Reklama

Na Phillip Islandu budou závody flag-to-flag

Jezdci World Superbike a World Supersport budou muset tento víkend během závodů na okruhu Phillip Island Grand Prix Circuit absolvovat povinnou zastávku v boxech. Kvůli novému asfaltu je opotřebení pneumatik tak vysoké, že celý závod na stejných pneumatikách není možný.

Před australským kolem «Grand Bridge Brewery» bylo rozhodnuto, že závody WorldSBK a WorldSSP se pojedou podle pravidel flag-to-flag, s povinnou zastávkou v boxech pro výměnu pneumatik na všech motocyklech.

Na základě informací shromážděných po testech WorldSBK a WorldSSP na Phillip Islandu začátkem tohoto týdne a zprávy od technického ředitele Mezinárodní federace motocyklů (FIM), vedení závodu, společně s okruhem Phillip Island Grand Prix Circuit a organizací Dorna WSBK (DWO) rozhodlo, že pro zajištění bezpečnosti všech závodníků by zadní pneumatiky neměly být používány déle než 11 kol pro třídu WorldSBK a 10 kol pro třídu WorldSSP.

Kromě toho byla závodní vzdálenost pro závody WorldSBK 1 a 2 snížena na 20 kol a každému jezdci v obou třídách byly přiděleny dvě další sady pneumatik.

Gregorio Lavilla – výkonný ředitel WorldSBK: „Okruh si s novým asfaltem vedl obdivuhodně. Jak se guma postupně pokládá, podmínky na trati se mění a to představuje řadu problémů. Vzhledem k tomu, že pneumatiky byly odeslány na konci listopadu pro toto úvodní kolo, nebylo dost času na vývoj specifických pneumatik pro aktuální asfaltové podmínky.

Pečlivě jsme vyhodnotili situaci s ohledem na brzkou aktivitu na trati po položení asfaltu a dva dny testování, které jsme uskutečnili na začátku tohoto týdne. Podmínky se určitě zlepšily, ale možná ne dostatečně, zvláště s ohledem na náročný a rychlý charakter tohoto okruhu. Za takových okolností, ve spolupráci s Race Direction, FIM a Phillip Island GP Circuit, musíme zvolit tu nejbezpečnější možnost, která je nanejvýš důležitá.„

Giorgio Barbieri – ředitel Pirelli Motorsport: „Tento okruh známe velmi dobře, ale každý rok je to úplně jiný příběh, protože na Phillip Islandu existuje mnoho proměnných, které mohou ovlivnit chování pneumatik a jsou často nepředvídatelné. Nejkritičtějším prvkem je letos nový asfalt, který téměř úplně resetuje reference, které jsme měli. Rád bych všem připomněl, že pneumatiky pro tento závod byly odeslány z Evropy na konci listopadu, zatímco obnova povrchu okruhu byla dokončena teprve před několika týdny.

Vzhledem k absenci dat, na kterých bychom mohli vycházet, se proto zdálo vhodné spolehnout se na závodní řešení, která jsme úspěšně používali v posledních dvou sezónách. Během testů jsme viděli, že asfalt nabízí hodně přilnavosti, což je ve prospěch velmi rychlých časů na kolo, ale na druhou stranu je to velmi agresivní pro pneumatiky. Zejména při vysokých teplotách, které způsobují neobvyklé špičky v teplotě směsi běhounu na levé straně, což má za následek degradaci pneumatik: naměřili jsme až 160 stupňů Celsia v boxové uličce a odhadujeme, že to může dosáhnout maxima více než 200 stupňů. .

Vzhledem k těmto důkazům jsme po konzultaci s Dornou, FIM a Race Direction rozhodli, že pro závody v obou třídách je povinné udělat zastávku v boxech a vyměnit pneumatiky. Bylo to těžké rozhodnutí, také proto, že některé týmy, jako vždy v těchto typech případů, chtěly závodit na celou vzdálenost. Pirelli však věří, že bezpečnost řidičů musí být v těchto typech podmínek absolutní prioritou.“

V historii MS-Superbike na okruhu Phillip Island se zatím pouze jednou jelo s povinnou zastávkou v boxech - s «Boxenstoppem», byla to druhá závodní jízda 2018. (diskvalifikován byla tehdy s wild card startující Falzon - ten tuto výměnu neprovedl). A vždy se závodilo na plnou plánovanou závodní vzdálenost.

Co se týká názorů týmů, tak: BMW byl od samého buď pro zkrácení závodů Superbike, nebo pro povinný Boxenstopp s výměnou pneumatik, zatímco v testování hodně rychlí Andrea Locatelli (Yamaha), Nicolo Bulega (Ducati) nebo Andrea Iannone (Ducati) jakoukoliv změnu proti původnímu rozpisu odmítali.

Úplně jiná je ale historie prostřední kubatury na Phillip Islandu, tedy Supersport. Závod byl už několikrát zkrácen, nebo byla předepsána povinná výměna pneumatik.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama