EICMA 2013: Ducati Monster 1200
- Publikovno: 6.11.2013
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Jako další horkou novinku letošní výstavy přinášíme nejprodávanější model v historii značky. Ducati Monster 1200 je tu a řádně posílil!
Ducati Monster je pojem a věříme, že to s tímto novým modelem neměli ve fabrice vůbec lehké. Od roku 2008, kdy výrobce představil novou generaci ve formě Monstera 696, už uběhlo šest let, a tak přišlo na řadu omlazení. Naštěstí silueta starého dobrého Monstera zůstala zachována a ani novinku si tedy s ničím jiným nespletete. Nový Monster jde však ještě dál a nechává zavzpomínat na vodou chlazené modely S4R a S4Rs, ale o tom až později.
Odhalený ocelový příhradový rám, zde citelně zmenšený a uchycený na hlavu motoru jako u superbiku 1199 Panigale S, buclatá nádrž a kulaté světlo, nic víc. Z designového hlediska nebylo potřeba laborovat, přesto podíváte-li se blíž, odhalí vaše oko daleko propracovanější detaily, než tomu bylo doposud. Samozřejmě, že nemůže chybět ani letmo uložené kolo a co se týká tvaru výfukového potrubí ve stylu Diavela, jedním slovem super! Ze zajímavostí pak musíme prásknout možnost nastavit sedlo v rozmezí 785–810 mm. O osvětlení se stará standardní halogenové světlo, které je zde jako jediný zástupce takzvané staré školy, jinak na pozičním světle, zadním koncovém a blinkrech najdeme LED diody.
Nicméně, přejděme k tomu nejdůležitějšímu, a tím je samotná technika. Dnes už je téměř zvykem a standardem instalování elektronických systémů a ani nový Monster 1200 nezůstane pozadu. Jako první zmíníme elektronický plyn typu ride-by wire, osmistupňovou kontrolu trakce DTC a brzdný systém ABS, který má tři volby nastavení. Dále lze přes barevný TFT displej navolit jednu ze tří palivových map (Urban, Sport, Rain), u kterých není potřeba se dlouze rozepisovat. Pomalu se tak přesouváme do technického okénka s informacemi o výkonu.
Jelikož zde výrobce použil superbikový vodou chlazený motor, nesoucí název Testastretta 11°, který pochází z modelu Monster 1198 a s kterým má shodný objem, bylo potřeba nainstalovat i novou antihoppingovou spojku v olejové lázni. Maximální výkon je 135 koní v 8500 otáčkách a 120 N.m v 7250 otáčkách. V porovnání s minulou, vzduchem chlazenou jedenáctistovkou se 100 koníky sakra rozdíl. O tlumení se stará plně stavitelná 43mm vidlice Kayaba a vzadu jednotka od výrobce Sachs. Brzdný účinek má vpředu na starosti Brembo ve formě 330mm kotoučů s osvědčenými radiály a vzadu pak brzdí 245mm kotouč s dvoupístkovým třmenem. Pneumatiky jsou zvoleny sportovní Pirelli Diablo Rosso II o rozměrech 120/70 a 190/55. Nová palivová nádrž pojme slušných 17,5 litru a suchá hmotnost motocyklu je 182 kilogramů. Výrobce dále uvádí prodloužený servisní interval kontroly ventilových vůlí na 30 000 km.
K základnímu modelu výrobce nabízí i model S a jak už asi dopředu tušíte, jedná se o sportovnější verzi. Oproti standardu nabídne esková verze o 10 koní a 7 N.m navíc. Technika podvozku pracuje s tlumícími prvky od firmy Öhlins a vpředu se konkrétně jedná o 48mm vidlici s titanovým povrchem. Namísto desetipaprskových kol zde budou třípaprskové a z volitelného příslušenství obdržíte jako bonus přední karbonový blatník. Nový Ducati Monster 1200 bude v nabídce v bílé a červené barvě.
Technické údaje
Motor: kapalinou chlazený dvouválec do L. Vrtání a zdvih: 106 x 67,9 mm , zdvihový objem 1198 ccm, kompresní poměr 12,5: 1. Největší výkon 135 koní při 8 750 otáčkách. Největší točivý moment 120 N.m při 7 250 otáčkách, elektrické spouštění a el. digitální zapalování.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod O-kroužkovým řetězem, vícelamelová hydraulicky ovládaná spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Příhradový rám z ocelových trubek, plně nastavitelná vidlice upside-down Kayaba, průměr nosníků 43 mm, zdvih 130 mm, vzadu jednoramenná kyvná vidlice s centrální pružící a tlumicí jednotkou Sachs, zdvih 150 mm. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 330 mm se čtyřpístkovým radiálně uloženým třmenem, vzadu jednoduchá ventilovaná o průměru 245 mm s dvoupístkovým třmenem. Pneumatiky 120/70 ZR 17 vpředu a 190/55 ZR 17 vzadu. Výška sedla nad zemí 785 mm, suchá hmotnost 182 kg, rozvor 1511 mm, objem palivové nádrže 17,5 litrů.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 6.11.2013
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
- 29.11. - Papež František přijal «Pecco» Bagnaiu
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl