Reklama

Co se skládá z více dílů, Seat Leon Cup Racer nebo Ducati Desmosedici GP17? Hlavní obrázek k článku: Co se skládá z více dílů, Seat Leon Cup Racer nebo Ducati Desmosedici GP17?

Divize závodních vozů Seat Sport a závodních motocyklů Ducati Corse mají jedno společné. Oba ovládají dokonalý um při stavění svých strojů a oba používají jen tu nejlepší techniku. Staví totiž vozidla, která bojují o stupně vítězů.

Schválně, zkuste si tipnout, který z vozidel se skládá z více dílů. Bude to automobil Seat Leon Cup Racer nebo tovární motocykl Ducati Desmosedici GP17? Pokud jste tipovali závodní vůz, budete překvapeni stejně jako já. Standardní skelet karoserie modelu Leon tvoří základ pro výrobu závodního vozu. Přidáním 1400 dílů k jeho struktuře vznikne ze sériově vyráběného modelu Cup Racer. Na druhé straně Ducati připevní 2060 dílů k podvozku, který byl specificky zkonstruován pro závody. Od úplně prvního dílu až po dokončení vozidla věnují týmy mechaniků 277 hodin montáži závodního vozu a 80 hodin sestavení motocyklu.

1 Ducati Desmosedici GP17 (1)1 Seat Leon Cup Racer

Motor závodního vozu Leon Cup Racer má hmotnost 170 kilogramů, zatímco motor závodního motocyklu Ducati váží 49 kilogramů. V obou případech se jedná o jeden z prvních komponentů, montovaných do vozidla. Rozdíl spočívá v tom, že motor automobilu zvedá při montáži dílenský jeřáb, zatímco u motocyklu zdvihnou motor tři mechanici manuálně, aby jej připevnili k rámu podvozku.

Jednou z výzev pro konstruktéry závodních vozidel je získat zlomky sekundy při každé změně převodového stupně. V MotoGP spoléhá Ducati na technologii Seamless, která umožňuje řazení během pouhých 9 milisekund jednoduchým působením tlaku na řadicí páku. Leon Cup Racer je vybaven elektronicky řízenou šestistupňovou převodovkou DSG s páčkami na volantu pro manuální řazení.

Seat Leon Cup Racer s hmotností 1119 kilogramů a nejvyšší rychlostí 267 km/h zpomaluje díky brzdové soustavě s kotoučovými brzdami o průměru 378 mm a šestipístkovými třmeny, zatímco závodní motocykl Ducati s nejvyšší rychlostí 350 km/h a hmotností 157 kilogramů je vybaven brzdovými kotouči o průměru 340 mm a čtyřpístkovými třmeny.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama