Reklama

Oruga Unitrack: první elektrický monotrack

Až jednou nastane apokalyptická doba, tak v ní zcela určitě najde místo tento jednostopý prapodivný stroj od lotyšské firmy Oruga. Ti o něm tvrdí, že je to první terénní elektrický monotrack na světě a do výrobu bude uveden už v příštím roce.

Jedinečný design stroje jak ze světa sci-fi dodává jeho mohutné kolo s velkou kontaktní plochou a s hrubým obutím, které jasně říká, že jeho revírem bude těžko dostupný terén, kde se nejvíce využije jeho trakce i přilnavost. Zvládnout by měl nejen písek a hluboké bahno, ale i sníh a popere se i se skalisky a velkými balvany. Díky elektrickému pohonu bude velmi tichý a nebude tak rušit divokou zvěř v lesích.

1 Oruga Unitrack (7)1 Oruga Unitrack (5)

Klasická kola s pneumatikami jsou tu nahrazeny jedním pásem, aby se hmotnost Unitracku rozložila na větší plochu. Jedná se s nejvyšší pravděpodobností stále o motocyklu, koneckonců, má to dvě kola, která jsou doplněna třetím vloženým kolem přichyceným vysoko vpředu a nahoře. Má sloužit jako pomocné kolo k překonávání velkých překážek. O pohodlnější jízdu se postará odpružení tvořené vinutými pružinami. Ačkoliv je stroj vybaven řídítky, ovládat se bude hlavně mírou vašeho naklonění do zatáček.

1 Oruga Unitrack (6)1 Oruga Unitrack (4)

Poháněný bude elektřinou a vyrábět si v budoucnosti mohl i v hybridní verzi. Jestli to bude ve verzi se spalovacím motorem, který bude pohánět kola nebo jen pomáhat udržovat baterie nabité, to se ještě neví, jisté je, že první verze tohoto terénního stroje bude čistě elektrická. Poháněná bude motorem o výkonu 100 a 150 kW (134 k nebo 200 k), maximální točivý moment nebyl, zveřejněn, ale dá se očekávat, že bude hodně působivý, neboť bude muset rozpohybovat jednu ze dvou verzí, které se budou nabízet.

1 Oruga Unitrack (3)1 Oruga Unitrack (2)1 Oruga Unitrack (1)

Na výběr tak budete mít mezi verzí Nude o hmotnosti stoje 150 kg nebo verzí Heavyweight s váhou 300 kilogramů. Dojezd by měl být kolem 100 kilometrů u elektrické verze a až 200 kilometrů u hybrida. Maximální rychlost by měla být až 100 km/h. Zatím je Unitrack ve fázi vývoje a nemají ještě hotový ani testovací funkční prototyp, ale co nevidět by tomu tak mohlo být, protože vedle koncepčních výkresů, představila firma Oruga na veletrhu Outdoor v Rize zmenšený model připravovaného stroje.

Zdroj: TZ Oruga



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama