Test Honda Forza 750: sportovní maxiskútr

Honda Forza 750 je nejenom největším skútrem v nabídce japonského výrobce, ale zároveň vám může plnohodnotně nahradit klasický cestovní motocykl. S hbitým dvouválcem si užijete zábavu jak ve městě, tak na běžných silnicích. Nezalekne se ani dlouhých cest, kde asi nejvíce využijete tempomat, který je nově dodáván ve standardní výbavě.

Už na první pohled vidíte, že před vámi nestojí žádný drobek, ale pořádný svalnatý maxiskútr. Ostatně v italštině slovo „forza“ znamená sílu a tohle slovo Forzu 750 přesně vystihuje. Silný stroj s vlastnostmi cestovně-sportovního motocyklu. Přednímu štítu dominují dva ostře lomené LED světlomety s denním svícením DRL, které skútru přidávají na agresivnějšímu vzhledu. Zpětná zrcátka jsou umístěná vpředu u plexi štítu, čímž získává Forza sportovnější vzhled.

1 Honda Forza 750 DCT test 2025 (1)1 Honda Forza 750 DCT test 2025 (31)1 Honda Forza 750 DCT test 2025 (30)

Nově dostala Forza nový větrný štít, který je elektricky nastavitelný v rozsahu 18 cm. Poněkud nezvykle si jej nastavujete v menu displeje a docela to zabere dost času, než se k tomu doklikáte. Důvod proč tomu tak je je zcela jednoduchý. Jediné možné tlačítko na levém řídítku, které byl bylo možné použít, bylo přenecháno k ovládání tempomatu, kterým je skútr rovněž nově vybaven. Nicméně možnost nastavení plexi elektrickou cestou vítám, neboť si jej bez nutnosti zastavení můžete kdykoliv přizpůsobit dané situaci nebo počasí. Plexi je dostatečně široké, chrání vás před nárazy větru i před drobnými kapkami deště.

Při pohledu zboku už je podle vykrojené karoserie patrné, že se jedná o skútr. Vyhovovalo mi umístění ploten na nohy a i možnost, opřít si je vpředu během jízdy. Pod pohodlným rozměrným sedlem se ukrývá osvětlený podsedlový prostor, kam bez potíží uschováte integrální helmu i s bundou. Kromě tohoto prostoru máte ještě jednu přihrádku vpravo před vaší nohou, kam vám vejde telefon, peněženka nebo i malá láhev s vodou. Jak podsedlový prostor, tak třináctilitrovou palivovou nádrž otevíráte stisknutím tlačítka umístěného pod ovladačem zapalování. Ovládání skútru už je bezklíčové, stačí tak mít klíč v kapse bundy a nemusíte se již o nic starat.

1 Honda Forza 750 DCT test 2025 (3)1 Honda Forza 750 DCT test 2025 (22)1 Honda Forza 750 DCT test 2025 (24)

Poslední novinkou u Forzy je její pětipalcový barevný displej, zvolit si na něm můžete jeden ze čtyřech druhů zobrazení. Ovládá se pomocí čtyřsměrného tlačítka na levém řídítku. Displej je čitelný i za ostrého poledního slunce a je přehledný. Můžete jej pomocí aplikace Honda RoadSync propojit s vaším chytrým telefonem a využít tak možnosti navigace.

Srdcem skútru je dvouválcový kapalinou chlazený motor o zdvihovém objemu 745 ccm s výkonem 43 KW při 6750 ot/min a maximálním točivým momentem 68 Nm při 4750 ot/min. Ostatně stejný motor pohání třeba NC750X nebo Transalpa, jehož test si můžete přečíst zde. Na výběr máte ze třech jízdních režimů, Standard, Rain a Sport a dvou přizpůsobitelných režimů User. Já jsem nejvíce jezdila na režim Sport, kde mi více vyhovovalo propojení s šestistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou DCT. Skútr byl živější a mnohem zábavnější.

1 Honda Forza 750 DCT test 2025 (29)1 Honda Forza 750 DCT test 2025 (15)1 Honda Forza 750 DCT test 2025 (2)

Výhodou dvouspojkového DCT je jeho vcelku rychlá reakce na změnu rychlostního stupně. Můžete to nechat plně na něm a jen přidávat nebo ubírat plyn, skútr si pak rychlostní stupně přehazuje sám, nebo můžete přepnout do manuálního řazení a ovládat si vše sami. Mně toto manuální řazení vyhovuje více, neboť po stisknutí tlačítka plus nebo mínus na levém řídítku reaguje DCT ještě rychleji a navíc se vyhnete situaci, kdy vám nečekaně přeřadí na vyšší kvalt a vy zrovna potřebujete, abyste jeli „pod plynem“.

Líbilo se mi, jak je Forza obratná, navzdory svým větším tělesným proporcím se s ní snadno propletete městem, ale dobře se vede i zatáčkami na okresce. Motor je živelný, má chuť zrychlovat a vy častokrát zjistíte, že je vaše rychlost vyšší než by měla být. Zejména ve sportovním režimu zapomenete na to, že sedláte skútr a ne sportovní motocykl. Podvozek je poněkud tvrději naladěný, takže občas pocítíte nárazy do zad, když sem tam vymetete nějakou tu díru nebo přejíždíte tramvajové pásy, ale na druhou stranu dobře drží zvolenou stopu a to oceníte zejména během rychlejšího tempa.

1 Honda Forza 750 DCT test 2025 (25)1 Honda Forza 750 DCT test 2025 (33)1 Honda Forza 750 DCT test 2025 (18)

Honda Forza 750 je jednoznačně univerzální stroj, s radostí se s ním pustíte na dálnici, kde si jen přizvednete větrný štít a rychlost 130 km/h ani nepocítíte a vlastně ani nijak neuslyšíte. Forza je překvapivě docela tichým motocyklem, a to i na okreskách, kde si to svižně upalujete vstříc dobrodružství. Rychlou jízdu si můžete dovolit, neboť o zbrzdění Forzy se postará dvojice čtyřpístků vpředu a jednopístek vzadu. Brzdy mají rychlý nástup, pocitově nejsou gumové a hlavně nemají tendenci tuhnout.

Díky jeho variabilitě si jej můžete pořídit nejen na dojíždění za prací, ale i na výlety kolem domova nebo až na kraj světa. Bez potíží zvládne delší cesty a vy ani díky komfortnímu tvarovanému sedlu nepřijedete unavení. V nabídce je také dostatek příslušenství, rozhodně doporučuji připlatit si za vyhřívané rukojeti a pokud budete s Forzou cestovat, oceníte také dva boční, barevně sladěné kufry s vnitřními brašnami o objemu 26 a 33 litrů nebo horní 50 litrový kufr s opěrkou pro spolujezdce.

1 Honda Forza 750 DCT test 2025 (9)1 Honda Forza 750 DCT test 2025 (7)1 Honda Forza 750 DCT test 2025 (8)

Technické údaje

Motor: kapalinou chlazený řadový dvouválec, SOHC. Vrtání a zdvih 77 x 80 mm, zdvihový objem 745 ccm, kompresní poměr 10,7:1. Největší výkon 43,1 kW při 6750 1/min, největší točivý moment 69,0 N.m při 4750 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: spojka mokrá lamelová, šestistupňová dvouspojková převodovka DCT, sekundární převod řetězem.

Podvozek: rám ocelový trubkový, přední 41 mm USD vidlice se zdvihem 120 mm, vzadu kyvné rameno Pro-link s tlumičem s nastavitelným předpětím, zdvih 120 mm. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá hydraulická o průměru 310 mm s čtyřpítkem, vzadu jednoduchá hydraulická o průměru 240 mm s jednopístkem. Pneumatiky 120/70 ZR17 vpředu a 160/60 ZR15 vzadu. Rozvor 1580 mm, výška sedla nad zemí 790 mm, světlá výška 135 mm, provozní hmotnost 236 kg. Objem palivové nádrže 13,2 litrů.

Barevná provedení: světle hnědá Matte Warm Ash Metallic, černá Matte Ballistic Black Metallic, šedá Iridium Grey Metallic

Cena: 292 900 Kč (včetně DPH)

1 Honda Forza 750 DCT test 2025 (11)1 Honda Forza 750 DCT test 2025 (10)1 Honda Forza 750 DCT test 2025 (6)1 Honda Forza 750 DCT test 2025 (12)1 Honda Forza 750 DCT test 2025 (13)1 Honda Forza 750 DCT test 2025 (14)1 Honda Forza 750 DCT test 2025 (16)1 Honda Forza 750 DCT test 2025 (17)1 Honda Forza 750 DCT test 2025 (19)1 Honda Forza 750 DCT test 2025 (20)1 Honda Forza 750 DCT test 2025 (21)1 Honda Forza 750 DCT test 2025 (23)1 Honda Forza 750 DCT test 2025 (25)1 Honda Forza 750 DCT test 2025 (26)1 Honda Forza 750 DCT test 2025 (27)1 Honda Forza 750 DCT test 2025 (28)1 Honda Forza 750 DCT test 2025 (32)1 Honda Forza 750 DCT test 2025 (4)

Foto: motoforum.cz



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama