Reklama

Poslední závody pro tuto trojici

Okruh «Pertamina Mandalika International Street Circuit», kde se o víkendu koná «Pirelli Indonesian Round», bude také loučením tří současných skvělých pilotů se šampionátem MS-Superbike. Shodou okolností se jedná o tři Brity:

36-letý Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team - BMW M 1000 RR) je z nich nejen nejslavnější, ale také nejzkušenější: Má na svém kontě celkem 347 závodů v letech 2008 až 2021 a kromě titulu mistra světa 2013 byl i třikrát vice-mistrem světa. Jezdil s motocykly Yamaha, Kawasaki a BMW - největších úspěchů ale dosáhl právě na Kawasaki: Vyhrál celkem 34 závodů a získal 51 Pole Position - takže už má hodně dlouho přezdívku Mr. Superpole. Kromě 114 pódiových umístění zajel také 39 nejrychlejších kol v závodě. Zkušený Brit by měl v šampionátu MotoAmerica nahradit v týmu Warhorse HSBK Racing Ducati New York Lorise Baze.

34-letý Chaz Davies (Team GoEleven - Ducati Panigale V4 R) byl nedílnou součástí šampionátu motocyklů co nejvíce podobných těm sériovým v letech 2012 až 2021, ještě předtím se ale stal mistrem světa v prostřední kubatuře, tedy v MS-Supersport. V «premier class» byl třikrát vicemistrem světa, vždy s motocyklem Ducati. Ovšem závodil i s Aprilií a na BMW. Během 266 startů dokázal 32x vyhrát a získal celkem 99 pódiových umístění, když 7x vyhrál Pole-Position a zajel 37 nejrychlejších kol závodu. Po závodním víkendu v Indonésii ukončí Davies svou aktivní kariéru motocyklového závodníka, když byl jeden čas i stabilním členem paddocku Grand Prix (2002 - 125 ccm; 2003 až 2006 - 250 ccm; 2007 - MotoGP).

38-letý Leon Haslam (Team HRC - Honda CBR1000 RR-R) byl nejen jezdcem tohoto šampionátu v letech 2004, 2009 až 2015 a 2019 až 2021, ale zářil i v šampionátu BSB, kde se stal šampionem 2018 na Kawasaki. Má na svém kontě 313 závodů, včetně 5 vítězství, 45 pódiových umístění, zisku 3 Pole-Position a 6 zajetých nejrychlejších kol. 2010 se stal vice-mistrem světa. Závodil s motocykly Ducati, Honda, Suzuki, BMW, Aprilia a Kawasaki. Leon Haslam má nabídky z BSB a z EWC, ale nyní se snaží skloubit účast v obou šampionátech dohromady: Pokud by jezdil pouze BSB, tak by se rozhodl pro Ducati. Aktuální nabídky má od Ducati, Honda, BMW a Kawasaki - pro všechny by mohl závodit v EWC a v BSB. Jediným problémem je stejný termín závodu BSB a Le Mans! A u Haslama je ještě jeden důležitý faktor: Chtěl by nejen absolvovat nějaký závod WorldSBK s wild card, ale stát se i pilotem, který se bude spolupodílet na vývoji motocyklu.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama