Reklama

První pneumatiky už dorazily, aspoň ty zadní...

Jezdci a týmy šampionátu MS-superbike odešli spát s přesvědčením, že poslední den předsezónního testování kubatury SBK se bude konat dle nového časového rozpisu, tedy v úterý 20. února.

Skandál s pneumatikami, vyvolaný řadou zpoždění při příjezdu kontejnerů přepravovaných po moři, je možná v závěrečných titulcích. Dnes v pozdním odpoledni, tedy v pondělí 19., ale týmy obdržely dvě zadní kola od dodavatele Pirelli, již namontovaná na ráfcích. Kontejner s předními koly sice stále chybí: měl by dorazit v noci. Technici budou na okruhu před úsvitem, aby dokončili montáž a předehřev, aby mohli jezdci vyjet na trať v 9:10 místního času.

Celkem je k dispozici osm hodin testování, rozložených do dvou částí po čtyřech hodinách.

Příjezd kontejnérů pak všechny uklidnil. „Jsme přesvědčeni, že vše bude v pořádku,“ svěřuje se Filippo Conti, šéf GRT Yamaha, na kterého se tím, že postaví domácího idola Remyho Gardnera, zaměří Phillip Island. „Mezitím v garáži máme dvě zadní kola na každého jezdce, již namontované. Byli jsme ujištěni, že přední také dorazí, ale v tuto chvíli si nejsme moc jisti, že testování začne v plánovaném čase.

Životnost pneumatik, to je samozřejmě hádankou: Týmy sledují teplotní parametry, protože tato trať je extrémně náročná na pneumatiky kvůli třem velmi rychlým levým zatáčkám. Pirelli předpokládalo použití pouze jednoho typu pneumatik pro dlouhé závody, a to SC1. Řízení provozu na dráze má na starosti nový manažer Steven Neumann. Při této příležitosti mu pomáhal ředitel motocyklových závodů Giorgio Barbier, který se během zbytku sezóny přesune do čela Moto2 a Moto3. Jediný dodavatel dal pokyny hlavním týmům, aby absolvovaly alespoň jednu závodní simulaci na vzdálenost co nejbližší vzdálenosti očekávané u dlouhých závodů, tj. 22 kol. Je potřeba si udělat představu o stupni opotřebení nového asfaltu. Mezitím existují náznaky z testů Supersport: časy byly v závodě v roce 2023 o dvě sekundy nižší než ty předchozí a životnost jediné dostupné tvrdé pneumatiky je optimální.

Oficiální test bude poslední příležitostí pro 23členné pole WorldSBK, aby zdokonalilo své stroje před australským podnikem «Grand Ridge Brewery», který se uskuteční jen o 3 dny později. Jonathan Rea (Pata Prometeon Yamaha) pojede v Austrálii poprvé na svém stroji YZF-R1, stejně jako Toprak Razgatlioglu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team) na M 1000 RR a Axel Bassani (Kawasaki Racing Team WorldSBK) na ZX-10RR. Zatímco Team HRC zachoval pro rok 2024 stejnou sestavu, v níž zůstávají Iker Lecuona a Xavi Vierge, pro letošní rok má nový motocykl. Poslední testy se ukázaly jako záludné, takže budou doufat, že na Phillip Islandu udělají krok vpřed. Nicolo Bulega (Aruba.it Racing - Ducati) vyzkouší na ikonickém okruhu poprvé svou Panigale V4 R, se kterou se připravuje na svou první sezónu WorldSBK.

Nováčci Tarran Mackenzie a Adam Norrodin (oba PETRONAS MIE Racing Honda) budou doufat, že pro svůj druhý test WorldSBK v roce 2024 už budou mít k dispozici kompletní paket Honda 2024, zatímco další nováčci - Andrea Iannone (Team GoEleven) a Sam Lowes (ELF Marc VDS Racing Team) - budou pokračovat v adaptaci na šampionát WorldSBK 2024.

Úterý 20. února

09:10-13:10 – WorldSBK Free Practice 1
13:40-17:40 – WorldSBK Free Practice 2



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama