Aprilia Racing Independent Team

Pro majitele týmu v MotoGP RNF Racing jde do tuhého: 24 hodin poté, co Raul Fernández obsadil v závodě ve Valencii skvělé páté místo, sebrala mu Dorna dva sloty, poté Aprilia ukončila smlouvu jako dodavatel motocyklů.

Oficiálně sice ještě není rozhodnuto, kterému novému majiteli výběrová komise MotoGP (skládající se z FIM, IRTA a Dorny) předá tým CryptoDATA-RNF-Aprilia, který je v procesu rušení. Měl by to ale být 42letý Justin Marks, americký závodník, podnikatel a současný majitel Trackhouse Racing v sérii NASCAR Cup. Ten má největší naději stát se novým majitelem týmu v MotoGP pod pracovním názvem Aprilia Racing Independent Team.

V pondělí po finále mistrovství světa ve Valencii, ve kterém jezdec RNF Aprilia Raúl Fernández dosáhl svého nejlepšího výsledku v «premier class», když dojel v Top-5, už nastala v předchozím týmu CryptoDATA-RNF-Aprilia velká změna. Celý technický tým byl na okruhu «Circuit Ricardo Tormo» sice stále přítomen, ale už neměl na sobě týmovou uniformu, pravděpodobně aby nezbylo nic, co by připomínalo předchozí majitele. Aprilia proto rozdala desítky triček s nápisem «Aprilia Racing». „Máme jen tři sady týmových uniforem a po čtyřech dnech jsou všechny špinavé“, řekl jeden člen týmu a dodal: „Proto nás Aprilia oblékla...“

Současní zaměstnanci RNF tedy nebudou v úterý pracovat, protože mají stále smlouvu s RNF. O Fernándeze se během úterních testů bude starat testovací tým Aprilia Racing z Noale.

Aprilia Racing v pondělí večer ukončila smlouvu s týmem RNF. Tým CryptoDATA RNF letos operoval s rozpočtem 11,6 milionu Euro; ale závodní společnost «RNF Racing Limited» má velké dluhy!

Tým RNF ovšem v Aprilia Racing nehraje roli; protože Dorna převedla obvyklé granty týmu zákazníků ve výši 5 milionů Euro přímo do Noale, což z velké části pokrylo náklady na leasing a materiál.

Nákladní trucky a hospitality, stejně jako výzdoba boxů v pondělí představily nálepky pouze s předchozími sponzory.

Mimochodem: Bývalý tým Petronas-Yamaha, z něhož v roce 2022 vzešel tým WithU-Yamaha a v roce 2023 tým CryptoDATA-RNF; tak zažije v roce 2024 počtvrté v řadě změnu vlastníka a nové podporovatele. A znovu se objeví v novém designu!

To je tedy také důvod, proč byly nákladní vozy a hospitality natřeny matnou barvou British Racing Green a bylo na nich nalepeno jen několik jmen sponzorů.

Generální ředitel týmu CryptoDATA Ovidiu Toma z Rumunska oznámil právní spor s promotérem mistrovství světa Dorna Sports SL poté, co Dorna v pondělí oznámila, že Toma přišel o své dva sloty v MotoGP.

V každém případě je tato plánovaná změna vlastnictví hodně choulostivá záležitost.

Pozoruhodné: Komentátoři televize Dorna na motogp.com minulý víkend tvrdošíjně ignorovali téma „budoucnost RNF Aprilia“. Citlivé téma nebylo zmíněno ani na motogp.com, online platformě Dorna.

Zítra bude za satelitní tým Aprilia Racing Independent Team testovat pouze Rául Fernández. Poprvé tak bude pilotovat dva motocykly RS-GP23, které v minulé sezóně 2023 používali Aleix Espargaró a Maverick Viñales.

Mimochodem: Miguel Oliveira chce mít k dispozici pro nadcházející sezónu motocykl Aprilia RS-GP24. Jeho otec Paulo Oliveira to o víkendu vyjednal v padocku okruhu Ricarda Torma s Aprilií. Takový scénář si přeje i Aleix Espargaró. „Protože si pak můžeme vyměňovat více dat, pokud se v satelitním týmu použijí identické motocykly,“ vysvětlil.

„Z hlediska dodávek náhradních dílů a logistiky by byl výhodný systém se čtyřmi jezdci na identických motocyklech,“ říká Paolo Bonora, manažer závodního oddělení Aprilia Racing a dodal: „Vím, že to Miguel chce. Ale zatím za nás není nic rozhodnuto.“

U továrních strojů posledního ročníku by samozřejmě byly účtovány vyšší leasingové poplatky než u letošních ojetin z minulé sezóny.

Nový majitel - Justin Marks? - se tedy musí velmi rychle rozhodnout, zda bude akceptovat dodatečnou investici a okamžitě informovat Aprilii.

Mimochodem: Aprilia Racing už rok vyvíjí nový karbonový podvozek a testovací jezdec Lorenzo Savadori ho bude v úterý během polední přestávky dvě hodiny testovat. Kromě těchto dvou hodin ale Ital v sedle motocyklu nebude, protože jeho mechanici z testovacího týmu se budou muset během celého úterního dne starat především o stabilního pilota Raúla Fernándeze z Aprilia Racing Independent Teamu.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama