Triumph TE-1: elektrický streetfighter
- Publikovno: 17.8.2022
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
První informaci o připravovaném elektrickém motocyklu TE-1 zveřejnil Triumph v květnu 2019. Spíš bychom mohli říct, že to byl projekt zaštítěn vládní agenturou Innovate UK zabývající se financováním projektů s označením Zero Emission Vehicles, mezi které patří i streetfighter od Triumphu, který je již ve finální fází testování.
Kromě vládní agentury a motocyklové firmy Triumph, se na vývoji podílely i další britské společnosti. Integral Powertrain dodal elektromotor se zabudovaným střídačem, baterii s vnitřním chlazením a s integrovanou nabíječkou a řídící jednotkou zajistil Williams Advanced Engineering.
Když jsme poprvé spatřili prototyp elektrického naháče Triumph TE-1, bylo nám jasné, odkud berou inspiraci na jeho vzhled a jakým směrem se budou s tímto modelem ubírat. Podoba s motocyklem Speed Triple 1200 je značná a to i po stránce výkonové. Samotný Triumph o TE-1 říká, že je to model, který zcela změní svět elektrických motocyklů.
Potvrzeny byli i již dříve zmíněné technické parametry. O dojezd až 160 kilometrů se postará 15kWh baterie, kterou byste z nuly na 80% měli nabít za 20 minut. Předpokládám, že je to údaj z rychlodobíjecí stanice, informaci o čase dobití na 100% nebo z běžné sítě zatím Triumph nezveřejnil. Elektromotor se pyšní jedinečnými parametry, výkon 177 koní (130 kW) a maximální točivý moment 109 newtonmetrů, se vám postarají o zrychlení z nuly na sto za 3,6 vteřiny a na 160 km/h za 6,2 vteřiny. Jeho hmotnost bude pouhých 10 kilogramů.
Díky pečlivě navrženému podvozku se jízda na tomto elektromotocyklu bude podobat jízdě na běžném benzinovém stroji. Jako běžný uživatel nepoznáte rozdíl, všechny průjezdy do zatáček budou stabilní, přesné a motocykl se bude snadno ovládat i při velmi pomalé jízdě. Podle prvních testů je TE-1 hbitou a obratnou motorkou a neomezí vás ani jeho hmotnost 220 kilogramů.
Jestli si na něj brousíte zuby, tak budete muset ještě pár let počkat. Triumph TE-1 bude i nadále prototypem, na kterém chtějí získat své prvotní zkušenosti, které by posléze uplatnili při vývoji a výrobě reálných modelů. Ty zřejmě nebudou stejné jako tento prototyp, ale rozhodně budou mít to nejlepší, co bude v dané době elektromotocyklový svět nabízet.
Zdroj: Triumph Motorcycle
- Přidat komentář 75
- Publikováno: 17.8.2022
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Juan Martinez: Pro Valentina Rossiho se vyrobilo sedm různých Ducati za dva roky
- dnes - Lorenzo Dalla Porta pojede s Ducati CIV
- včera - Aktuálně z MS-SSP 300
- včera - Lorenzo Baldassarri pojede 2025 MotoE
- 6.12. - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 5.12. - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl