit, vrátil se nazpět na závodní trať, ovšem byla mu vyvěšena černá vlajka. Důvodem byla skutečnost, že si nechal problém opravit v zákulisí boxu, místo v boxové uličce.

„V sobotu jsem měl dlouhý rozhovor s týmem, který celou situaci chápe. Doufám, že nyní vědí, co je potřeba udělat, abychom se zlepšili. Musí co nejdříve hovořit a jednat přímo s Yamahou, jinak to nemá smysl vůbec závodit. Je to příliš nebezpečné. Naším problémem je, že nemáme k dispozici celý systém a naše elektronika prostě nepracuje dobře. Také pan Guandalini je na aktuální situaci hodně naštvaný. Na papíře je sice motocykl lepší než vloni, ve skutečnosti je ale horší. Nemohu zajet rychlé časy, neboť elektronika prostě dobře nefunguje. Proto jsem pravidelně poslední“, zhodnotil celou situaci hodně trpce český jezdec.

Faktem je, že Ježek je na problémy už zvyklý ze své první sezóny závodění v WorldSBK, kdy 2017 jezdil v dalším italském týmu Grillini Kawasaki. Přesto zůstává jezdec žijící pouhých 20 kilometrů od Masarykova okruhu a 15 km od Brna koncentrovaný a klidný: „Vždy se snažím odevzdat maximum a nevzdávám se. Pokud ale nebudu závodit u Guandaliniho, tak nepojedu mistrovství světa“.

Mimochodem: Vloni vystřídal tým Guandalini Yamaha Racing během jedné sezóny následující jezdce: Riccardo Russa (zahájil sezónu 2017 a vydržel až do Misana), potom Jakuba Smrže (závodil pouze Laguna Sece), Massimo Roccoliho (ten jel jen na Lausitz Ringu), Alessandro Andreozziho (od Německa až do finále v Kataru).

Zdroj: SpeedWeek



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama