MV Agusta Rivale 800: tak trochu umělecké dílo
- Publikovno: 30.10.2013
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
MV Agusta Rivale 800 je jako socha. Vše je dokonalé, perfektně opracované. Rivale 800 vyvolává emoce, tak jak to umí jen MV Agusta.
Tříválcový řadový motor o objemu 798 ccm dodá 125 koní při 12 000 otáčkách a navrch přihazuje kroutící moment 84 N.m v 8 600 otáčkách. Stejný motor byl použit i na novém modelu Brutale 800, zde však byla použita nová palivová mapa. Společně s 6ti-rychlostní převodovkou a rychlořazením slibuje výrobce o dost lepší požitek z jízdy. O správný přenos výkonu na silnici se stará elektronickým systémem známý pod zkratkou MVICS pod jehož velením lze vybrat ze čtyř palivových map Normal, Sport, Rain a poslední čtvrtou si jezdec může upravovat. Nastavovat můžete reakci motoru na polohu plynové rukojetě, omezovač otáček, hodnotu krouťáku a nebo sílu brzdného momentu motoru.
Rám Rivale 800 je zhotoven ze soustavy ocelových trubek, který je dále uchycen na dvojici středových dílů z hliníku. Podvozek pracuje na základu plně stavitelného odpružení, které tvoří přední USD vidlice Marzocchi se zvýšeným zdvihem 150 mm a vzadu maká jednotka Sachs s délkou zdvihu 130 mm. Brzdový systém se skládá z dvojice předních 320mm kotoučů se čtyřmi 32mm pístky v radiálním třmenu značky Brembo a jedním zadním 220mm kotoučem s brdičem od stejného výrobce.
Digitální přístrojový panel byl navržen pouze pro tento model. Řidič má přehled o zvoleném rychlostním stupni nebo o nastavení kontroly trakce. Nastavení voleb se provádí za pomocí tlačítek umístěných na řídítkách. Barevné varianty modelu Rivale 800 jsou Red/ silver, Metallic black a Matt metallic grey. Cena se bude v ČR pohybovat okolo 310 000 Kč. První kousky dorazí na prodejny začátkem příštího roku.
Technické údaje
Motor: řadový, kapalinou chlazený tříválec. Vrtání a zdvih: 79 x 54,3 mm , zdvihový objem 798 ccm, kompresní poměr 13,3: 1. Největší výkon 125 koní při 12 000 otáčkách. Největší točivý moment 84 N.m při 8600 otáčkách, elektrické spouštění a el. digitální zapalování.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod O-kroužkovým řetězem, vícelamelová hydraulicky ovládaná spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Příhradový rám z ocelových trubek, plně nastavitelná vidlice upside-down Marzocchi, průměr nosníků 43 mm, zdvih 130 mm, vzadu jednoramenná kyvná vidlice s centrální pružicí a tlumicí jednotkou Marzocchi, zdvih 150 mm. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 320 mm se čtyřpístkovým radiálně uloženým třmenem, vzadu jednoduchá ventilovaná o průměru 220 mm s dvoupístkovým třmenem. Pneumatiky 120/70 ZR 17 vpředu a 180/55 ZR 17 vzadu. Výška sedla nad zemí 881 mm, suchá hmotnost 178 kg, rozvor: 1410 mm, objem palivové nádrže 12,9 litrů.














- Přidat komentář +
- Publikováno: 30.10.2013
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 13.8. - MV Agusta Superveloce 1000 Ago: pocta Agostinimu
- 30.7. - Aprilia RS 125 GP 2025: replika závodního stroje
- 28.7. - Suzuki GSX-8T a GSX-8TT: neo-retro roadstery
- 23.7. - BMW R 1300 R Titan: stavba z BMW Motorrad
- 21.7. - Honda CUV e: 2025: elektrický skútr
- 15.7. - Triumph Scrambler 400 XC: anglická klasika