Reklama

Kiefer Racing: Námět pro film o Jamesi Bondovi

Na titulním snímku bylo vše ještě v pořádku, také byl pořízen během sezóny 2017. Nyní stojí německý tým doslova nad propastí a jeho další závodní osud je nejasný.

Situace je totiž úplně jiná: Tajemstvím opředení ruští miliardáři odešli a dva piloti hledají místo: Sandro Cortese a Dominique Aegerter.

Několikrát jsme se zabývali tímto příběhem, mysleli jsme si, že osud prestižního týmu, který psal historii obou nižších kubatur Grand Prix (tituly mistrů světa Moto2 - Stefan Bradl 2011 a Moto3 - Danny Kent 2015), si zaslouží více než jeden článek.

„Nejhorší obavy se staly skutečností. Akvizice týmu Kiefer se ukázala jako blaf. Byl tam obvyklý vzorek nepřesností, prohlášení, popření, až do splasknutí mýdlové bubliny, kdy továrna KTM prohlásila, že za těchto podmínek nedodá německému týmu Kiefer Racing své motocykly“.

Rozplynula se pohádka o ruských miliardářích, krásných girls na startovním roštu, kdy britský investiční bankéř žijící ve Vídni se svou mladou ruskou přítelkyní (dcerou jednoho ruského oligarchy), chtěl později, tedy v sezóně 2019, závodit s ruskými talenty v MS-Moto3 a také přijít s ruským týmem v královské kubatury MotoGP.

Celý tento příběh by mohl být dobrým materiálem pro film o Jamesi Bondovi, ale rozhodně ne pro šampionát Moto2.

Vyšla najevo ještě jedna skutečnost: „Peníze byly převedeny na jedno konto v Nizozemí“ byl spokojen manažer Dorny Carlos Ezpeleta při GP Malajsie.

Brzy se ale ukázalo, že: Peníze byly sice převedeny, ale na tkzv. «Konto v úschově», jak zní pojmenování takového konta.

Takže ruští miliardáři peníze na koupi týmu Kiefer Racing neuvolnili...!

Ke dni 22. prosince 2017 píše Speedweek.com celkem jasně a srozumitelně: Už neexistuje žádný čas na plán «B» a už vůbec ne na plán «C»!

Ten plán «C» mohl být následující:

Sandro Cortese se svými sponzorskými penězi 400 až 500 000 Euro by si buď zajistil (koupil) místo v nějakém renomovaném týmu MS-Moto2 (jako ex-mistr světa Moto3!), anebo ještě lépe získal hodně kvalitní «flek» v WorldSSP, a následoval by tak svého německy mluvícího kolegu «Krummiho», který hned ve své Rookie sezóně v tomto šampionátu «600-tek» obsadil v MS třetí místo (2016), kdy měl k dispozici tovární motocykl Kawasaki ZX-6R.

A Domi Aegerter? Ten má totiž na svém kontě tři pódiová umístění v prestižním závodě «Suzuka Eight Hour Race» za poslední čtyři roky a s tímto vysvědčením by v šampionátu, kde závodí celkem 7 továren!, jistě našel odpovídající místo, a mohl si přijít na 300 až 500 000 Euro gáže ročně!, což je částka odpovídající jezdecké úrovni takového pilota.

Ovšem jak u Němce Corsteseho, tak u Švýcara Aegertera bylo ideálním termínem pro tato vyjednávání období srpen/září 2017.

Nezapomínejme také, že Suter-Support pouze pro Aegertera samotného, činil 2017 výši okolo 1 milionu Euro.

Mimochodem: Ani v jednom webu pojednávajícím o historii WSBK se nedočteme skutečné stáří tohoto britského ex-jezdce šampionátu MS-Superbike Davida Pickwortha, pouze se dozvíme, že se v sezóně 1988 pokusil závodit v šampionátu WorldSBK, a pouze jednou dojel do cíle - a to se ztrátou 3 okruhů na vítězného Micka Doohana (při závodě na okruhu Oran Park v Austrálii).

Samozřejmě, že po boji je každý generálem a už výraz «ruský oligarcha» zní některým dopředu hodně skepticky: Ovšem v paddocku Grand Prix se pohybuje hodně podivných týmových šéfů, kteří se přesto drží řadu let «nad vodou»..., a v šampionátu celkem «pohodlně» závodí a to dokonce v Top-10!

Na straně druhé nesmíme zapomenout, že existuje několik fotbalových klubů, které mohou «kopat» na určité úrovni pouze s pomocí ruských peněz, a nezapomínejme také, že třeba okruh Nürburgring se už dlouho nachází v ruských rukou.

Takže proč by to nemohla být třeba německá motocyklová stáj z MS-Moto2?

Je třeba pouze konstatovat: Dorna hledá řešení, jak potvrdil nyní nešťastný Sandro Cortese, který Angličana Davida Pickwortha do paddocku Grand Prix vlastně během GP Rakouska na Spielbergu přivedl.

Pro Corteseho zůstává řešením tým Petronas Sprinta SIC z Malajsie, kde by se za splnění určitých finančních podmínek mohl stát týmovým kolegou Hafizhe Syahrina. Celou situaci má nyní v rukou Carlos Ezpeleta, Sporting Manager z Dorna Sports S.L., tedy muž odpovědný za kubatury Moto2 a Moto3. Vše by mohlo být jasné už zítra...

Švýcar Dominique Aegerter, by ovšem nejraději zůstal v týmu Kiefer Racing a zde jezdil s motocyklem KTM. Jeho manažer Robert Siegrist nabídl, že bude jednat se sponzory bez nároku na honorář, takže se dá z tohoto pohledu hodně ušetřit. Rovněž samotný švýcarský pilot je ochoten závodit bez nároku na gáži a naopak přinese do týmu všechny své úspory. Ale problémem je čas!

Redakce se plně ztotožňuje s následujícím názorem: Na výrok Davida Pickwortha, že se v tomto kšeftu pohybuje hodně lidí, kteří nevědí takříkajíc «která vlastně bije», odpovídá KTM-Motorsport-Direktor Pit Beirer: „V této hře je ale pouze jeden“.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama