Reklama

Kdy přejde Saxoprint (Kornfeil) na KTM?

Německý tým z MS-Moto3 je po třech závodech Grand Prix zatím na hony vzdálen prvnímu zisku bodů. Ingo a Florian Prüstelové, majitelé mezinárodní logistické firmy s ročním obratem 150 milionů Euro, převzali bývalý Racing Team Germany během sezóny 2016 - a s tím i dvouletou smlouvu s továrnou Peugeot.

A protože John McPhee vyhrál hned třetí závod v éře Prüstelových v Brně (za deště) a navíc byla platná smlouva s Peugeotom i na rok 2017, tak se o závodním materiálu na sezónu 2017 dlouho nediskutovalo.

A jelikož se týmu Peugeot MC Saxoprint podařilo angažovat českého jezdce Jakuba Kornfeila místo Johna McPheeho (odešel k Hondě) jako týmovou #1, tak se dala očekávat hodně úspěšná sezóna 2017.

„Doufáme, že Kornfeil bude patřit do Top-10“, řekl Florian Prüstel, obchodní ředitel Prüstel GP, před startem letošní sezóny v Kataru.

O tom, že je Kornfeil špičkovým pilotem, není pochyb. Má na svém kontě tři pódiová umístění (na KTM a Hondě), vloni obsadil v MS osmé místo celkově.

Ovšem Kornfeilova letošní umístění v závodech: 20; 18; 23 jsou v porovnání s rokem 2016 doslova katastrofou: 10; 9; 11. Stejně také postavení na startovním roštu jsou nesrovnatelná: 2017 - 21; 22; 23; 21, 2016 - 16; 14; 4; 9.

Florian Prüstel navštívil závod Grand Prix v Austinu/Texas a byl doslova v šoku, že v paddocku chyběl Mufaddal Choonia, Chief Executive Officer (CEO) od Mahindra Racing.

Prüstel dobře ví, že KTM by 2018 chtěla místo letošních 11 vybavit svými motocykly celkem 14 jezdců, kapacity na to u Rakušanů jsou. Po sezóně 2016 totiž přešel tým Leopard Racing (2016 s třemi jezdci) k Hondě a také SIC58 Squadra se přes podání ruky rozhodla vyměnit KTM za Hondu.

Dle «Radia Paddock» se už Prüstel sešel s ředitelem projektu KTM-Moto3 Christianem Korntnerem, aby zjistil materiálové náklady na motocykly z Rakouska.

2016 a 2017 zaplatil Peugeot náklady na závodní materiál ve výši 350.000 Euro. Dle informací přímo od zdroje, by KTM chtěla podobnou výši sumy za oba dva jezdce na jednu sezónu.

Takže tým Saxoprint má velké dilema: „Celou zimu jsme jednali se sponzory, a nyní máme motocykl, který není konkurenceschopný. Jakub Kornfeil je zklamaný a nikdo mu nemůže dávat žádnou vinu. Bohužel, nemáme ani naději, že se situace během sezóny výrazně zlepší, neboť další vývoj je zmrazen. A co máme vykládat našim sponzorům? Oni dobře vidí, jak si vede náš bývalý jezdec John McPhee ve svém novém týmu s Hondou. On také chtěl motocykl Honda. Vždyť s takovým motocyklem stál 2015 už dvakrát na Pole-Position a letos už jednou.“, říká na celou situaci Florian Prüstel.

A co dělá Mahindra? Pouze strká hlavu do písku.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama