Reklama

WorldSBK 2018: Další Honda a 2 nové Kawasaki

Zdá se, že s uvedením do praxe nového reglementu WorldSBK na sezónu 2018 - zatím ještě nebyl specifikován - se hodně tristní startovní pole tohoto šampionátu přece jen rozroste.

Letos startuje v šampionátu WorldSBK pouze 21 stabilních jezdců, příští sezónu by jich mohlo být až 25.

Ačkoliv nová CBR1000RR Fireblade SP2 zatím příliš velkou díru do světa neudělala, tak by se kromě dvoučlenného týmu Red Bull Ten Kate Honda měl objevit ještě jeden tým tohoto japonského motocyklového giganta.

Německá stáj Triple-M - dosud jezdící ME-Superstock 1000 - majitele Matthiase Mosera chce přestoupit do šampionátu WorldSBK a právě z tohoto důvodu jedná s Marcem Chinim z Honda Motor Europe o motocyklové technice na rok 2018. Jezdcem bude zřejmě US-Boy PJ Jacobsen, dosud závodící v WorldSSP s bikem MV Agusta.

Dalším novým týmem by měla být závodní stáj Orelac VerdNatura, dosud závodící v šampionátu WorldSSP.

I v případě, že by italská stáj Grillini Kawasaki uskutečnila plánovaný přestup ke značce Suzuki, zůstal by počet motocyklů této značky minimálně zachovaný na stejném počtu jako závodí letos.

Tovární tým pojede 2018 ve stejné sestavě jako letos: Mistr světa Jonathan Rea a ex-mistr světa Tom Sykes.

Puccetti Kawasaki má rovněž jasno: Mladého Turka Topraka Razagatliogla zřejmě doplní - po Jerezu velmi spokojený - zkušený ex-mistr světa Sylvain Guintoli.

Pedercini Racing by sice rád závodil 2018 se dvěma piloty, ale peněžní budget zatím stačí stejně jako letos pouze pro jednoho pilota.

GoEleven už podepsal smlouvu se stávajícím pilotem Romanem Rámosem. Druhý jezdec by byl přivítán - stejně jako u Pederciniho - pouze v případě hodně tučného sponzorského příspěvku.

Ale pojďme k novému týmu s motocykly Kawasaki, tedy Orelac VerdNatura: Zde se všechno točí okolo syna majitele týmu José Calery, tedy Nacha Caleru. Stejně jako Calera, tak i ex-pilot Moto3 Zulfahmi Khairuddin zatím závodí v WorldSSP. Jasnou týmovou #1 by se měl stát Argentinec Leandro Mercado, letos závodí za tým IodaRacing Aprilia. Ten je 2 závody před koncem sezóny na P11. Promotér DWO chce Argentince na každou cenu udržet v šampionátu, vždyť v říjnu 2018 se v San Juanu pojede premiérový závod šampionátu WorldSBK na území Argentiny a lokalmatador by byl hodně žádaným artiklem...A nad účastí týmu IodaRacing majitele Giampiera Sacchiho stojí na sezónu 2018 velký otazník.

Letošní tým Kawasaki majitele Andrea Grilliniho chce motocykly Kawasaki vyměnit za Suzuki, ale opět chce závodit s dvěma piloty.

DWO - tedy Dorna World Organisation - ostatně už potvrdila, že se v roce 2018 objeví na startovním roštu nové týmy, ale zatím je ještě brzy je jmenovat.

Foto. Libor Bedřich



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama