Reklama

Také Pedercini Kawasaki s továrním materiálem

Značka Kawasaki zaostává v mistrovství světa superbiků s modelem ZX-10RR. Aby soukromé týmy zákazníků byly konkurenceschopné, budou v roce 2024 vybaveny nejlepším možným materiálem, tedy na úrovni továrního týmu KRT.

U Kawasaki zazvonil poplašný signál, když v červenci 2023 pronikla na veřejnost informace o záměrech Jonathana Rey přejít na Yamahu a v srpnu prosáklo další info a sice, že zákaznické týmy uvažují také o odchodu. Ani rekordman v zisku titulů mistra světa Jonathan Rea totiž neměl proti Alvaru Bautistovi (Ducati) a Topraku Razgatliogluovi (Yamaha) šanci. S pouhým jedním vítězstvím byl rok 2023 jeho nejhorší sezónou od roku 2013, kdy závodil s Hondou.

4. září byl Rea potvrzen Yamahou a 28. října Orelac Racing ukončil své angažmá v šampionátu Superbike a jezdec Oliver König zůstal a stále je bez angažmá na sezónu 2024. Španělský tým se soustředí na mistrovství světa supersportů v roce 2024 – s Ducati ! Tým Puccetti byl zachován poskytnutím továrního materiálu Tito Rabatovi .

Kawasaki si s týmem Pedercini nemusela dělat velké starosti. Na jednu stranu bylo nepředstavitelné, že by Lucio Pedercini svůj tým uzavřel, ale na druhou stranu Italovi chyběly peníze na přechod k jinému výrobci.

Kawasaki nyní mění svou strategii a vybaví všechny zákaznické týmy identickým materiálem – stejným způsobem jako všechny ostatní vyhrazené továrny. Lucio Pedercini oznámil, že jeho cílem pro sezónu 202 je stát se «nejlepším zákaznickým týmem s oficiálními stroji Kawasaki».

Od svého připojení v roce 1998 tým Pedercini Racing, nebo zkráceně TPR, vynechal pouze tři podniky v mistrovství světa superbiků: dva zámořské podniky na začátku sezóny 2023 v Austrálii a Indonésii a také finále v Jerezu, které bylo vzato do kalendáře jako náhrada za Argentinu. Protože tým Kawasaki s Isaacem Vinalesem bude letos startovat pouze v evropských závodech, vynechá tak zahájení sezóny na Phillip Islandu počtvrté.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama