KTM 690 Duke R: rakouský rebel
- Publikovno: 5.2.2013
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Jízda po zadním? Pro nové KTM 690 Duke R naprosto přirozený způsob jízdního projevu.
Firma KTM se výrobou podobných strojů zabývala v době, kdy zbytek evropské i japonské konkurence nic podobného nenabízel. Také dnes najdeme základ výrobního programu v krosových a motardových speciálech a o nich odvozených silničních strojů. K letošním novinkám u firmy sídlící v rakouském Mattighofenu patří také motard 690 Duke R, jenž chce nastavit v této třídě nové standardy díky velmi pevnému rámu, plně stavitelnému podvozku s odpužením od značky WP, účinnějším a lehčím brzdám od Bremba (vpředu radiální čtyřpístky) a benevolentněji nastavenému ABS než je tomu v případě standardní KTM 690 Duke. Projet zatáčku v lehkém efektním smyku tak nebude jistě žádný problém.
Také vnější vzhled stroje je vyloženě agresivní a dokonale koresponduje s celkovým zaměřením stroje. Křídla dává lehkému stroji (hmotnost bez náplní pouhých 149 kilogramů) čtyřdobý jednoválcový motor s elektronickým vstřikováním paliva o zdvihovém objemu 690 ccm ve spojení s šestistupňovou převodovkou. Ten nabízí parádní výkon 70 koní a točivý moment 67 N.m při 5500 otáčkách. Jeho jadrný zvuk a lepší výkonovou křivku podporuje standardně dodávaný výfuk Akrapovič. KTM 690 R vypadá i jede opravdu dobře a u českých dealerů jej pořídíte za 252 tisíc korun.
Technické údaje:
Motor: Kapalinou chlazený čtyřdobý jednoválec. Vrtání a zdvih 102 x 84,5 mm, zdvihový objem 690 ccm. Největší výkon 52 kW (70 k). Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Trubkový rám, přední obrácená teleskopická vidlice USD, zdvih 150 mm. Zadní kyvná vidlice WP, zdvih 150 mm. Brzdy kotoučové, vpředu jednoduchá o průměru 320 mm se čtyřpístkovým radiálně uloženým brzdičem, vzadu jednoduchá o průměru 240 mm s dvoupístkovým třmenem. Litá kola. Rozvor 1466 mm, výška sedla nad zemí 865 mm, provozní hmotnost 150 kg. Objem palivové nádrže 14 l.
Cena základního provedení: 252 000 Kč
- Přidat komentář +
- Publikováno: 5.2.2013
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 3.9. - BMW Motorrad Vision CE: bez helmy a bez starostí
- 13.8. - MV Agusta Superveloce 1000 Ago: pocta Agostinimu
- 30.7. - Aprilia RS 125 GP 2025: replika závodního stroje
- 28.7. - Suzuki GSX-8T a GSX-8TT: neo-retro roadstery
- 23.7. - BMW R 1300 R Titan: stavba z BMW Motorrad
- 21.7. - Honda CUV e: 2025: elektrický skútr