Slavná italská značka Bimota končí
- Publikovno: 12.9.2017
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Zprávy z Itálie již delší dobu naznačují, že se legendární Bimota potýká s finančními problémy. Bohužel stagnace výroby donutila současné majitele této značky, aby uzavřely brány továrny v Rimini. Znamená to definitivní konec?
Dle informací je stará továrna vyklizená, zmizelo logo firmy a zásoby náhradních dílů byly přemístěny do nedalekého skladu. Zbývající neprodané motocykly převezli současní majitelé Bimoty, Daniele Longoni a Marco Chiancianesi, do Švýcarska, odkud pocházejí. Co bude s touto značkou dál? Těžko říci, můžeme jen doufat, že ji nenechají zaniknout, budou i nadále pokračovat v odkazu jejich zakladatelů, nebo naleznou nového investora, který by vložil peníze a úsilí do vývoje nového modelu.
Samozřejmě už dříve se našli jedinci, kteří tvrdili, že značka zanikla v den, kdy odešel jeden z jejich zakladatelů, Massimo Tamburini, který ji společně s Valerio Bianchim, Giuseppe Morrim založil. BiMoTa je zkratka jejich prvních dvou znaků z příjmení. Tamburini byl geniální, všechny jeho vytvořené motocykly byly jedinečné, působivé a designově nepřekonatelné. Kde by mohla být Bimota, kdyby u ní zůstal a pod jejími křídly vznikly takové klenoty jako Ducati 916 nebo MV Agusta F4?
Nicméně i po odchodu Tamburiniho dosáhla Bimota určitého úspěchu. Vaz jí zřejmě v roce 1997 zlomil ambiciozní projekt Vdue 500, jehož cílem bylo nabídnout zákazníkům závodní motocykly podobné těm, co jezdili MotoGP. Vyvinuli svůj motor s přímým vstřikováním, ale ten byl bohužel velmi poruchový, k tomu se nabalila vysoká cena, ztráta důvěry zákazníků ve spolehlivost motocyklů a to byly pro firmu nepřekonatelné problémy, které na přelomu tisíciletí znamenaly konec značky.
V roce 2013 se ji pokusili oživit švýcarští investoři Daniele Longoni a Marco Chiancianesi, pod jejich křídly vzniky zajímavé stroje jako Bimota BB3, která byla poháněná stejným motorem jako BMW S1000RR nebo café-racer Bimota Tesi 3D. Počátkem tohoto roku však opustil firmu její dvorní designér Perluigi Marconi a to byla zřejmě pro její majitele poslední tečka. Můžeme tak doufat, že to není definitivní konec italské značky a dostane ještě další šanci ukázat, že nepatří do propadliště dějin.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 12.9.2017
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Aleix Espargaro obhajuje Somkiata Chantru
- včera - Závody MotoE v Assenu vyhráli Mantovani a Zaccone
- 29.6. - Marc Marquez vyhrál Dutch TT
- 29.6. - První brazilské vítězství v Moto2; Salač out
- 29.6. - Vítězem Moto3 byl prohlášen lídr šampionátu Rueda
- 28.6. - Sprint Race: Marc Marquez před bratrem Alexem
Další z rubriky
- 23.6. - Honda Gold Wing mazinárodní sraz Pivovar Kněžínek 10.-13.7.2025
- 16.6. - Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou
- 12.6. - Wheels and Waves 2025: hlasujte pro nejlepší individuální úpravu Hondy GB350S
- 2.6. - KTM je zpět nebo je to jeho labutí píseň?
- 15.5. - Subaru Solterra: Safety Car na Superbike v Mostě
- 7.5. - MOTO TEST CAMP Soběslav 17.-18.5.2025: soutěžíme o 3 vouchery