Reklama

MS-Moto3 2018: Končí tým British Talent, McPhee s KTM

Karty jsou nově zamíchány a rozdány. Poslední news je přestup Johna McPheeho z Hondy na KTM. A Red Bull bude pokračovat s týmem Aki Aja jako sponzor dále.

V sezóně 2017 se musela KTM spokojit s deseti piloty v šesti týmech. V 17 závodech MS 2017 byla převaha Hondy neuvěřitelná - pouze jedno vítězství KTM a sice zásluhou Andrea Migna v Mugellu.

Na sezónu 2018 přestoupily týmy od Mahindry (Pull & Bear Aspar a CIP) ke KTM, stejně jako Saxoprint-Peugeot-Prüstel s naším Kornfeilem.

Šampionát ovšem opouští tým AGR (Maria Herrera). Celkově se vyšplhal počet jezdců KTM pro sezónu 2018 na 14.

Týmový majitel Aki Ajo svůj tým Red Bull-Moto3-KTM zredukoval (2017 - zde jezdili Bendsneyder a Antonelli {v MS 15. a 18. místo}) ze dvou na jednoho jezdce. Tím bude Darryn Binder, který ale byl pouze v Mugellu čtvrtý a jinak hodně zraněný. Od Sachsenringu (10.) už nebodoval. Darryn je aktuálně v MS až 19.

Vedle toho ale Aki Ajo připravuje pro budoucnost 14-letá turecká dvojčata: Cem a Deniz Öncü budou závodit 2018 v MSJ/CEV-Repsol.

Hodně hektická byla tahanice o aktuálně devátého jezdce šampionátu Marcose Ramireze, toho chtěl sice Leopard Honda, ale on zůstává (má platnou smlouvu) v Platinum Bay Real Estate.

Už nějaký čas je naopak jasné: Max Biaggi neobdržel žádné místo na startovním roštu pro tým KTM. 2018 chtěl mít ve svém týmu Jaume Masiu.

Po odchodu značek Mahindra/Peugeot se startovní pole zredukuje zřejmě na 28 jezdců: 14 pilotů by mělo závodit s motocykly Honda, 14 pak s KTM.

Po závodní stáji AGR ukončil teprve po ročním závodění tým British Talent, John McPhee přestoupí z motocyklu Honda na KTM - vedle Makara Yurchenka pojede 2018 v týmu CIP-KTM Alaina Broneca.

To znamená v praxi: Zatím máme 14 KTM a 13 motocyklů Honda.

Mimochodem: 2014 vybavila KTM svým materiálem celkem 19 jezdců, neboť po vítězné sérii 2013/2014 (KTM vyhrála 27 závodů Grand Prix v řadě) byl zájem týmů o rakouské motocykly obrovský.

V Itálii se hodně mluví - a nepříliš pozitivně - o tom, jakým způsobem se vyvíjí tým Paola Simoncelliho: Tam měli dostávat šanci mladí italští jezdci. Ale 2018 zde pojedou už 21-letý Niccolo Antonelli (na svém kontě má 101 závodu GP - po našem Kornfeilovi druhý nejzkušenější) a Japonec Suzuki.

V týmu Estrella Galicia 0,0-Honda manažera Emilia Alzamory by měl vedle Arona Caneta přijít jeden jezdec z MSJ – buď Jeremy Alcoba nebo Sergio Garcia. Rozhodnutí padne během závodu ve Valencii, resp. při MSJ rovněž na okruhu Ricarda Torma.

Aktuálně dvanáctý jezdec MS Livio Loi (2017 za Leopard a v posledních 7 závodech byl 4x odmávnut v Top-4) zatím nenašel žádné místo na startovním roštu 2018.

Týmy Moto3 2018

Leopard Racing: Enea Bastianini, Lorenzo Dalla Porta (Honda)

Marinelli Rivacold Snipers: Tony Arbolino (Honda)

Petronas SIC Racing Team: Ayumu Sasaki, Adam Norrodin (Honda)

Estrella Galicia 0,0: Aron Canet, Jeremy Alcoba? Sergio Garcia? (Honda)

Del Conca Gresini: Fabio Di Giannantonio, Jorge Martin (Honda)

RBA Racing Team: Gabriel Rodrigo, Juanfran Guevara (KTM)

SKY Racing Team VR46: Dennis Foggia, Nicolo Bulega (KTM)

Saxoprint Prüstel GP: Jakub Kornfeil, Marco Bezzecchi (KTM)

Südmetall Schedl GP Racing: Philipp Öttl (KTM)

Pull & Bear Aspar KTM: Albert Arenas, Andrea Migno (KTM)

CIP Moto: Makar Yurchenko, John McPhee (KTM)

Platinum Bay Real Estate: Marcos Ramirez, Jaume Masia (KTM)

SIC58 Squadra Corse: Tatsuki Suzuki, Niccolo Antonelli (Honda)

Ajo Motorsport: Darryn Binder (KTM)

Honda Team Asia: Kaito Toba, Nakarin Atiratphuvapat (Honda)



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama