Reklama

Kdy pojede Danny Kent plnohodnotně Grand Prix?

Pět závodů letošní sezóny Grand Prix nejslabší objemové kubatury je už za námi, bylo k dispozici celkem 15 pódiových umístění, ani jednou ovšem na nich nestál jezdec s motocyklem KTM!

Všechna pódiová umístění si vyjeli piloti s motocykly Honda, to historie kubatury Moto3 ještě nepamatuje.

Současní jezdci týmu KTM Aki Aja Bo Bendsneyder a Nicollo Antonelli jsou v tabulce MS na 16., resp. 17. místě - přičemž nejlepší piloti této značky Andrea Migno, Marcos Ramirez a Juafran Guevara jsou na pozicích 7./9., ale ani oni na stupních vítězů ještě nestáli: Nejblíže k tomu měl Španěl Ramirez - v Jerezu a v Le Mans odmávnutý na 4. místě.

Není tedy ani divu, že «vyhazov» Dannyho Kenta z týmu Kiefer Racing Moto2 přišel jako «na zavolanou». Britský mistr světa Moto3 z roku 2015 absolvoval narychlo zorganizovaný jednodenní test v Jerezu a s wild card se objevil v Le Mans. Přes nedostatek testování se umístil v Top-10 a nabízí se tak otázka, co bude s britským jezdcem v této sezóně dál?

Jen si připomeňme, že: V kubatuře 125cc/Moto3 objel Danny Kent celkem 77 závodů Grand Prix, získal 14 pódiových umístění (8 vítězství) a stal se mistrem světa 2015.

Naopak v Moto2 startoval 34x, ale v Top-3 nebyl odmávnut ani jednou.

„Původně jsme plánovali pouze jeho závodní závodění v Le Mans, ale nyní se musíme poradit s partnery jako jsou Red Bull a KTM, co dále s Dannym.“, vysvětluje Aki Ajo.

Dá se předpokládat scénář, že Red Bull-KTM naplánuje pro Dannyho Kenta další starty s wild card.

Je ale také možné, že Aki Ajo nabídne Britovi dlouhodobější plán. Nesmíme zapomenout dvě záležitosti: Kent vyhořel v Moto2 2013 v týmu Tech3, nyní v Kiefer Racing.

A na straně druhé: Red Bull, KTM a Ajo se po každé sezóně Moto3 museli smířit s tím, že nejlepší jejich jezdci vždy odešli do MS-Moto2! 2012 - Sandro Cortese, v dalších letech pak Luis Salom, Jack Miller, Miguel Oliveira po sezóně 2016 také Brad Binder.

Týmová #1 Antonelli zatím jednoznačně zaostává za předpokládanými úspěchy, na které je tým Aki Aja zvyklý. Trojnásobný vítěz GP, který odstartoval do sezóny jako jeden z kandidátů na uvolněný trůn po Binderovi, má na svém kontě po 5 odjetých závodech GP 11 bodů, teprve 18-letý jeho týmový kolega Bo Bendsneyder jich má 12...

Nabízí se tedy varianta nabídnout Kentovi dvou až tříletou smlouvu a celý dosavadní problém na delší časový úsek vyřešit...

„K tomu se nebudu vyjadřovat“, říká Ajo na toto téma a hned dodává: „Jak to bude dále s Dannym, zatím nebylo rozhodnuto“.

Jedno je jisté, Niccolo Antonelli se musí v nejbližší době hodně zlepšit, i když: „Ještě nikdy jsem s žádným jezdcem neporušil smlouvu“, skálopevně na toto téma říká Aki Ajo.

V Mugellu nahradí Danny Kent zraněného 17-letého španělského jezdce Ikera Lecuonu (Garage Plus Interwetten), který si při crashi během volného tréninku v Le Mans opět zlomil pravou klíční kost, stejně jako při předsezonních testech IRTA v Jerezu.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama