Reklama

Joska Kubíček: Pro Ondru Ježka by byl východiskem vlastní tým

V souvislosti s plánovaným závodem WorldSBK 2018 na Masarykově okruhu se náš web obrátil i na muže, který zná paddock MS-Superbike jako svůj obývací pokoj, tedy na Josku Kubíčka. A jeho názory jsou velmi zajímavé a rozhodně poslouží k zamyšlení.

Takže Josko, už dlouho jsme se neslyšeli, co je u Tebe nového?
„Ve své podstatě nic, všechno je při starém, tedy bývalo i lépe, ale taky hůře“.

Dobře, co říkáš tomu, že by se MS-Superbike mělo jet příští rok i v Brně?
„Četl jsem to u tebe na webu, chodím tam minimálně každý druhý den... Myslíš, že bych se měl pokusit s nějakým týmem o třetí vítězství? “ (Joska Kubíček a jeho tým hradecký tým Intermoto vyhráli v Brně s Fabienem Foretem - 2009 a Ginem Reou - 2011)

Jak vidíš ty situaci v současném šampionátu WorldSBK viděno očima fanoušků?
„Byl jsem na LausitzRingu, a potom komentoval Hořice. A tam bylo víc diváků, než předtím v Německu na MS. To je někde něco špatné. “

Komentoval jsi v poslední době pro TV jak MS-Endurance, tak WorldSBK nebo i jiné šampionáty a tak můžeš srovnávat: „Informace pro komentátory závodů WorldSBK jsou skoro nulové, jakýkoliv jiný šampionát ti dodá lepší podklady pro práci“.

Co se týká Čechů v paddocku WorldSBK, jaký je tvůj názor? „Za mého působení by jedno plné hospitality hovořilo při večeři pouze česky. Nemyslím jen jezdce, ale i členy týmů, novináře atd. Dnes je spočítáš na prstech obou rukou, já si myslím, že jich není víc než sedm: Dva stálí mechanici u dvou cizích týmů, nějaký ten novinář a fotograf. Jak říkám, maximálně sedm. “.

V současné době jezdí v seriálu WorldSBK, WorldSSP, WorldSSP 300 a ME-STK pouze jeden Čech - Ondra Ježek. Dříve jsi měl jistotu v Kubovi Smržovi, ve třech týmech v WorldSSP a Ježkovi v STK 1000. Jak ven z tohoto začarovaného kruhu? „Jak navýšit počet českých jezdců v šampionátu jakékoliv třídy opravdu nevím, když se totiž bavím s rodiči největších motocyklových talentů, tak všichni vidí budoucnost svých synů v Red Bull Rookies Cupu, potažmo v MSJ/ME - tedy v CEVu.“

Dobře a co poslední český Mohykán v šampionátu Ondra Ježek? „Ondra rozhodně není špatný jezdec, ale tým za který startuje není vůbec profesionální. Prostě nakoupí v obchodě motocykly Kawasaki (a ne vždy ten nejnovější model) a pověsí na ně nové kapotáže. To je prostě všechno. A vedení týmu je spokojeno, že se při každém závodním víkendu objeví dvakrát na televizní obrazovce...!“

A existuje řešení z tvého pohledu? „Určitě. Jestliže do toho sponzor Fany Gastro dává řádově ročně 120 000 Euro, víc už dát nemůže, tak za to se dá závodit. DWO by byla ráda za každý nový tým v šampionátu WorldSBK a pokud se pojede 2018 opravdu Brno, tak by ráda měla český tým s českým jezdcem v paddocku jako stabilního jezdce. Takže než nasypat tyto peníze do cizího týmu, tak bych na jeho místě založil tým vlastní. A cestovní náklady: DWO by Ježkovi určitě nějaká ta ´kila´ na zámořské závody taky dala.“.

Situace, co se týká superbikových týmů, je dle Kubíčka v paddocku dokonce už tak tristní, že hned za boxy stojí i kamiony týmů z ME-STK, aby tam nebyla prázdná místa.

V každém případě bude SUPER, když se šampionát WorldSBK vrátí 2018 opět na Masarykův okruh, to je jasné. Jsem dokonce skálopevně přesvědčen o tom, že zde bude na Masecu 2018 více diváků než bylo naposled v Portimao: Zde jich bylo během 3 dní 41.922: 6.458 v pátek, 16.344 v sobotu a 19.120 v neděli. Závody letošní sezóny - tedy 10 závodních víkendů - shlédlo celkem 541.278 diváků - zdroj DWO, tedy Dorna World Organisation.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama