Reklama

Ondra Ježek diskvalifikován v Aragónu a v Assenu

Pozornému čtenáři našeho webu zřejmě neunikla noticka ve včerejším článku o druhé imolské jízdě, kde píšeme, že Ondra Ježek byl diskvalifikován zpětně v Aragónu a v Assenu, a tím pádem je jeho bodové konto ještě hubenější.

Konkrétně se jedná o následující zprávičku na oficiálních stránkách DWO pod výsledky: N.37 (Jezek O.) has been disqualified from Aragon and Assen Round according to art. 2.3.9 and 2.3.10.

Ve své podstatě má tedy český jezdec místo 3 bodů pouhé 2, neboť mu byl odečten 1 bod z druhé assenské jízdy a ten tak zpětně získal Yonny Hernandez z Kolumbie.

A o co vlastně šlo? Jak píše italský web Corse Moto, majitel týmu, za který Ježek letos jezdí, Mirco Guandalini, vysvětluje: „Před aragonským závodem jsme narazili na problém s motorem - a jelikož jsme neměli k dispozici další motory, rozhodli jsme se, že těsnění odstraníme a motor otevřeme, abychom mohli problém vyřešit. Ale ještě předtím jsme to oznámili E-mailem na Dornu. Ondřej Ježek byl diskvalifikován pro závody v Aragónu a v Assenu, kde jsme tento motor použili. Pečeť jsme uschovali, což ale zřejmě nestačilo. V Imole jsme motor vyměnili a přestože jsme vysvětlili naše důvody, tak se Dorna rozhodla nás diskvalifikovat. Naše situace v žebříčku se změnila jen málo, ale uvidíme, jestli existují skutečnosti, kdybychom se mohli odvolat“.

Trochu jiný názor má ale technický director FIM Scott Smart: „Pro nás je podstatné, že na motoru byla porušena pečeť, což znamená automatickou diskvalifikaci. Jestli byl motor modifikován a odpovídá nebo neodpovídá reglementu, není vůbec rozhodující.“.

Jinak k závodnímu víkendu v italské Imole řekl Ondřej Ježek následovně: „Nový motor jede jako blázen, což je hodně pozitivní. Musíme k němu ale znovu ladit elektroniku, která nás během tréninků zlobila. Přidal se také prasklý výfuk, takže jsem jel na jedno rychlé kolo, ale i přes pár chyb, které jsem v jízdě udělal, se mi podařilo zajet lepší čas než loni.

S kvalifikací jsem byl spokojen, dojel jsem na 20. místě, porazil jsem 2 jezdce a za dalšími jsem byl hodně blízko. Podařilo se mi zajet zatím nejlepší kvalifikaci letošní sezóny. Po poradě s týmem jsme se proto rozhodli setup zachovat i do závodu.

V něm se ale začala projevovat nedokonale seřízená elektronika, ztratil jsem přilnavost zadního kola a začal zpomalovat. Špatně se mi najíždělo do zatáček, takže jsem musel jet hodně na hraně, abych se držel Hernandeze. Jízda byla dost vysilující. A v posledních dvou kolech mi, počtvrté během závodního víkendu praskl výfuk, takže jsem dojel 18.

V neděli se motorka i tentokrát chovala dost zvláštně. Na trojku se mi zvedala na zadní, takže jsem se s ní chvíli sžíval a pak zvolil taktiku z dvojky řadit rovnou čtyřku. V rovinkách jsem ztrácel, ale i přesto jsem se dostal přes Leonova a pak i přes Jacobsena. Hernanadeze jsem držel na dohled, ale v závěru mě předjel Jacobsen, kterého jsem se, zejména na výjezdech, nebyl schopen držet".



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama