Reklama

WorldSBK 2019: Co je nového?

Noví jezdci, nové motocykly, k tomu změněná pravidla a nový formát závodního víkendu. Sezóna 2019 MS-Superbike tak bude jiná, ale rozhodně ne horší.

Poslední přípravný test je absolvován, a od zítra se jede naostro, neboť začínají první oficiální tréninky MS-Superbike 2019.

V šampionátu WorldSBK uvidíme letos opravdu vynikající konkurenci jako už dlouho ne. Aprilia a MV Agusta sice už na startovním roštu nebudou, ale vrací se dva silné tovární týmy BMW a Honda. U Ducati začíná s Panigale V4R úplně nová éra - sedm let už trvá přestávka od posledního titulu a rovněž Yamaha je schopná vítězit.

Z českého pohledu se letošní sezóna rozhodně nezapíše mezi ty, na kterou můžeme být hrdi. Na startu nebudeme mít ani jednoho stabilního českého jezdce a tak si jen připomeňme, že se tak budou opakovat hubené roky 2013, 2014 a 2015, kdy nastala stejná situace: Naopak v sezónách jiných zde závodili jako stabilní piloti Jiří Mrkývka 1997 - 2006, Jakub Smrž 2007 až 2012, Karel Abraham 2016 a Ondřej Ježek v letech 2017 a 2018.

S Álvaro Bautistou za Aruba Ducati přichází do paddocku WorldSBK prominentní jezdec z MotoGP a závodní série SBK z toho může pouze profitovat.

S tradičním motorem V2 se Ducati probojovala k nejúspěšnějším značkám v MS-SBK, ovšem poslední titul získala už před dlouhými sedmi lety zásluhou Carlose Checy v sezóně 2011 s motocyklem 1198R. Takže 1199 Panigale R byl první motocykl V2, s kterým továrna v Bologni nevyhrála šampionát mistrovství světa. A tak došlo v této italské továrně k revoluci, Ducati vyvinula V4R s mnoha geny z MotoGP.

Startovní pole MS-Superbike je se současnými 19 aktuálními piloty sice hodně hubené, ale kvalitativně na vysoké úrovni: Jonathan Rea (4x SBK-MS), Michael van der Mark (1x SSP-MS), Sandro Cortese (1x Moto3-, 1x SSP-MS), Marco Melandri (1x 250-MS), Álvaro Bautista (1x 250-MS) a Tom Sykes (1x SBK-MS) - to je šest mistrů světa s deseti tituly světových šampionů. A tituly šampionů mají na svém kontě i další: Markus Reiterberger (1x STK-1000-ME, 3x IDM), Ryuichi Kiyonari (3x BSB), Leon Haslam (1x BSB), Leon Camier (1x BSB), Michael Rinaldi (1x STK-1000-ME), Alex Lowes (1x BSB), Leandro Mercado (1x STK-1000-ME) a Toprak Razgatlioglu (1x STK-600-ME).

Návrat značky BMW jako oficiálního továrního týmu. Od roku 2019 bude závodit britský tým SMR s motocyklem S1000RR a především s Tomem Sykesem.

2019 zažijeme poprvé v historii tři závody během jednoho závodního víkendu. Na pouhých 10 kol je limitován «Sprintrace», oficiálně se jmenující «Tissot Superpole Race», který se bude konat v neděli mezi warm-upem a závodem MS-Supersport a kde Top-9 v cíli obdrží následující body 12-9-7-6-5-4-3-2-1.

Kalendář MS-Superbike 2019 se skládá z kombinace tradičních okruhů jako Phillip Island, Assen, Donington, Imola, Laguna Seca nebo Magny-Cours, stejně jako hodně fanoušky navštěvovaných závodů v Buriramu a San Juan Villicum.

V rámcovém programu vypadla kubatura Superstock 1000 a stejně jako v závodech Grand Prix se pojedou tři kubatury: Budou to WorldSBK, WorldSSP a WorldSSP 300. V nástupnické sérii Supersport 300 se představí na každém okruhu přes 50 jezdců a trénovat se tak bude ve dvou skupinách!

Z názvu Superpole zůstalo pouze jméno a změnil se celý systém: Spektakulární Shootout na 1 ostré kolo - se stal po sezóně 2008 pouhou historií, v sezónách 2014 až 2018 se o zisku Pole-Position rozhodovalo ve dvou 15 minutových relacích, nyní se všichni účastníci utkají v jedné Session na 25 minut.

Foto: archív autora



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama