Test Honda GB350S: retro jednoválec

Retro roadster s velkým kulatým světlometem, poháněný vzduchem chlazeným jednoválcem, si získá srdce nejednoho z vás. Malá zábavná motorka se hodí jak pro začátečníky, tak i pro ty, kteří hledají stylový stroj, do města nebo na pohodové toulání kolem „komína“.

Říká se, že v jednoduchosti je krása, a o malém černém jednoválci GB350S, to platí dvojnásob. S jeho vzhledem jste se tak trochu vrátili do minulosti, oblá kovová nádrž, vzduchem chlazený jednoválcový žebrovaný motor, chromové zadní tlumiče, malý blatníček a přední kulatý světlomet. Ale nenechte se zmást prvním dojmem, on ten malý jednoválec v sobě ukrývá celkem moderní technologie, ať už jsou to LED světla, ABS nebo kontrola trakce.

1 Test Honda GB350S (1)1 Test Honda GB350S (4)1 Test Honda GB350S (32)

Honda svůj model GB350S úspěšně prodává už téměř čtyři roky v Indii pod obchodním názvem CB350S. Do Evropy tak přivezla prověřený motocykl, kterému však přidala novou koncovku výfuku a stylovější sedlo. Jestli budete mít štěstí, pořídit si jej budete moci v jedné ze tří barev a to šedé, černé nebo světle modré. Proč štěstí? Jednoduše proto, že se po něm u dealerů doslova zaprášilo a byly během pár týdnů beznadějně vyprodané. Není se čemu divit, je to vážně zábavný stroj, který vás spolehlivě a stylově doveze, kam budete chtít a atraktivní je také jeho pořizovací cena, která je 108 900 Kč.

Kulatý analogový rychloměr v sobě ukrývá malý digitální displej, na kterém se zobrazuje nejen ukazatel průměrné a okamžité spotřeby, ukazatel dojezdu na patnáctilitrovou palivovou nádrž, ale i stupeň zařazené rychlosti, kterých tu máte pět. Ve standardu ještě dostanete centrální stojan a systém aktivace výstražných světel v případě nouzového brzdění.

1 Test Honda GB350S (10)1 Test Honda GB350S (8)1 Test Honda GB350S (7)1 Test Honda GB350S (12)

Pohonnou jednotkou je tu jednoválcový vzduchem chlazený motor o zdvihovém objemu 348 ccm s výkonem 21 koní při 5500 otáčkách a maximálním točivém momentu 29 Nm dostupného při 3000 otáčkách. Hodnoty to na první dobrou nejsou nijak vysoké, ale motor je naladěný už od spodních otáček a kupodivu se má celkem čile k světu. Po městě se mi s ním jezdilo pohodově, obratně jsem se proplétala mezi vozy a neměla jsem nijak pocit, že by mi chyběl výkon.

Trochu jiná písnička je to za branami města, tam už vám potřebná síla chybí, ale co vám ubere na rychlosti, přidá zase na zábavě. Zkrátka si jedete pomalejším tempem, ukázkově projíždíte zatáčkami, kocháte se výhledy na krajinu a posloucháte, jak si váš motocykl spokojeně brumlá. Určitě oceníte absenci vibrací, a to, i když jej budete držet v maximálních otáčkách a také se vám bude líbit jeho průměrná spotřeba, která nám nepřesáhla hranici třech litrů na sto kilometrů. Na nádrž tak ujedete něco málo přes 500 kilometrů.

1 Test Honda GB350S (19)1 Test Honda GB350S (20)1 Test Honda GB350S (21)

Ze zúženého sedla ve výšce 800 mm bez potíží dosáhnete na zem, takže nemusíte mít obavy, že by byl na vás 178 kilogramů vážící motocykl příliš těžký na udržení. S motorkou se dobře manipuluje jak při pomalých rychlostech, tak i na místě, a to hlavně díky nízkému těžišti. Dobře pracuje jeho podvozek, který tvoří přední vidlice s typickými gumovými prachovkami o průměru 41 mm a zadní stavitelná dvojice tlumičů, která je pro lepší regulaci tlumení plněna dusíkem. Umí si poradit nejen s hrboly na silnicích, ale docela obstojně i s přejezdy tramvajových pásů.

Přední devatenáctipalcové kolo je brzděno jedním dvoupístkovým brzdičem, zadní sedmnáctipalcové kolo pak brzdí jednopístek. Litá kola jsou obutá do pneumatik Metzeler Tourance Next. Brzdy mají pomalejší nástup a pocitově jsou gumovější, ale nemají tendenci vadnout během brzdícího manévru.

1 Test Honda GB350S (24)1 Test Honda GB350S (29)1 Test Honda GB350S (25)

Malý žebrovaný jednoválec má své charisma, je to spíše městská stylovka než motocykl na dojíždění na dlouhé vzdálenosti, ale jeho velkou výhodou je, že si jej mohou pořídit i čerstvě osmnáctiletí jezdci vlastnící řidičské oprávnění skupiny A2. Do rukou se jim dostane spolehlivý, kvalitně zpracovaný stroj, s nízkou spotřebou, sympatickým vzhledem a dobrými jízdními vlastnostmi.

Technické údaje

Motor: Vzduchem chlazený čtyřdobý jednoválec se dvěma ventily na válec, SOHC. Vrtání a zdvih 70 x 90,5 mm, zdvihový objem 348 ccm, kompresní poměr 9,5:1. Největší výkon 15,5 kW (21 k) při 5500 ot/min, největší točivý moment 29 Nm při 3000 ot/min. Elektronické vstřikování Keihin, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, mechanicky ovládaná vícelamelová spojka v olejové lázni, pětistupňová převodovka.

Podvozek: Ocelový kolébkový rám. Přední 41 mm klasická teleskopická vidlice, zdvih 106 mm. Dva zadní tlumiče, zdvih 120 mm. Brzdy kotoučové, vpředu jeden kotouč o průměru 310 mm s dvoupístkovým třmenem, vzadu jednoduchá o průměru 240 mm s jednopístkovým třmenem. Kola hliníková litá. Pneumatiky Metzeler Tourance Next 100/90 R19 vpředu a 150/70 R17 vzadu. Rozvor 1440 mm, světlá výška 168 mm, výška sedla nad zemí 800 mm, pohotovostní hmotnost 178 kg. Objem palivové nádrže 15 litrů.

Barevné provedení: šedá Pearl Deep Mud Grey, černá Gunmetal Black Metallic, modrá Puco Blue

Cena včetně DPH: 108 900 Kč

1 Test Honda GB350S (30)1 Test Honda GB350S (36)1 Test Honda GB350S (37)1 Test Honda GB350S (22)1 Test Honda GB350S (23)1 Test Honda GB350S (26)1 Test Honda GB350S (27)1 Test Honda GB350S (28)1 Test Honda GB350S (31)1 Test Honda GB350S (33)1 Test Honda GB350S (2)1 Test Honda GB350S (3)1 Test Honda GB350S (5)1 Test Honda GB350S (6)1 Test Honda GB350S (9)1 Test Honda GB350S (11)1 Test Honda GB350S (13)1 Test Honda GB350S (14)1 Test Honda GB350S (15)1 Test Honda GB350S (16)1 Test Honda GB350S (17)1 Test Honda GB350S (18)1 Test Honda GB350S (34)1 Test Honda GB350S (35)

Foto: motoforum.cz



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama