Reklama

Kornfeil v Malajsii nebodoval, byl odmávnut na 21. místě Hlavní obrázek k článku: Kornfeil v Malajsii nebodoval, byl odmávnut na 21. místě

Ve třetím a posledním závodě pacifického turné na okruhu Sepang International Circuit chtěl Jakub Kornfeil navázat na dva předešlé závody a zase o něco rozšířit svou bodovou sbírku. Do závodu vyjel z 8. řady startovního roštu, když v kvalifikaci obsadil 22. místo.

Vloni zde zajel Jakub Kornfeil pódiovou bednu, všem ale bylo jasné, že zopakovat toto umístění je prakticky nemožné. Ovšem body, tedy umístění v Top-15, byly zcela reálné!

Po nevydařeném startu se Jakub propadl až na 26. místo. Po chybě následoval propad až na samotný konec startovního pole - mohla začít stíhací jízda. Ve třetím kole závodu bylo #84 na 25. pozici. Ve čtyřčlenné skupince s Kaito Tobou, Lorenzem Dalla Portou a Kasmou Kasmayudinem sváděl boj o 20. příčku. Ten trval až do posledního kola, ve kterém se poslední dva jmenovaní odporoučeli k zemi. Tak to zůstalo mezi Tobou a naším jezdcem. V závěru posledního kola Japonec Toba využil větrného pytle za Peugeotem našeho závodníka, kterého odsunul na finální jednadvacáté místo. Tímto se nám závodní sezóna MotoGP chýlí do finále. To se koná 12. listopadu na okruhu Ricarda Torma ve Valencii.

#84 Jakub Kornfeil: „Během závodu bylo dnes skutečně neuvěřitelně horko, ale já jsem se cítil po tělesné stránce velmi dobře. Jen s výsledkem závodu nejsem vůbec spokojený. Hned v prvním kole jsem byl uzavřen a neměl jsem vůbec žádné místo. Propadl jsem se úplně nakonec a musel jsem začít stíhací závod. Chtěl jsem dojet díru, která vznikla, ale ostatní v mé skupině mě vždy předjíždějícími manévry zbrzdili. Takže na konci nebylo ve skutečnosti opravdu už nic možného. Nyní cestujeme do Valencie a doufám, že tam dopadneme lépe“.

Florian Chiffoleau - technický ředitel: „Tentokrát jsme s vyústěním závodu opravdu zklamáni. Umístění jsou špatná a co je pro mě ještě větším zklamáním, je skutečnost, že oba dva nenašli ten správný jezdecký rytmus (Pace). Jakubův rytmus byl skutečně pomalý, ztratil na špici 40 sekund a Patrik dokonce minutu. Pochopitelně dnešní podmínky byl hodně těžké, ale ty byly stejné pro všechny. Zde musí být jezdec opravdu dobře fyzicky připraven, aby vydržel 18 kol. A na tom musí oba dva ještě zapracovat. Přes celý závodní víkend vlastně pracovali dobře, ale dnes nedokázali své výkony potvrdit. “

Závěrem: Ještě, že tato sezónu už končí - zbývá pouze jeden závod (finále ve Valencii) - a jeho nejhorší umístění v šampionátu 125ccm/Moto3 se tak stane pouze minulostí. A s motocyklem KTM se může Kornfeil vrátit, tam kam normálně patří, tedy do Top-10 celkové klasifikace. S Peugeotem/Mahindrou to možné nebylo, vždyť ačkoliv je zkušený český jezdec (nevynechal jako jediný ani jeden závod této kubatury - tedy má na svém kontě neuvěřitelných 105 startů v Moto3 a dalších 39 v 125 ccm) v MS-Moto3 až na celkovém 22. místě, stále je nejlepším pilotem této značky.

Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix - Sepang International Circuit, Moto3

1. Joan Mir (Honda), 18 kol za 40:14.545 min.
2. Jorge Martin (Honda) +0.724 sec.
3. Enea Bastianini (Honda) +0.763
4. Livio Loi (Honda) +6.868
5. John McPhee (Honda) +11.051
6. Andrea Migno (KTM) +11.090
7. Romano Fenati (Honda) +11.238
8. Aron Canet (Honda) +11.371
9. Fabio Di Giannantonio (Honda) +11.959
10. Bo Bendsneyder (KTM) +11.959
11. Adam Norrodin (Honda) +12.572
12. Ayumu Sasaki (Honda) +13.581
13. Juafran Guevara (KTM) +14.885
14. Gabriel Rodrigo (KTM) +18.736
15. Manuel Pagliani (Mahindra) +21.986
A dále:
21. Jakub Kornfeil (Peugeot) +40.772



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama