Yamaha Tmax 560 2021: speciální edice k 20. výročí
- Publikovno: 9.3.2021
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Yamaha představuje speciální edici modelu Tmax jako poctu k jeho dvacátému výročí. Vyrobeno bude pouze 560 jednotlivě očíslovaných kusů. Klíčovou vlastností tohoto nového modelu je kapotáž z kovaného karbonu s vlastním individuálním povrchem, díky kterému je tento maxiskútr jedinečný.
V roce 2001 představila Yamaha světu model maxiskútru Tmax. Tento dynamický sportovní skútr byl prvním strojem spojující výkon motocyklu s komfortem a praktičností skútru. Dvě desítky let po představení úplně prvního modelu představila značka Yamaha model ve speciální edici, který přináší řadu exkluzivních doplňků a má novou jedinečnou barvu.
Během své pozoruhodné historie se model Tmax neustále vyvíjel tak, aby vyhovoval potřebám a přáním každé nové generace zákazníků. 1. generace Tmax, poháněná dvouválcovým motorem o objemu 500 ccm schopným dosáhnout rychlosti 160 km/h, byl první skutečný sportovní skútr. Díky své kompaktní pohonné jednotce pevně namontované v ocelovém trubkovém rámu poskytl novou úroveň stability při vysokých rychlostech, což z něj dělalo ideální vozidlo pro zákazníky, kteří potřebovali rychlý, pohodlný a snadno použitelný stroj k dojíždění na větší vzdálenosti.
2. generace v letech 2004 až 2007 posunula nejlepší výkon ve své třídě na novou úroveň použitím výkonnějšího motoru se vstřikováním paliva, zatímco kvalita ovládání byla vylepšena novou vidlicí a dvojitými předními kotoučovými brzdami s volitelným systémem ABS. Byla namontována parkovací brzda a nově bylo použito větší 15palcové zadní kolo.
3. generace Tmax v roce 2008 přišla se zcela novou kapotáží a ovladatelnost byla vylepšena zavedením zcela nového lehkého rámu z litého hliníku. Průměr trubek vidlice se zvětšil o 2 mm na 43 mm a bylo uvedeno také nové 15palcové přední kolo.
V roce 2012 byl představen model Tmax 4. generace, který charakterizoval nový design kapotáže a motor o objemu 530 ccm s řemenovou převodovkou – a nové hliníkové kyvné rameno snížilo neodpruženou hmotnost a zajistilo ještě plynulejší a citlivější chod zadního odpružení.
5. generace Tmax dorazila v roce 2015 a jejími nejvýznamnějšími novými vlastnostmi byla motocyklová přední vidlice typu upside down a brzdové třmeny s radiálním upevněním, které podtrhovaly pozici tohoto ikonického sportovního skútru jako modelu s nejlepšími technickými parametry ve své třídě.
6. generace v roce 2017 přinesla nový dynamický vzhled a obsahovala řadu sofistikovaných elektronických pomůcek pro jezdce, které nabízely ještě větší ovladatelnost v různých jízdních podmínkách. Jeho prvotřídní technické parametry zahrnovaly elektronické ovládání škrticí klapky Yamaha (YCC-T) a systém kontroly trakce (TCS) – a TMAX byl také nabízen s vyšší výbavou verze SX, která obsahovala přepínatelné režimy výkonu D-MODE. A verze DX byla také vybavena tempomatem, vyhřívaným sedlem a rukojeťmi a elektricky nastavitelným čelním štítem.
V roce 2020 byl na trh uveden nejdynamičtější a nejvýkonnější model Tmax ze všech. Jeho nová agresivnější kapotáž v kombinaci s motorem o objemu 560 ccm přenesla celý zážitek z modelu TMAX zase o kus dál a posílila jeho status nejlepšího vysoce výkonného skútru všech dob.
Jako poctu vynikajícímu úspěchu tohoto modelu představila Yamaha nový Tmax v edici k 20. výročí. Vyrobeno bude pouze 560 jednotlivě očíslovaných kusů, což z ní učiní jednu z nejexkluzivnějších speciálních edic značky Yamaha. Klíčovou vlastností tohoto nového modelu je kapotáž z kovaného karbonu, která dává každému skútru vlastní zvláštní identitu. Na rozdíl od tradičního karbonu s jednotným vzorem tkaní uhlíkových vláken jsou v edici k 20. výročí použity komponenty z kovaného karbonu s vlastním individuálním povrchem.
Charakteristické boční části ve tvaru bumerangu, stejně jako přední blatník a tepelný kryt tlumiče výfuku, jsou vyrobeny z tohoto pevného a lehkého karbonového materiálu, což dodává modelu ještě dynamičtější vzhled a luxusní dojem – a žluté zvýraznění bumerangů a blatníku připomíná jasně žluté barevné schéma původního modelu.
Exkluzivní vyhřívané sedlo vyrobené z prvotřídních materiálů je doplněno žlutým prošíváním, které ladí s prvky na bumeranzích a předním blatníku. A logo ke 20. výročí potvrzuje exkluzivitu tohoto skútru. Standardem jsou také vyhřívané rukojeti doplněné o speciální koncovky. Každý model bude vybaven očíslovaným štítkem a bude mít povrchovou úpravu ve speciální barvě Tech Graphite. To vše ještě vyzdvihnou kontrastní kola bronzové barvy.
Skútr bude poháněn výkonným motorem o zdvihovém objemu 560 ccm, usazeným v lehkém hliníkovém rámu. Standardně bude vybaven tempomatem, kontrolou trakce a D-mode. Samozřejmostí je bezklíčový přístup a zapalování Smart Key se systémem zamykání středového stojanu. Nový model bude k dispozici výhradně prostřednictvím systému online objednávek. Tento systém má být spuštěn 31. března 2021 a brzy budou oznámeny podrobnosti o celém postupu.
Zdroj: Yamaha
- Přidat komentář +
- Publikováno: 9.3.2021
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- včera - Honda CBR600RR 2024: s aerodynamickými křidélky
- 1.12. - KTM 1390 Super Duke R: peklo na zemi
- 29.11. - Royal Enfield Shotgun 650: dvouválcový cruiser
- 28.11. - Suzuki GSX-S1000GX: s elektronicky nastavitelným podvozkem
- 24.11. - BMW R 12 nineT a R 12: roadster nebo cruiser?
- 22.11. - Honda ST125 Dax 2024: jezevčík v nových barvách