Reklama

Zapomenuté okruhy: Před sedmi roky - GP Maďarska na Balatonringu

Začátkem ledna 2010 bylo z oficiálních míst potvrzeno: Zřejmě nic nestojí v cestě tomu, aby se na Balatonringu jela v září Grand Prix Maďarska silničních motocyklů.

A dále jsme si mohli přečíst: "Maďarská Grand Prix 2010 se bude konat v plánovaném termínu. Po loňském roce (2009), kdy se premiéra bohužel nekonala, zřejmě nic nestojí v cestě, aby se nejrychlejší motocykly s nejlepšími světovými jezdci předvedli na BalatonRingu. Je to možné i díky silnějšímu financování od «Magyar Fejlesztési Bank».

Smlouva s Dornou je na 5 roků a celý Balatonring bude stát okolo 90 milionů Euro. Závodní trať bude dlouhá 4.200 metrů a bude mít kapacitu 80.000 diváků. Termín pro rok 2010 MotoGP Grand Prix Maďarska je 19. září. V červnu proběhne kolaudace ze strany FIM Grand Prix a IRTA, aby bylo v případě nutnosti - což se ale neočekává - zařadit náhradní závod Grand Prix, a sice ve Španělsku nově postavený Motorland Aragon.

V souvislosti s novým okruhem se opět otevřela i otázka vlastního maďarského týmu v seriálu MotoGP. Ačkoliv stáj BalatonRing v lońském roce začala v sedle tovární Aprilie s hlavní domácí hvězdou, ex-mistrem světa Gaborem Talmacsim, tak později za tento tým jezdil třeba i španělský pilot Aleix Espargaro a dále Maďar Balazs Nemeth.

Druhý maďarský tým pana Totha měl tehdy velké finanční potíže viz známý případ Itala Mattia Pasiniho, kdy tovární tým Aprilie prostě zamknu motocykl do svého kamionu a nevydal ho ani na FP1, dokud Imre Toth sr. nesložil peněžitou zálohu....

A tým Balatonring, původně přihlášený do Moto2, svou přihlášku kvůli nedostatku financí zase stáhl. Potom se opět na scéně objevil a chtěl závodit pod starým názvem Balatonring se dvěma jezdci Balazsem Nemethem a Imrem Tothem. Ovšem ne všechny závody Grand Prix, nýbrž pouze některé závody kubatury Moto2 na divokou kartu. A jak to tehdy vlastně dopadlo: Od sezóny 2010 se jezdí čtvrtá GP na území Španělska, tedy v Aragónu. Na BalatonRingu se nikdy žádné závody nekonaly, protože okruh prostě nikdy neexistoval.

Ex-mistr světa Gábor Talmacsi, který odjel druhou polovinu sezóny 2009 v královské kubatuře s podporou řetězce benzinových pump «Mol» (vystřídal Japonce Yukiho Takahashiho), závodil 2010 svou poslední sezónu v seriálu Grand Prix a ačkoliv skončil v MS-Moto2 celkově šestý (mimochodem v «náhradním» Aragónu byl s motocyklem SpeedUp za tým Fimmco Speed Up na stupních vítězů), tak 2011 už angažmá nesehnal a po krátkém intermezzu v MS-Supersport za český tým Pro Race Honda svou kariéru kvůli zranění předčasně ukončil.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama