Honda Crosstourer: japonské enduro
- Publikovno: 2.5.2012
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Když se řekne cestovní enduro od Hondy, okamžitě se mi vybaví legendární Afrika, Transalp a hned poté Varadero. Motocykly, které prošli rukama mnoha cestovatelů a většina z nich o nich bude tvrdit, že to byly pohodlné a spolehlivé stroje. Bude mezi ně patřit i letošní novinka nazvaná Crosstourer?
Brzy vám tento motocykl představíme i z osobní zkušenosti, neboť za pár týdnů ho naše redakce vyzkouší naživo. Zatím se ale pojďme podívat na to, co o tomto motocyklu již víme.
Celkově oproti jeho předchůdci Varaderu vypadá štíhle. Téměř každý jezdec má pocit, že tento stroj musí hravě zvládnout a to i přes to, že jeho váha je 275 kg. Ovšem ačkoliv je Crosstourer novinkou, v mnohém vychází ze známého sportovně-cestovního modelu Honda VFR 1200. Vidlicový čtyřválec, kardan, zadní letmo uložené kolo, hliníkový rám či přední vidlice o průměru 43 milimetrů, to vše je již spolehlivě vyzkoušeno. Oproti 170 koníkům u VFR má však motor naladěn na 120 koní, také je jiné časování, profil vaček a mapping řídící jednotky.
Tento motocykl si můžete pořídit i s dvouspojkovou automatickou převodovkou DCT. Osobně nejsem moc zastáncem automatů na motorce, ale dokážu si představit, že s tímto motocyklem vyrazím na dvoutýdenní dovolenou a užiji si ve větším komfortu bez nutnosti řazení. Kromě dvou nastavených režimů Drive a Sport, který drží vyšší otáčky, můžete manuálně řadit levým palcem anebo si za příplatek pořídit nožní řadičku.
Z elektronických systémů se tu setkáte s ABS, kontrolou trakce nebo elektronickým plynem ride by wire. Škoda je jen, že u tohoto cestovního endura, nelze ABS vypnout. Velmi dobře na mě působí i nízká výška sedla nad zemí, ze kterého snadno dosáhnou na zem i lidé menšího vzrůstu. Myslím, že se tu objevila velmi dobrá konkurence nejprodávanějšímu bavorskému enduru.
Technické údaje:
Motor: Kapalinou chlazený vidlicový čtyřválec do V (75°) se čtyřmi ventily na válec. Vrtání a zdvih 81 x 60 mm, zdvihový objem 1237 ccm, kompresní poměr 12 : 1. Největší výkon 120 k (95 kW) při 7750 1/min. Max. točivý moment 126 N.m při 6500 1/min. Elektronické vstřikování. Řízený katalyzátor.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod kardanem, hydraulicky ovládaná spojka, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Hliníkový mostový rám, přední teleskopická vidlice USD s možností nastavení, průměr nosníků 43 mm, zadní centrální pružicí a tlumicí jednotka s možností nastavení. Jednoramenná kyvná vidlice z hliníkové slitiny. Brzdy kotoučové kombinované s ABS, vpředu dvojitá třípístková o průměru 310 mm, vzadu dvoupístková o průměru 276 mm. Kola drátěná. Pneumatiky 110/80-R19 vpředu a 150/70-R17 vzadu. Rozvor 1595 mm, výška sedla nad zemí 850 mm, pohotovostní hmotnost 275 kg (verze DTC 285 kg), objem palivové nádrže 21,5 litrů.
Základní cena vč. DPH: 334 900 Kč
- Přidat komentář +
- Publikováno: 2.5.2012
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Funkci Freddieho Spencera převezme Simon Crafar
- dnes - Race of Champions, Qualifying
- včera - MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných
- včera - IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců
- včera - Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě
- včera - Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring?
Další z rubriky
- 24.7. - Honda MSX125 Grom 2025: s originálním příslušentvím
- 22.7. - BMW R 1300 GS Adventure: připraven na dobrodružství
- 15.7. - Vespa Primavera RED 2024: s charitativní podporou
- 24.6. - BMW R 1300 GS Trophy: speciál pro závod v Namibii
- 17.6. - KTM s automatickou převodovkou AMT: poprvé na Erzeberg Rodeu
- 12.6. - Ducati Scrambler CR24 a RR24: odvážné koncepty