Test Honda CMX1100 Rebel: holky Rebelky
- Publikovno: 23.7.2021
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Cruiser je kategorie motocyklů, kde více dominují muži. Většina strojů je robustní, váží hodně kilogramů a lépe se s nimi poperou silní chlapi než drobné ženy. Tedy až na Rebela 1100, tuhle motorku zvládne kdokoliv, zábavný motor, vítr ve vlasech a úsměv na rtu. Co víc si přát?
Honda už ve své nabídce jednoho Rebela má, malý cruiser CMX500 Rebel je ideální volbou pro méně zkušené jezdce a ti si jej také ve větší míře pořizovali. Jenže s množstvím ujetých kilometrů u nich narůstala i touha po silnějším stroji a začínali se poptávat u Hondy, jestli v jejich nabídce nemají něco, co by jim jejich nové potřeby splnilo. Na tuto poptávku museli zareagovat, pokud nechtěli, aby jim zákazníci utekli ke konkurenci a tak vloni na podzim představili stylový bobber CMX1100 Rebel. Na test jsme si vzali manuálně řazeného v červené metalíze Bordeaux Red Metallic, která se mi líbila víc než tradiční černá metalíza Gunmetal Black Metallic.
Výrobu silnějšího Rebela měli o něco jednodušší, protože nemuseli vyvíjet nový motor. Ten totiž již ve své nabídce měli a to velmi povedený. Poupravili mu výkonové parametry do klidnějšího režimu se záběrem od nízkých otáček, poupravili časování a rázem se z kapalinou chlazeného paralelního dvouválce pohánějícího Honda CRF1100L Africa Twin stal poněkud kultivovanější motor, ale stále s duší rebela. Jeho zdvihový objem je 1084 ccm, největší výkon 64 kW při 7000 ot/min a maximální točivý moment 98 Nm nastupuje při 5750 otáčkách.
Rebel 1100 je jasným důkazem, že nepotřebujete mít svalnatou horu železa, ale klidně vám pro brouzdání krajinou s větrem ve vlasech postačí štíhlé proporce s oblými tvary a s obnaženým motorem. Mně si tenhle motocykl získal svým moderním vzhledem a hlavně svou vahou. Nemusela jsem se prát s těžkým strojem, Rebel váží 223 kilogramů a bez potíží jsem s ním manipulovala na místě i během pomalé jízdy. Je to také díky tomu, že jeho těžiště je usazeno dole u země a to značně napomáhá k jistější jízdě. Sluší mu i vodorovně usazená koncovka výfuku.
Design motocyklu je jednoduchý a spíše je to stroj určený k tomu, že si jej přizpůsobíte svým potřebám. Honda má velký výběr příslušenství, kterými si Rebela můžete doladit a nejedná se jenom o boční tašky, ale také o různé typy řídítek, sedadel, až po kompletní kapotáž. Každopádně asi bych uvítala více odvážnější vzhled u motocyklu, který si říká Rebel, přece jen je tento stroj takový strohý, až nudný. A k tomu bych ještě přihodila hutnější koncovku výfuku, ať jsem slyšet na míle daleko.
Spínací skříňka je netradičně umístěná na levém boku Rebela a ne u displeje, jak jsme u většiny ostatních motocyklů zvyklí. Kulatý budík jako digitální přístrojová deska Rebelu náramně sluší. Po jeho obvodu je otáčkoměr a pod ním se velkými číslicemi zobrazuje vaše aktuální rychlost. Displej je přehledný a je dobře vidět i za ostrého denního slunce. Po jeho pravé straně je umístěný panel s ostatními kontrolkami.
Klasický je posaz za řídítky, sedíte vzpřímeně, nohy máte usazené dopředu a ruce natažené před sebou. Sedlo je ve výšce 700 mm, snadno z něj dosáhne na zem i menší jezdec. Páteř máte rovnou nad zadním tlumičem Showa, a tak občas, když projedete přes nějakou nerovnost, ucítíte náraz přímo v ní. Podvozek není naladěný nijak tvrdě, je to spíše dáno celkovou ergonometrií tohoto typu motocyklu.
Stylové sedlo je pohodlně tvarované a dá se na něm zvládnout i delší trasa, vlastně klidně byste v něm mohli sedět celý den, po hodině jízdy mě však začaly bolet nohy, což je zkrátka daň za to, že brouzdáte krajinou v sedle cruiseru. Řídítka nejsou daleko, nemusela jsem se na ně nijak natahovat a díky tomu se mi motocykl dobře vedl i otáčel na místě. Tlačítka pro ovládání jsou snadno dostupná i pro drobnou dívčí ruku.
Velký Rebel je také slušně vybavený i po stránce elektronické. Na výběr máte mezi čtyřmi jízdními režimy Standard, Rain, Sport a User, který si můžete individuálně nastavit podle vašich potřeb. Já jsem nejčastěji používala režim Sport, díky kterému jsem si užívala rychlejších výjezdů ze zatáček a také mi více vyhovoval živelnější projev motoru. Ve standardní výbavě je také kontrola trakce, systém proti zdvihání předního kola a tempomat, který oceníte při nudnějších přejezdech po dálnicích. Těm jsem se já ale vyhýbala, protože Rebel 1100 se opravdu velmi dobře vodí po klikatých silničkách. Zvládá totiž náklony až do 35°, a tak si s ním můžete pěkně pohazovat ze strany na stranu a povodit ho po vašich oblíbených zatáčkách.
Dobře se s Rebelem jezdí i po městě a to díky jeho obratnosti a štíhlým proporcím. Jen režim Sport se sem moc nehodí. Po městě jsem měla nastavený Standard, který má klidnější projev. Na test jsme měli manuálně řazený motocykl, chválím spojku, která měla hladký chod a také všechny rychlosti se řadili přesně a lehce v obou směrech. Spolehnout jste se mohli i na čtyřpístkové brzdy, které se snadno dávkovaly a neměli tendenci tuhnout.
Pár dní v sedle Rebela 1100 uteklo jako voda. K srdci mi přirostla jeho červená barva, která mu náramně sluší. Možná by mohli být designéři více odvážnější a udělat Rebela poněkud víc hlučnějšího a provokativnějšího. Ale to si vlastně můžete udělat vy sami a postavit si z něj stroj, přesně podle vašich představ, protože k tomu je přímo určený. Je to zkrátka Rebel!
Technické údaje
Motor: Kapalinou chlazený, čtyřtaktní, čtyřventilový řadový dvouválec, SOHC. Vrtání a zdvih 92 x 81,5 mm, kompresní poměr 10,1:1, zdvihový objem 1084 ccm. Největší výkon 64 kW při 7000 ot/min. Největší točivý moment 98 Nm při 5750 ot/min. Elektronické vstřikování. Řízený katalyzátor.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, šestistupňová manuální převodovka.
Podvozek: Ocelový dvojitý kolébkový rám se zadním pomocným rámem z vysokopevnostní oceli, přední 43mm teleskopická vidlice s možností nastavení předpětí , , zadní kyvná vidlice s možností nastavení předpětí. Brzdy kotoučové vpředu dvojitá čtyřpístková o průměru 330 mm, vzadu jednokotoučová jednopístková o průměru 256 mm. Kola litá. Pneumatiky 130/70 B18 vpředu a 180/65 B16 vzadu. Rozvor 1520 mm, výška sedla nad zemí 700 mm, světlá výška 120 mm, pohotovostní hmotnost 223 kg, objem palivové nádrže 13,6 litrů.
Barevné provedení: černá Gunmetal Black Metallic, červená Bordeaux Red Metallic
Cena včetně DPH: 259 900 Kč
Foto: Jan Altner
- Přidat komentář +
- Publikováno: 23.7.2021
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
- 29.11. - Papež František přijal «Pecco» Bagnaiu
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro