Yamaha XSR700 XTribute: retro i moderna
- Publikovno: 9.11.2018
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Nový model japonského výrobce Yamaha, XSR700 XTribute, s barvami vycházejícími z legendárního modelu XT500 a vzhledem klasického scrambleru, si zachovává ryzí charakter XT a vzdává tak hold historii a současně si dopřát moderní technologie.
Před více než 40 lety představila společnost Yamaha model XT500 se vzduchem chlazeným čtyřtaktním jednoválcem, který se stal jedním z nejoblíbenějších motocyklů v Evropě. Klíčem k úspěchu se stala jednoduchá konstrukce, využitelný výkon a mimořádná všestrannost. Během dlouhé doby jeho výroby se tento ikonický model prodával v celé řadě výrazných i decentních barevných provedení. Yamaha pro XTribute zvolila kultovní barvy: stříbrnou nádrž, bílé blatníky a zlatá kola - a dokonce i ukazatele směru jsou opět oranžové, stejně jako na původním XT. Nová barva dostala příhodný název „1981".
XSR700 XTribute má tapered řídítka ve stylu off-roadových motocyklů, která doplňují vzhled městského scrambleru. Kromě pohodlné vzpřímené jízdní pozice poskytují širší řídítka lepší oporu, se kterou se s motocyklem lépe manévruje při nízkých rychlostech. Mezi další osobité prvky patří mohutné stupačky ve stylu motokrosových strojů, které dotvářejí charakter odolného scrambleru.
Lehká litá kola s deseti paprsky jsou obuta do pneumatik s hrubým vzorkem, který u modelu XTribute umocňuje vzhled agresivního městského scrambleru. Skvělá přilnavost a úchvatné jízdní vlastnosti na zpevněných i nezpevněných vozovkách zajišťují tomuto motocyklu řady Sport Heritage pneumatiky Pirelli MT60RS - 180/55-17 vzadu a 120/70-217 vpředu.
Yamaha vytvořila pro tento model specifické sedlo s plochým profilem, vycházející z designu původního modelu XT. Sedlo v moderním provedení má vzadu vyraženo decentní logo XTribute a je dalším prvkem, který kombinuje původní a nové. Mimořádná pozornost je věnována jednotlivým detailům. Přední vidlice je opatřena černými pryžovými manžetami, které dotvářejí styl retro. V horní části jsou na trubky vidlice nasazeny černé plastové kryty zajišťující čistý vzhled přední části.
Navzdory klasickému stylu jde o moderní motocykl vybavený nejnovější technikou. Výkonný motor a agilní podvozek jsou zárukou dobrých jízdních vlastnosti. Menší LED koncové světlo a přístrojový LCD panel, tvoří dokonalou protiváhu původním barvám a povrchové úpravě. Klasika a moderna současně - to nejlepší z obou světů. Stroj se může pochlubit také lehkou ochranou rámu v černé barvě, stejně jako černými kryty chladiče. Černou najdeme rovněž na ovládacích páčkách na řídítkách a držáku přístrojů.
Srdcem nového motocyklu je řadový dvouválec o objemu 689 ccm, který díky konstrukční filozofii klikového hřídele crossplane poskytuje vysoký, lineární točivý moment. S hmotností pouhých 186 kg včetně náplní patří XTribute k nejlehčím scramblerům ve své třídě. Spojením ocelového páteřového rámu a kompaktního podvozku vzniklo agilní konstrukční řešení se špičkovou ovladatelností jak ve městě, tak mimo něj.
V roce 1976 byl první XT500 osazen nízko posazeným sběrným potrubím a vysoko umístěným tlumičem. Zákazníci si tento vzhled mohou dopřát prostřednictvím volitelného výfuku Akrapovič. V černém provedení - jako u původního XT500 - má tento špičkový systém 2-1 radikální vzhled a poskytuje výrazný zvukový projev. Nový model XSR700 XTribute bude dostupný u prodejců Yamaha začátkem dubna 2019.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 9.11.2018
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných
- včera - IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců
- včera - Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě
- včera - Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring?
- včera - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 25.7. - Ivana Ulmanová končí ve vedení Automotodromu Brno, vedla jej více než 18 let
Další z rubriky
- 24.7. - Honda MSX125 Grom 2025: s originálním příslušentvím
- 22.7. - BMW R 1300 GS Adventure: připraven na dobrodružství
- 15.7. - Vespa Primavera RED 2024: s charitativní podporou
- 24.6. - BMW R 1300 GS Trophy: speciál pro závod v Namibii
- 17.6. - KTM s automatickou převodovkou AMT: poprvé na Erzeberg Rodeu
- 12.6. - Ducati Scrambler CR24 a RR24: odvážné koncepty