Reklama

Karel Abraham (BMW): Smlouva mu zakazuje komentáře

„Promarním mnoho času v boxu, motocykl prostě nefunguje. BMW se sice hodně snaží, ale dosud nenašli správné řešení“, říká český jezdec WorldSBK Karel Abraham z týmu Milwaukee.

Po pěti sezónách závodění v MS-MotoGP měl Karel Abraham před svým prvním superbikovým rokem určité představy. Po dvou odjetých třetinách své Rookie sezóny je ale 26letý až na P18, jen jednou byl odmávnut v Top-10.

Že to ale jde s BMW i lépe, dokazuje Jordi Torres z týmu Althea BMW, v MS na P7 a už celkem 11x odmávnutý v Top-7.

V rozhovoru pro SPEEDWEEK.com vysvětluje Abraham, proč je to s BMW S1000RR tak těžké.

Závody v MS-Superbike jsou úplně jiné, než v MotoGP: Jsi na to psychicky připraven? „Myslím si, že ano. Jediným problémem mentální přípravy je, že nejsme konstantní. A to nemluvím o výsledcích. My prostě neobjedeme dostatek kol s motocyklem, který je konkurence schopný. To nemá nic společného s tím, že by nebyl tým dost dobrý, oni pracují skvěle. Problém je prostě v tom, že častokrát vyjedu na trať a motocykl prostě nefunguje. Promarním prostě příliš mnoho času v boxu. A až potom vyjedu opět z něho ven, tak je motocykl úplně jiný. Takže se opět vrátíme k základnímu nastavení, to je ale jiné, které bychom chtěli. Všechno to má něco společného s elektronikou.“

Mluvíš o těchto problémech s BMW? „Ano, a vypadá to tak, že se oni hodně snaží. Dosud ale nenašli to správné řešení“.

Můžou ti ale vysvětlit, proč máš problémy s elektronikou? „Bylo by lepší, kdyby si se zeptal přímo BMW. Já jsem ve smlouvě podepsal, že o tom nesmím mluvit.

Dle mého pocitu bych řekl, že si nejsou 100%jisti, v čem je problém. V některých případech víme, kterým směrem máme jít. Někdy je ale těžké přesvědčit BMW, aby se vydalo tímto směrem. “

Na první pohled je zřejmé, když má nějaký jezdec BMW problém, tak si to ty. Takže se nejedná o všeobecný problém s elektronikou nebo s motocyklem. Má tedy smůlu jen ty? „Existují dva týmy BMW: Althea a Milwaukee. Na papíře máme ty stejné motocykly. Jestli to tak opravdu je, nevím - a nechci to také komentovat.

Josh Brookes jezdí nejraději bez kontroly trakce, nemá rád elektroniku. Jezdí tedy s minimální elektronikou, takže ani nemůže mít tolik problémů. Takže to je v týmu pouze můj problém. Josh má ty stejné problémy jako já, ale nejsou tak obrovské.

Používám elektroniku tak, jak mi ji BMW připraví. Zkouším i nové věci, které odpovídají jejich přáním. Opravdu hodně dřeme, ale máme pořád problémy.

Z ostatních týmů BMW ale o žádných problémech neslyším.“

Dá se v dnešních dnech jezdit bez elektroniky? Může být styl práce Joshuy Brookese vůbec úspěšný? „Je možné být rychlý, ale není možné být nejrychlejší. V Qualifying je snad možné zajet na sílu jedno rychlé kolo. Ale jezdit v závodě stabilně rychlá kola, je bez elektronické pomoci hodně těžké. “

Zdroj: SpeedWeek



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama