Reklama

Kdo bude týmovým kolegou Marca Marqueze? Hlavní obrázek k článku: Kdo bude týmovým kolegou Marca Marqueze?

To, že se Jorge Lorenzo rozhodl ukončit svou aktivní kariéru, je pouze výchozí bod k dalšímu řešení problému: Kdo bude minimálně na sezónu 2020 týmovým kolegou Marca Marqueze?

Ve své podstatě jsou čtyři kandidáti, dva žhavější a dva outsideři. A kdo těmi čtyřmi jsou?

Brit Cal Crutchlow (34 let) je služebně nejstarší, navíc s motocyklem Honda má rozsáhlé zkušenosti, závodí na něm v satelitním týmu LCR od roku 2015. Crutchlow vyhrál s japonským motocyklem celkem 3 závody Grand Prix a získal s ním ještě 9 dalších pódiových umístění. V MS MotoGP neskončil se satelitem Honda hůře než na 9. místě. V královské kubatuře jezdí od roku 2011 a postupně vystřídal ještě další dvě značky: Yamahu a Ducati. Crutchlow je znám tím, že si nebere před ústa vůbec «servítky» a tak po dnešní TK Jorge Lorenza odpověděl na otázky médií po svém: «No stupid questions.»

Pokud by toto místo získal Francouz Johann Zarco (29 let), dalo by se to také považovat za obrovskou diplomatickou předvídavost bývalého továrního pilota KTM a ex-pilota satelitního týmu Yamahy. Ten v průběhu letošní sezóny najednou ukončil své působení v továrním týmu KTM (během GP Rakouska), aby se od Phillip Islandu objevil místo Takaaki Nakagamiho objevil v sedle satelitní Hondy. Zatím má na svém kontě dva závody s japonským motocyklem a s nejlepším umístěním 13. místem v Austrálii, když v Sepangu nedojel.

Těmi dvěma outsidery pak jsou? Japonec Takaaki Nakagami (27 let) je «dítětem» Hondy. Na svém kontě má dvě sezóny v královské kubatuře, ovšem nějakého velkého úspěchu se zatím nedočkal. A tak se nabízí otázka: Byl to od Hondy dopředu promyšlený tah, aby odešel Nakagami co nejdříve k operaci zraněného ramene a mohl se tak v plné síle zúčastnit únorových testů MotoGP? A nezapomínejme, že je Nakagami především Japoncem a Honda měla svého pilota ze země «Vycházejícího slunce» v továrním týmu naposledy v sezóně 2002 - tehdy to byl Tohru Ukawa.

A nepodceňoval bych ani současného oficiálního testera HRC Stefana Bradla (29 let) z Německa. Ten je zkušeným pilotem MotoGP, jezdil v ní v sezónách 2012 - 2016 s motocykly Honda a Aprilia, nyní 2018 a 2019 jako testovací pilot HRC s příležitostnými starty s wild card, nebo jako náhradník za zraněné piloty. Proč by právě on nemohl překlenout rok 2020, když na sezónu 2021 budou karty na startovním roštu MotoGP úplně nově zamíchány.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama