Test Yamaha XSR 700 2016: zábavné retro cestování
- Publikovno: 15.12.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Klasika, retro, či něco jiného? XSR700 má od všeho něco, ale určitě se nedá zařadit do jedné škatulky. Řada XS znovu po letech ožívá v těch nejpodivnějších kombinacích.
Pokud bych vedle sebe postavil pravého youngtimera XS 650 a současnou XSR700, tak bych dlouho hledal vysloveně společné rysy. Záměr Yamahy je ale jistě jiného charakteru, trocha toho punku a rebélie v motorkářském světě určitě nebude a není na škodu.
Na první pohled ne každému Yamaha XSR 700 padne hned do oka, změť přechodů otevřené motorové techniky spolu s linií trubkového rámu a to vše zkompletováno klasickou nádrží přecházející do jedné roviny se sedlem. Na druhý pohled to má ale smysl, pokud nechci nudný pohled na něco málo provokujícího a co už mě podruhé nezaujme. Prostě nutí vás to na ní pořád něco objevovat a zkoumat. Retro s modernou je tady na jedné lodi jasně viditelné a nic se neskrývá. Digitální přístrojovka zabudovaná do retro budíku, klasika zadního kulatého světla a uvnitř led technologie atd. Nejdřív mě to nebralo, ovšem nakonec souhlasím, že tady to k tomu patří. A ta „lesácká“ brašna na boku, to vůbec není marný počin, líbí se a padne XSR k pleti a navíc se tam vejdou čtyři „lahváče“ pěkně vedle sebe!
S jízdou je to podobné. Agilní řadový dvouválec z Yamahy MT-07 nebo z Tracera 700 nemusíme asi dlouze představovat a jeho 75 koní dokáže i XSR700 pořádně rozdovádět. Však si přečtěte naše testy MT-07 a Tracer 700. Na druhou stranu si vychutnáte i pohodovou jízdu bez nějakého velkého blbnutí a XSR taky nebude proti. Dá se jí vůbec něco vytknout? Možná jízda se spolujezdcem. Také totiž zastávám názor, že některá motorka, ačkoliv je dvojmístná, je vlastně jenom pro jednoho. Při jízdě ve dvou ztrácí XSR něco ze své přirozenosti a nedá se to definovat tak, že se zhorší jízdní vlastnosti, to ne, to by bylo jen takové klišé. Spíš jde o ten pocit samotného jezdce, prostě na to XSR není stavěná a pokud je váš spolujezdec vnímavý, tak to také brzy pozná.
Oproti MT-07 je však posaz uvolněný, vzpřímený a budete se cítit velmi pohodlně. Ačkoliv budete mít pod sebou hravý motor, tak vás nebude až tolik lákat honit rychlosti, ale spíš si budete chtít užívat zábavného cestování a lehkého vodění motocyklu do zatáček. Pokud se vám budou dařit držet otáčky nad 4000, budete maximálně spokojeni. Průměrná spotřeba se mi během testu ustálila na hodnotě 4,5 l/100 km. Ocenil bych i dobře dávkovatelné brzdy, dva kotouče s čtyřpístky nevadnou, jen jsem byl překvapen při prudkém zabrzdění, jak rychle zafungovalo ABS. Tohle by mohli ocenit začátečníci, kteří ještě nemají cit v rukou a občas se stane, že se leknou a zmáčknou brzdu prudčeji než je zdrávo.
Máte-li rádi upravený motocykl podle vašich představ, nabízí vám Yamaha mnoho doplňků, se kterými si můžete váš bike „vystajlovat“. Ať už je to kožená brašna nebo výfuk s dvěma koncovkami, boční tašky či tabulka pro číslo. Vše záleží na vás, nabídka je široká a nápadům se meze nekladou.
Úkol zněl jasně, muž s koženou brašnou nesmí projet, ovšem XSR700 i s koženou brašnou určitě pojede dál a nebojím se o její budoucnost. Kdo chce trošku vyčnívat z davu a nenudit se nejen při jízdě, má teď rozhodně s XSR šanci. Pokud patříte mezi zkušené jezdce, možná bych vám doporučil silnější sestru Yamahu XSR900, která vás potěší ještě více.
Technické údaje
Motor: řadový, kapalinou chlazený dvouválec, DOHC. Vrtání a zdvih: 80 x 68,6 mm , zdvihový objem 689 ccm, kompresní poměr 11,5: 1. Největší výkon 55 kW (74,8 k) při 9 000 otáčkách. Největší točivý moment 68 N.m při 6500 otáčkách, elektrické spouštění a el. digitální zapalování.
Pohonné ústrojí: primární převod ozubenými koly, sekundární převod O-kroužkovým řetězem, vícelamelová hydraulicky ovládaná spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: příhradový rám z ocelových trubek, plně nastavitelná vidlice upside-down Marzocchi, průměr nosníků 43 mm, zdvih 130 mm, vzadu jednoramenná kyvná vidlice s centrální pružící a tlumicí jednotkou Sachs, zdvih 130 mm. Brzdy kotoučové, vpředu 282 mm, čtyřpístkové brzdiče, vzadu jednoduchá ventilovaná 245 mm, dvoupístkový brzdič. Pneumatiky 120/70 ZR 17 vpředu a 180/55 ZR 17 vzadu. Výška sedla nad zemí 815 mm, rozvor 1405 mm, světlá výška 140 mm, hmotnost 186 kg, objem palivové nádrže 14 litrů.
Barevné provedení Forest Green, Garage Metal, žluto-černá 60th Anniversary
Cena: 219 990 Kč, výroční edice 60th Anniversary 229 990 Kč
- Přidat komentář +
- Publikováno: 15.12.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 5.12. - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
Další z rubriky
- včera - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec