KTM 450 SMR: ostré supermoto
- Publikovno: 17.9.2020
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Téměř po sedmi letech se do nabídky rakouské KTM vrací ostré supermoto. Novinka 450 SMR je postavena na základech jednoválcového motokrosového modelu 450 SX-F. Váha bude jen něco málo přes 100 kilogramů.
Supermota si pořizují hlavně vyznavači jízdy na malých okruzích, kde není jen vždy hladký asfalt. Většinou jsou to stroje z kubatury čtyřistapadesátek, jako je tomu i v případě 450 SMR. Jednoválec o zdvihovém objemu 450 ccm váží jen 27 kilogramů a na zadní kolo vám, přes hydraulicky ovládanou antihopingovou spojku Suter a pětistupňovou převodovku, posílá 63 koní při 11500 1/min. Nízké váhy dosáhli například titanovými ventily v hlavě válce, který má průměr 95 mm. Z odlehčeného materiálu je také píst, které váží 320 gramů. Co se vám bude určitě zamlouvat je servisní interval, který se dělá každých 100 motohodin.
S řídící jednotkou motoru je pomocí senzorů zařazené rychlosti propojená pětistupňová převodovka PANKL Racing Systems, která má pro každý svůj stupeň nadefinovanou palivovou mapu. Mezi dvěma palivovými mapami si můžete vybírat i vy. V elektronické výbavě motocyklu je také launch control a kontrola trakce. Vše se jednoduše ovládá pomocí tlačítek umístěných na levém řídítku.
Motor je usazen v chrommolybdenovém rámu, na něj je připevněn podsedlový rám vyrobený ze slitiny hliníku vážící pouhých 900 gramů. KTM již několik let spolupracuje s firmou WP, a tak i supermoto má podvozek vybavený komponenty od této firmy. Přední 48 mm vidlice se zdvihem 285 mm je tlumena jednotkou WP XACT. Vzadu je pomocí přepákování propojen tlumič WP XACT s hliníkovou kyvnou vidlicí. Zdvih tlumiče je 266 mm.
O bezpečné zastavení předního 310 mm plovoucího kotouče se vám postará čtyřpístkový monoblok Brembo M50, vzadu je jednopístek brzdící 220 mm kotouč. Na bezdušových ráfcích Alpina jsou obuty hladké pneumatiky Bridgestone o rozměrech 125/600 R16,5 vpředu a 165/630 R17 vzadu. Motocykl se vám bude dobře vést do zatáček díky širokým kónickým řídítkám a nebudete klouzat ani na sedle, které je proti skluzu vybaveno silikonovými proužky. Do palivové nádrže se vejde 7 litrů benzínu. KTM sice neuvádí hmotnost stroje, ale odhadujeme, že bude jen těsně nad hranicí 100 kilogramů.
Zdroj: KTM
- Přidat komentář +
- Publikováno: 17.9.2020
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Test Superbike + Supersport v Misanu: 1. den průběžně
- včera - BMW Concept RR: budoucnost superbiku řady RR
- včera - Dodatečné tresty v Silverstone
- 25.5. - Drama v Silverstone: Nečekaným vítězem Bezzecchi na Aprilii
- 25.5. - Premiérové vítězství pro Sennu Agiuse, 7. Salač
- 25.5. - Moto3 vyhrál na Silverstone Rueda
Další z rubriky
- včera - BMW Concept RR: budoucnost superbiku řady RR
- 19.5. - Triumph Speed Triple 1200 RX 2026: limitovaná edice
- 14.5. - Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: zážitkové cestování
- 13.5. - Honda CB125F 2026: s novým displejem
- 9.5. - BMW R 1300 RT 2025: pohodlně a bezpečně
- 5.5. - Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu