Reklama

Test Honda PCX 125 DX 2025: kamarád do města

Svěží vítr zavál do řad nejprodávanějšího skútru značky Honda. PCX 125 má modernější design, nový barevný displej a vylepšený podvozek. Díky jeho štíhlým tvarům se s ním snadno propletete přeplněnými ulicemi města, je obratný a vede se velmi lehce. Jako žena jsem ocenila i jeho nízkou hmotnost.

Na první pohled byste jej snadno přehlédli. Menší skútr působí nenápadně, možná až trochu skromně, ale přitom jenom v Evropě se jej od roku 2010, kdy vstoupil na jeho trh, prodalo více než 140 tisíc kusů. Se svým elegantním designem skvěle zapadne do městského prostředí, snadno s ním zaparkujete a pod sedlem odvezete i menší nákup. Je to už jedenáct let, kdy jsme jej naposledy testovali a od té doby ušel řádný kus cesty. Do výbavy dostal v roce 2016 nový úspornější motor eSP a o dva roky později zapracovali na jeho podvozku. Letošní model má nový rám, vylepšený motor a stylovější vzhled. Je na čase jej prohnat znovu městem.

1 Honda PCX 125 DX test (24)1 Honda PCX 125 DX test (21)1 Honda PCX 125 DX test (23)1 Honda PCX 125 DX test (17)

Na test jsme dostali skútr ve verzi DX, která je zároveň nejvyšší výbavou. Kromě modernější kapotáže má PCX nový pětipalcovým TFT displej, který se snadno ovládá pomocí čtyřsměrného ovladače na levém řídítku. Displej je přehledný a ocenila jsem jeho dobrou čitelnost za ostrého poledního slunce. Propojit jej můžete s vaším chytrým telefonem pomocí aplikace Honda RoadSync a využít tak například jednoduchou navigaci nebo ovládání hovorů či muziky. Veškeré osvětlení již využívá technologii LED. Nově naleznete ve schránce na rukavice USB-C konektor, bohužel schránka není uzamykatelná, a tak je potřeba myslet na to, že v ní nesmíte zapomenout peněženku nebo telefon. Ve standardní výbavě je také bezklíčové ovládání Honda Smart Key.

Už při prvním usednutí za řídítka vnímáte lehkost skútru. Pocitově je váha ještě nižší, jakmile se rozjedete. Kapalinou chlazený jednoválcový motor eSP+ o zdvihovém objemu 125 ccm disponuje výkonem 9,2 kW při 8750 otáčkách a maximálním točivým momentem 11,7 Nm při 6500 otáčkách. Po městě je živelný a energie má na rozdávání. Do 80 km/h zrychluje celkem svižně, pak už však pocítíte nedostatek výkonu a čísla tam přiskakuji pomaleji a pomaleji. Maximální rychlosti 98 km/h však dokážete dosáhnout. Příjemná je dlouhodobá spotřeba paliva, která se mi ustálila na 2,3 l/100 km, což vám při 8,1 litrové nádrži vystačí na 350 kilometrů.

1 Honda PCX 125 DX test (18)1 Honda PCX 125 DX test (19)1 Honda PCX 125 DX test (16)1 Honda PCX 125 DX test (8)

Skútr je vybaven technologií Idling Stop, kterou však snadno vypnete stiskem jednoho tlačítka, protože koho by bavilo čekat na křižovatce, než skútr naskočí, když můžete okamžitě vystřelit vpřed a všem autům ukázat záda, že? Za deště oceníte kontrolu trakce, která omezuje prokluz zadního kola, a i tu můžete zcela vypnout. Vyzdvihnout musím ještě jednu věc a tou je tichý chod motoru, neotravuje vás ani vaše okolí.

Na cestách centrem města jsem blahořečila nový podvozek s dvojicí zadních tlumičů s oddělenými nádobkami. Velmi dobře si uměly poradit s dlažebními kostkami i s dalšími nástrahami velkoměsta. No a s kvalitním podvozkem si notovali i obě kotoučové brzdy. PCX 125 totiž vyměnilo zadní bubnovou za kotoučovou brzdu s jednopístkovým třmenem a na brzdové páčce je to dost dobře znát. Brzdy fungují spolehlivě, mají rychlý nástup, nejsou pocitově gumové a líbilo se mi, že nemají tendenci tuhnout.

1 Honda PCX 125 DX test (7)1 Honda PCX 125 DX test (15)1 Honda PCX 125 DX test (14)1 Honda PCX 125 DX test (20)

Pohodlné sedlo je ve výšce 763 mm a snadno z něj dosáhne na zem i menší jezdec či jezdkyně. Pod sedlem je úložný prostor o objemu 30,4 litrů, bez potíží tam uschováte helmu, lehčí bundu a pár drobností. Na cestě domů pak můžete nakoupit, jen nákup musí být menší, neboť už nemáte před vašimi nohami tradiční háček na zavěšení další tašky pro případ, že by vám nákup nevešel pod sedlo.

Skútr PCX 125 můžete řídit i v případě, že máte na řidičském oprávnění pouze skupinu B. Nemějte z něj vůbec obavy. Je obratný, zábavný a městem vás proveze rychleji, než váš osobní automobil. Díky novému podvozku si užijete většího komfortu a spolehnout se můžete také na dvojici kotoučových brzd. Pro každodenní dojíždění je skvělou volbou, bonusem je pak moderní design a záruka až 6 let, pokud dodržíte stanovené podmínky.

1 Honda PCX 125 DX test (27)1 Honda PCX 125 DX test (28)1 Honda PCX 125 DX test (31)

Technické údaje

Motor: Čtyřdobý kapalinou chlazený jednoválec. Vrtání a zdvih 53,5 x 55,5 mm, zdvihový objem 125 ccm, kompresní poměr 11,5:1. Největší výkon 9,2 kW při 8 750 ot/min, největší točivý moment 11,7 Nm při 6 500 ot/min.

Pohonné ústrojí: Sekundární převod variátorem, automatická odstředivá suchá převodovka.

Podvozek: Ocelový dvojitý rám, přední teleskopická vidlice o průměru 31 mm, zdvih 89 mm, zadní kyvná vidlice s dvěma tlumiči, zdvih 95 mm. Přední brzda kotoučová 220 mm s dvoupístkovým třmenem, zadní brzda kotoučová 220 mm s jednopístkem. Kola z hliníkové litiny. Pneumatika vpředu 110/70 14M/C a vzadu 130/70 13M/C. Rozvor 1315 mm, světlá výška 135 mm, výška sedla nad zemí 763 mm, provozní hmotnost 134 kg, objem palivové nádrže 8,1 litrů.

Barevné provedení: černá Matte Galaxy Black Metallic, šedá Matte Dim Grey Metallic, bílá Pearl Snowflake White a modrá Pearl Dark Ash Blue

Prodejní cena: 90 400 Kč vč. DPH

1 Honda PCX 125 DX test (32)1 Honda PCX 125 DX test (33)1 Honda PCX 125 DX test (29)1 Honda PCX 125 DX test (30)1 Honda PCX 125 DX test (1)1 Honda PCX 125 DX test (2)1 Honda PCX 125 DX test (12)1 Honda PCX 125 DX test (22)1 Honda PCX 125 DX test (25)1 Honda PCX 125 DX test (26)1 Honda PCX 125 DX test (3)1 Honda PCX 125 DX test (4) 1 Honda PCX 125 DX test (10)1 Honda PCX 125 DX test (11)1 Honda PCX 125 DX test (13)1 Honda PCX 125 DX test (6)1 Honda PCX 125 DX test (9)

Foto: motoforum.cz



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama