Reklama

Josh Brookes: Co zabilo jeho kariéru v MS?

Ve své první kompletní sezóně v MS-Superbike se Josh Brookes s motocyklem BMW S1000RR neprosadil na scéně tak přesvědčivě, aby si zajistil motocykl na sezónu příští.

MS-Superbike bylo cílem jeho kariéry, když se šampion BSB 2015 Josh Brookes stal konečně stabilním pilotem tohoto šampionátu. Ovšem zatímco v britském mistrovství získával Australan Brookes s motocyklem Yamaha R1 jedno vítězství za druhým, tak po přestupu na BMW S1000RR 33-letý jezdec ze Sydney pouze paběrkoval.

Brookes ale nebyl v MS žádným nováčkem, když už závodil v WorldSBK před 10 lety: 2006 - objel 16 závodů, 2007 - 13 a příležitostně pak s wild card nebo jako náhradník v letech 2010 a 2012. Ovšem na rozdíl od WorldSSP - 2008/3. místo celkově (1 vítězství, 6 pódií) - se mu zde nepodařilo nikdy zajet nějaký pořádný výsledek. Nejlepšími výsledky jsou sedmá místa ve Valencii 2007 a letos na Lausitzringu.

Byl to hodně nepodařený přestup: V MS skončil až 14. se ziskem hubených 89 bodů, takže se ani nedalo divit, že nenašel na sezónu 2017 žádný kvalitní tým. I jeho týmový šéf z Milwaukee Shaun Muir očekával od Brookese určitě více, než jedno sedmé místo v deštivém chaotickém závodě na Lausitzringu (druhá jízda).

Brookes byl v 24 jízdách odmávnut pouze pětkrát v Top-10, ovšem celkem 22x skončil v bodech. Nebodoval jen v Assenu (druhá jízda) a v Laguna Sece (druhá jízda) kvůli crashům.

Nikdo přitom nepochybuje o tom, že je Josh Brookes vynikajícím závodníkem. Ovšem kombinace nových okruhů a vlastní nezkušenosti (stejně jako jeho týmu) s motocyklem BMW S1000RR znemožnila lepší výsledky.

Faktem ovšem je, že potenciál BMW S1000RR je rozhodně vyšší, což potvrdil pilot týmu Althea Jordi Torres (v MS šestý a se ziskem 213 bodů).

2017 se bude muset s největší pravděpodobností spokojit tento Australan s rolí příležitostného jezdce a krátkým angažmá třeba v MS-Endurance, neboť i v BSB jsou už všechny konkurenceschopné motocykly obsazeny.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama