Reklama

Za koho vlastně jezdí Can Öncü... Hlavní obrázek k článku: Za koho vlastně jezdí Can Öncü...

16-letý Turek Can Öncü přestoupil po sezóně plné zklamání - až 31. místo s hubenými 8 body v MS-Moto3 - z týmu Red Bull KTM Ajo nejslabší kubatury Grand Prix do týmu Turkish Racing Team v prostřední kubatuře závodního seriálu motocyklů co nejvíce podobných těm sériovým.

Tento tým Turkish Racing vznikl ve vzájemné spolupráci dvou stájí: Puccetti Racing a Orelac Racing. Manažerem je pětinásobný mistr světa této kubatury Kenan Sofuoglu a překvapivý vítěz loňského závodu Grand Prix Valencia (s wild card) Can Öncü - mimochodem nejmladší vítěz Grand Prix v historii (ve věku pouhých 15 let a 115 dní) - tak u Puccettiho vlastně nahradil svého krajana Topraka Razgatliogla, který odešel do továrního týmu PATA Yamaha do šampionátu WorldSBK.

Změnu kubatury a závodního seriálu provedl vítěz Asia Talent Cupu Can Öncü především kvůli své aktuální výšce a váze: 174 cm vysoký a 65 kg vážící Turek měl už prostě s malým motocyklem KTM-Moto3 určité problémy.

Can Öncü je tak sice oficiálně členem týmu Manuela Puccettiho, ale v otázce logistiky a dalších týmových záležitostí týkajících se startovního roštu WorldSSP, se o vše stará Orelac Kawasaki, kde už není manažerem Giulio Vardi, nýbrž Nacho Calero, ještě v uplynulé sezóně aktivní jezdec šampionátu WorldSSP a syn majitele týmu Jose Calera.

Původně bylo záměrem Kenana Sofuogla, aby Can Öncü závodil vedle Lucase Mahiase přímo u Puccettiho, ale zde si velmi kvalitní a ceněné místo zakoupil Němec Philip Öttl (přicházející z MS-Moto2) a tak Sofuoglu musel najít řešení, jak svého svěřence Cana Öncüa dostat do šampionátu prostřední kubatury motocyklů co nejvíce podobných těm sériovým.

Šéftechnikem nově vzniklého týmu je Roberto Valletta, který se stal se Sofuoglem dvakrát mistrem světa. Dva mechanici jsou od Puccettiho, zbytek týmu pak pochází z Orelacu. Can Öncü má proti Toprakovi výhodu v tom, že už nyní mluví perfektně anglicky, zatímco Razgatlioglu se to stále ještě učí a to ho určitě limituje.

Jinak proti původním prohlášením se tým Orelac Kawasaki nezúčastní mistrovství světa Superbike, nýbrž pouze už výše uvedenou formou pojede MS-Supersport.

Turecký jezdec Can Öncü bude v příštím roce bydlet v Itálii a sice v Reggio Emilia.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama