Honda CRF 250 Rally 2017: malá dakarka
- Publikovno: 2.4.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Vloni byl na motosalonu v japonské Ósace představen koncept malého rallyového motocyklu. Po roce představila Honda hotový prototyp, který se kupodivu nijak zásadně neliší.
Můžeme téměř s jistotou tvrdit, že po letošním létě plynule přejde CRF250 Rally z fáze prototypu do výroby, a tak bychom se při troše dobré vůle mohli příští rok na tomto stroji svézt.
Vloni touhle dobou jsme vám představili koncept motocyklu Honda CRF 250 Rally a mysleli jsme si, že u něj to i zůstane. Musím se přiznat, že je mi sympatické, že to Honda jen tak nepohřbila a co víc, vdechla život stroji, který je vlastně téměř identický jako jeho vzor.
Prvotní záměr mít malé enduro, které by doplnilo velkou dakarskou mašinu Honda CRF450 RALLY a šlo ve šlépějích svého staršího sourozence, se setkalo s pozitivním ohlasem od zákazníků a fanoušků japonské značky. „Malou dakarku“ bude nejspíše pohánět osvědčený motor z jiného maloobjemového endura, Hondy CRF 250 L, ačkoliv kdyby jí dali motor z čtvrtlitru Honda CBR 250R, dostalo by se jí vyššího výkonu a kroutícího momentu. To by se potenciálním zájemcům zamlouvalo více. Jsou to však zatím jen čiré spekulace, Honda ještě nevydala k tomuto motocyklu žádné oficiální prohlášení a technické údaje už vůbec ne. Bude tedy pro nás překvapením, pro který motor se výrobce nakonec rozhodne.
Podle vzhledu konceptu a představeného prototypu si můžeme všimnout, že zůstal zachovaný původně navrhovaný rám, brzdy, odpružení a nijak zásadně se nezměnila ani kapotáž. Pár drobností se tu však pozměnilo. Některé z původních závodních doplňků byly nahrazeny běžně dostupnými komponenty, závodní výfuk značky Mugen nahradili Termignoni a řekla bych, že tomuto endurku sluší mnohem více, pro hromadnou výrobu budou levnější a také zcela jistě projdou homologací pro provoz na veřejných komunikacích.
Stejně tak jako dali Hondě CRF450 RALLY držák na telefon nebo GPS, namontovali jej i na slabší verzi CRF250 Rally. Zdá se, že motocykl je připraven k testu a tak uvidíme, jak se mu bude dařit dál a zda-li jej opravdu představí jako novinku příštího roku.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 2.4.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 5.12. - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl