Reklama

Komu prospělo rozdělení šampionátu na MOTOCH a Alpe Adria?

Pro pravidelné čtenáře našeho webu není toto rozdělení samozřejmě žádné překvapení, ale zopakujme si aspoň základní fakta.

Kvůli nesplnění některých finančních závazků ze strany agentury Slovakia Racing v průběhu sezóny 2016 se ředitelství šampionátu Alpe Adria Championship rozhodlo dále nepokračovat ve spolupráci s agenturou Slovakia Racing, v prosinci 2016 došlo ze strany ředitelství šampionátu Alpe Adria k vypovězení další spolupráce a tak musel vzniknout ze strany Slováků nový šampionát MOTOCH, který je zároveň i mistrovstvím ČR..

Máme za sebou dva závody MOTOCHu a jeden Alpe Adria Championshipu. A tak můžeme hodnotit, zda to bylo dobré řešení.

NEBYLO, to je dnes jasné všem!

Podívejme se na plusy a mínusy, které oba šampionáty provázejí: Faktem je, že agentura Slovakia Racing za poměrně krátkou dobu dokázala šampionát AARRC kvalitativně pozvednout, to je nepopiratelné.

Nyní se šampionát MOTOCH jezdí zároveň i jako mistrovství ČR pro rok 2017.

Zatímco někteří «obojživelníci» startují v obou závodních seriálech (Prášek, Černý), tak řada českých a slovenských jezdců raději na eventuální titul mistra ČR, resp. SR, rezignovala a závodí raději v kvalitativně na úplně jiném levelu postaveném AARRC.

Jedná se třeba o českého ex-pilota Grand Prix z Moto3 Karla Haniku, ale i Michala Fillu, Michala Šemberu, Ladislava Chmelíka nebo třeba Slováka Tomáše Svitoka.

Téma zahraniční konkurence pak hovoří zcela jednoznačně - a to jak extenzivně, tak intenzivně, ve prospěch AARRC - viz počty zúčastněných zemí.

Rovněž dle počtu startujících vyhrává bývalý šampionát zcela jednoznačně: V Poznani bylo při premiéře AARRC na startu 96 pilotů! Naopak na Slovakia Ringu při premiéře MOTOCHU jsme viděli 64 jezdců. Na druhém závodě, tedy na PannoniaRingu, pak startovalo pouhopouhých 54 pilotů.

Co se týká kvality jezdců, tak i zde vše hovoří ve prospěch staronového šampionátu: Suverén MOTOCHU v STK 1000 ccm Slovák Jaro Černý - na Top piloty v Alpe Adria nestačí. To jen jeden případ za všechny.

Bohužel v obou šampionátech úplně chybí rychlí Maďaři, kteří tvořili v posledních sezónách absolutní špičku středních kubatur.

Nevyskytují se ani rychlí Italové, úplně v MOTOCHU chybí Slovinci a Chorvati. S kvalitním závodním materiálem prezentující se Rakušané dávají pochopitelně přednost AARRC, neboť ten je zároveň rakouských šampionátem. To platí i o Polácích, neboť AARRC se počítá do polského mistráku.

Tím nechci vůbec hanět agenturu Slovakia Racing, která pozvedla AARRC na hodně vysoký level, ovšem MOTOCH se jí moc nepodařil a tomu bohužel odpovídá i kvalita startovního pole.

Na dva skoro stejné šampionáty jsou prostě naše a sousední země příliš malé a ekonomicky slabé, to je jasné už po třech odjetých závodních víkendech! A také kvalitních pilotů je zde nedostatek.

AARRC sice zatím MOTOCH poráží na všech levelech, ovšem úroveň obou těchto závodních šampionátu šla tímto rozdělením dolů...



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama