MV Agusta Stradale 800: holka pro všechno
- Publikovno: 5.11.2014
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Různé situace, které dříve vyžadovaly různé stroje, zvládá nový motocykl z Varese s přehledem. MV Agusta Stradale 800 je realitou.
Nový model Stradale 800 kombinuje zkušenosti MV Agusty s různými stroji s cílem nabídnout originální přístup k ježdění. Pořád se sice jedná o vzhledově výjimečný motocykl, ale jeho univerzální použití je u slavné italské značky, kterou nově spoluvlastní Mercedes, dosud nevídané.
Italský crossover technicky vychází z platformy tříválcových modelů jako je MV Agusta Rivale 800 nebo MV Agusta Brutale 800 Dragster RR. Podvozek byl vyvinut speciálně pro Stradale 800 a jeho rozvor (1460 mm) byl natažen o 30 milimetrů prodloužením jednostranného kyvného ramena, čímž má motocykl lepší trakci. Co se komponent odpružení týče, jezdec se může spolehnout na pně nastavitelné upside-down vidlice Marzocchi v předu a již zmíněnou jednostrannou „kyvku“ vzadu, v obou případech se zdvihem 150 mm.
Velmi příjemná bude u Stradale také jízdní pozice. Sedlo je umístěno ve výšce 870 mm nad zemí. Širší více vpředu umístěná řídítka zase zlepšují postoj jezdce a mají za následek zvýšenou kontrolu nad strojem i pohodlí na dlouhých cestách. To zvyšuje i standardně montovaný ochranný štít z plexiskla s možností nastavení výšky. Cestovatele také potěší objemnější palivová nádrž novinky (16 litrů+ 4 litry rezerva) a dva boční kufry, jenž jsou vyvedeny pod stránce designu téměř dokonale v souladu se stylem Stradale 800. S jejich objemem to však nebude nijak valné.
K pohonu MV Agusty Stradale 800 slouží tříválcový řadový motor o zdvihovém objemu 798 ccm, který poskytuje velmi slušný výkon 115 koní při 11 000 otáčkách za minutu a točivý moment 78,5 N.m při 9000 1/min. Jeho sílu lze dávkovat za pomoci téměř všemocné elektroniky. Jezdec má k dispozici různé mapy motoru. Režim Sport poskytuje plný výkon 115 koní, mód Normál nabízí dostatečných 90 koní i plynulejší odezvu plynu a režim Rain znamená větší bezpečnost jízdy na povrchu se zhoršenou trakcí. K té ostatně přispívá i standardní ABS Bosch 9 Plus a systém RLM zabraňující přibrzděním zadního kola zvedání přední pneumatiky při prudké akceleraci.
Nová MV Agusta Stradale 800 přichází na trh s první cenou 13 990 eur a zákazníci si mohou vybírat ze tří barevných variant: tedy spíše kombinací červené/stříbrné, perleťově bílé/šedé a bronzové/perleťově bílé.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 5.11.2014
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Pol Espargaro v Brně místo Mavericka Viňalese
- včera - Triumph Scrambler 400 XC: anglická klasika
- včera - Jake Dixon přechází z Moto2 do MS-Superbike
- včera - Comeback Jorge Martina na Masecu
- 13.7. - Marc Marquez jel svůj 200. závod Grand Prix v MotoGP
- 13.7. - Vítězný hattrick Razgatliogla, který je novým lídrem šampionátu
Další z rubriky
- včera - Triumph Scrambler 400 XC: anglická klasika
- 3.7. - BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster
- 19.6. - Vespa Officina 8: modely Primavera a GTV v nové edici
- 10.6. - Harley-Davidson Fat Boy Gray Ghost: limitovaná edice
- 28.5. - Yamaha Tricity 125: v novém kabátu
- 26.5. - BMW Concept RR: budoucnost superbiku řady RR