Test Triumph Trident 660: anglický gentleman
- Publikovno: dnes
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
V záplavě japonských a čínských motocyklů byl tenhle anglický tříválec v klasickém designu příjemným zpestřením v naší redakční garáži. Na odiv dával Trident své svalnaté tvary a nepáral se s tím ani na silnici. Příjemně se vedl do zatáček, byl zábavný, ale přesto stále sebevědomý a uhlazený, jako pravý gentleman.
V nabídce Triumph Motorcycle jednoznačně vyčnívají jiné modely, jako jsou Daytona 660, cestovní motocykl Tiger hned v několika kubaturách nebo jeden z nejsilnějších cruiserů na trhu, Rocket 3. Nekapotovaný Trident 660 se mezi nimi tak trochu ztrácí, ale jakmile si jej vezmete do svých rukou, zjistíte, že tomu bylo zcela neprávem. Co pozbývá na designu, dohání svými jízdními vlastnostmi.
Trident 660 je základním modelem anglického výrobce, je jakousi pomyslnou bránou do světa značky Triumph a tomu odpovídá i jeho prodejní cena, která začíná na částce 224 tisíc korun. Námi testovaný dvoubarevný červeno-černý model s bílými šikmými pruhy stojí jen o tři tisíce korun více, ale rozhodně to za tu investici stojí, protože i tento drobný detail dokáže z obyčejného motocyklu udělat neobyčejný. Retro design v klasickém stylu Tridentu sluší, s chutí si prohlédnete jeho odhalený tříválcový motor i výfukový systém 3-1 s krátkou a přímo pod motorem umístěnou jednostrannou koncovkou výfuku z nerezové oceli.
Dominantou tohoto modelu je však jeho kulaté přední světlo, na které navazuje atraktivní palivová nádrž s dvoubarevným lakováním. Nádrž je na jejím konci vykrojená a dobře vám do ní zapadnou vaše stehna, až se posadíte za široká řídítka do zahloubeného sedla. Už při pohledu z boku vám musí být jasné, že se jako pilot tohoto stroje budete cítit komfortně, o trochu hůř na tom bude váš spolujezdec, který bude vyčnívat nad vámi a asi se mu ani nebude zamlouvat užší zadní část sedla korespondující s minimalistickou zádí. Pomyslnou třešničkou na dortu jsou pak pětipaprsková kola, která dokonale ladí s celkovým vzhledem Tridentu.
Pod sedlem je v trubkovém ocelovém rámu usazený kapalinou chlazený tříválcový motor o zdvihovém objemu 660 ccm. Jeho výkon 81 koní a maximální točivý moment 64 newton metrů nepůsobí nijak závratně, ale jakmile zařadíte první rychlostní stupeň, zjistíte, jak jste se v jeho případě mýlili. Nedokáže potlačit svoji živelnost, stačí jen lehce brnknout o plynovou rukojeť a Trident se dere směle vpřed za dobrodružstvím, které na něj čeká na každém kilometru. Městem se proplétáte lehce, obratně zvládáte objíždět překážky a v koloně stojící vozidla.
Vzájemně si užíváte společné chvíle, a to jste ještě nedorazili na okresní silnice, do zatáček, které teprve prověří agilnost Triumphu. Podvozek Showa si pohrává s nerovnostmi na silnici, ale jako by tu ani žádné nebyly. Zdatně je pobírá a na vozovce sedí jako přibitý, kam se vaše oči dívají, tam přesně jede. Skvěle fungující bezspojkové řazení posouvá váš zážitek z jízdy ještě o krok dál. Spolehnout se můžete i na dvoupístkové brzdiče Nissin vpředu a zadní jednopístek. Brzdy se dají lehce dávkovat, nemají tendenci tuhnout a jsou dostatečně silné, aby vás dokázali zbrzdit i při rychlejší jízdě.
Postupně zkouším všechny tři jízdní režimy, Sport, Road a Rain, ale nejvíce mi vyhovuje režim Sport, kdy je Trident svižnější a naplno využívá svého výkonu. Kromě jízdních režimů a quickshifteru má motocykl ve výbavě náklonové ABS, kontrolu trakce a tempomat. Se stylem motocyklu také ladí kulatý TFT displej, který můžete propojit s vaším telefonem a zrcadlit na něm nejen navigaci, ale také přijímat hovory nebo ovládat hudbu.
Líbilo se mi, jaký má Trident uhlazený projev. Jízda za jeho řídítky vás baví a je úplně jedno, jestli jedete rychle nebo jen výletním tempem. Díky tomu jej snadno zvládnou úplní začátečníci, občasní jezdci, ale také aktivní motorkáři. Hodí se jak na dojíždění za prací, tak na nedělní výlet s partičkou kamarádů. Je to zkrátka takový univerzální stroj, ohleduplný a ochotný, jako pravý anglický gentleman.
Technické údaje:
Motor: Řadový, kapalinou chlazený tříválec. Vrtání a zdvih: 74 x 51,1 mm, zdvihový objem 660 ccm, kompresní poměr 11,95: 1. Největší výkon 59,6 kW (81 k) při 10 250 ot/min. Největší točivý moment 64 Nm při 6250 ot/min. Elektronické vstřikování paliva, elektrické spouštění a el. digitální zapalování.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod X-kroužkovým řetězem, vícelamelová hydraulicky ovládaná protiskluzová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Dvojitý páteřový rám z lehké slitiny, plně stavitelná teleskopická vidlice Showa SFF-BP, průměr nosníků 41 mm, zdvih 120 mm, vzadu kyvná vidlice s centrální pružící a tlumicí jednotkou Showa s přepákováním s nastavitelným předpětím, zdvih 130 mm. Brzdy kotoučové Nissin, vpředu dvojitá 310 mm s radiálně uloženým dvoupístkovým třmenem, vzadu jednoduchá ventilovaná 255 mm s jednopístkovým třmenemn. Pětipaprsková litá kola. Pneumatiky 120/70 ZR17 vpředu a 180/55 ZR17 vzadu. Výška sedla nad zemí 805 mm, Pohotovostní hmotnost 190 kg, rozvor 1401 mm, objem palivové nádrže 14 litrů.
Barevné provedení: černá Jet Black, červeno-černá Diablo Red, žluto-černá Cosmic Yellow, modro-černá Cobalt Blue
Cena včetně DPH: od 224 000 Kč Foto: Jan Altner
- Přidat komentář +
- Publikováno: dnes
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- dnes - Test Triumph Trident 660: anglický gentleman
- 22.8. - Test Yamaha XSR 900 GP: kapotovaná nádhera
- 25.7. - Test Harley-Davidson Pan America 1250 ST: divoký mustang
- 13.6. - Test Honda PCX 125 DX 2025: kamarád do města
- 6.6. - Test Yamaha R9: poslední samuraj
- 16.5. - Test Honda CB1000 Hornet SP: nespoutané bláznovství