Honda Hornet: s novým motorem
- Publikovno: 13.9.2022
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Asi nebudu daleko od pravdy, když řeknu, že model Hornet je netrpělivě očekáván nejedním fanouškem značky Honda. A těšit se můžete ještě víc, protože přímo pro něj je vyvíjen zcela nový dvouválcový motor s točivým momentem nastupujícím už od středních otáček.
Po květnovém představení prvního konceptu přichází Honda s dalším odhalením. Tentokrát se to týká samotného srdce, které bude tlouct v nitru nového Hornetu. Rozhodně bude stejně ostrý, jako jsou ostré a agresivní linie štíhlého motocyklu. O zábavnou jízdu se vám postará zcela nový osmiventilový řadový dvouválec Unicam o zdvihovém objemu 755 ccm, který dosahuje výkonu 67,5 kW při 9 500 ot/min a točivého momentu 75 Nm při 7 250 ot/min.
Kompaktní a lehký motor navazuje na odkaz původního modelu Hornet, který byl oblíbený pro svůj točivý charakter a skvělým zátahem ve vysokých otáčkách. Kromě toho bude nový motor disponovat také dostatkem točivého momentu ve středním pásmu, díky němuž bude moci nabídnout hodně slušnou akceleraci. Třešničkou na dortu je charakteristický pulzující rytmus a jedinčný zvuk daný kombinací 270° fázování klikového hřídele, nerovnoměrného zapalování a pečlivě optimalizovaného výfukového systému.
Vedoucím testovacího projektu a vývoje je Fuyuki Hosokawa, jenž byl odpovědný za vedení vývoje nejnovějšího CBR1000RR-R Fireblade. O vývoji nového motoru říká: "Před zahájením tohoto projektu jsme dlouho a intenzivně přemýšleli o tom, jaký typ výkonu chceme jezdci poskytnout. Věděli jsme, že je nezbytné zachovat klasický výkonový „ráz“ ve vysokých otáčkách, jenž je pro model Hornet charakteristický, ale zároveň jsme chtěli, aby motor v nové generaci Hornetu pro moderní dobu měl opravdu silný točivý moment a „pulzující“ charakter v nízkých a středních otáčkách. Naším cílem vždy bylo tyto vlastnosti sladit s co nejlehčí a nejagilnější ovladatelností, aby každá jízda - i ve městě - byla co nejpoutavější a přinášela co největší uspokojení.
Abychom dosáhli požadovaného výkonu a lehké ovladatelnosti, věděli jsme, že musíme vyvinout zcela nový dvouválcový motor s krátkým zdvihem a s 270° fázováním klikového hřídele. Takový, který by přinesl nejen potřebný maximální výkon, ale také sportovní točivý moment při nízké rychlosti, který je ideální pro jízdu v městském prostředí a pro výjezdy ze zatáček na otevřené silnici.“
Zdroj: Honda Motor Europe
- Přidat komentář +
- Publikováno: 13.9.2022
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Aleix Espargaro obhajuje Somkiata Chantru
- 30.6. - Závody MotoE v Assenu vyhráli Mantovani a Zaccone
- 29.6. - Marc Marquez vyhrál Dutch TT
- 29.6. - První brazilské vítězství v Moto2; Salač out
- 29.6. - Vítězem Moto3 byl prohlášen lídr šampionátu Rueda
- 28.6. - Sprint Race: Marc Marquez před bratrem Alexem
Další z rubriky
- 19.6. - Vespa Officina 8: modely Primavera a GTV v nové edici
- 10.6. - Harley-Davidson Fat Boy Gray Ghost: limitovaná edice
- 28.5. - Yamaha Tricity 125: v novém kabátu
- 26.5. - BMW Concept RR: budoucnost superbiku řady RR
- 19.5. - Triumph Speed Triple 1200 RX 2026: limitovaná edice
- 14.5. - Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: zážitkové cestování