MV Agusta Stradale 800: holka pro všechno
- Publikovno: 5.11.2014
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Různé situace, které dříve vyžadovaly různé stroje, zvládá nový motocykl z Varese s přehledem. MV Agusta Stradale 800 je realitou.
Nový model Stradale 800 kombinuje zkušenosti MV Agusty s různými stroji s cílem nabídnout originální přístup k ježdění. Pořád se sice jedná o vzhledově výjimečný motocykl, ale jeho univerzální použití je u slavné italské značky, kterou nově spoluvlastní Mercedes, dosud nevídané.
Italský crossover technicky vychází z platformy tříválcových modelů jako je MV Agusta Rivale 800 nebo MV Agusta Brutale 800 Dragster RR. Podvozek byl vyvinut speciálně pro Stradale 800 a jeho rozvor (1460 mm) byl natažen o 30 milimetrů prodloužením jednostranného kyvného ramena, čímž má motocykl lepší trakci. Co se komponent odpružení týče, jezdec se může spolehnout na pně nastavitelné upside-down vidlice Marzocchi v předu a již zmíněnou jednostrannou „kyvku“ vzadu, v obou případech se zdvihem 150 mm.
Velmi příjemná bude u Stradale také jízdní pozice. Sedlo je umístěno ve výšce 870 mm nad zemí. Širší více vpředu umístěná řídítka zase zlepšují postoj jezdce a mají za následek zvýšenou kontrolu nad strojem i pohodlí na dlouhých cestách. To zvyšuje i standardně montovaný ochranný štít z plexiskla s možností nastavení výšky. Cestovatele také potěší objemnější palivová nádrž novinky (16 litrů+ 4 litry rezerva) a dva boční kufry, jenž jsou vyvedeny pod stránce designu téměř dokonale v souladu se stylem Stradale 800. S jejich objemem to však nebude nijak valné.
K pohonu MV Agusty Stradale 800 slouží tříválcový řadový motor o zdvihovém objemu 798 ccm, který poskytuje velmi slušný výkon 115 koní při 11 000 otáčkách za minutu a točivý moment 78,5 N.m při 9000 1/min. Jeho sílu lze dávkovat za pomoci téměř všemocné elektroniky. Jezdec má k dispozici různé mapy motoru. Režim Sport poskytuje plný výkon 115 koní, mód Normál nabízí dostatečných 90 koní i plynulejší odezvu plynu a režim Rain znamená větší bezpečnost jízdy na povrchu se zhoršenou trakcí. K té ostatně přispívá i standardní ABS Bosch 9 Plus a systém RLM zabraňující přibrzděním zadního kola zvedání přední pneumatiky při prudké akceleraci.
Nová MV Agusta Stradale 800 přichází na trh s první cenou 13 990 eur a zákazníci si mohou vybírat ze tří barevných variant: tedy spíše kombinací červené/stříbrné, perleťově bílé/šedé a bronzové/perleťově bílé.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 5.11.2014
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Toprak Razgatlioglu: „Pokud mi bude chybět mistrovství světa superbiků, vrátím se.“
- včera - Nováček na superbiku Mattia Rato (20) byl ohromen
- včera - Věci se vyvinuly úplně jinak: Bláznivá sezóna MotoGP 2025
- 5.12. - KTM: První test 850cc v Jerezu
- 5.12. - Alberto Surra nemohl říct ne mistrovství světa superbiků
- 5.12. - Honda WN7: silniční elektromotocykl
Další z rubriky
- 5.12. - Honda WN7: silniční elektromotocykl
- 3.12. - Kawasaki KLE500: cestovní enduro
- 1.12. - Yamaha Nmax 155 Tech MAX: s elektronicky řízeným variátorem
- 28.11. - CFMOTO 1000MT-X: pro odvážné dobrodruhy
- 26.11. - Indian Sport Scout Sixty 2026: vstupenka do světa cruiserů
- 24.11. - Triumph Trident 800 2026: tříválcové potěšení



