Reklama

Jakub Smrž ukončil oficiálně kariéru

Jeden z nejpopulárnějších českých motocyklových závodníků tohoto tisíciletí - Jakub Smrž - ukončil oficiálně svou závodní kariéru. Každý na něho může mít své názory jaké chce, ale právě on vedle Huleše, Peška, Abrahama a Kornfeila psal novodobou historii české motocyklové silnice.

Osobně jsem poznal «Kubu» blíže v roce 2002, když se těžce zranil a ležel v brněnské nemocnici v Bohunicích...Potom, když závodil za Cardion AB Motoracing v Grand Prix kubatury 250tek - psal se rok 2006. Později jsem se byl podívat za ním o rok později v Misanu, to už byl stabilním pilotem MS-Superbike. A hodně blízko jsem s ním spolupracoval v době jeho největší slávy v sezónách 2011/2012, když skvěle závodil ve stejném šampionátu za tým Effenbert Liberty.

Byl vždy svůj, to je jasné, ale tak už to u výjimečných sportovců bývá. Nyní se tedy rozhodl ukončit svou závodní kariéru a stal se «bafuňářem» na plný úvazek.

A tak dejme pochopitelně slovo «Kubovi»:

Konec a nový začátek ...

„Od mého prvního závodu v roce 1995 uplynula dlouhá doba. Po dvou vítězstvích v republice ve třídě Evropa 50 přišel přechod do velkých motorek. Do té doby to ještě byla spíš sranda a zábava, než vážně úmysly věnovat závodům cely život.

Ve “stopětadvacítkách” z toho nakonec byly tři tituly mistra ČR v řadě a druhé místo v mistrovství Evropy a přesun do Mistrovství Světa. Slibná úvodní sezóna v MS v týmu pana Hanuše, kde jsem strávil celý svůj začátek velkých závodů. V druhé sezóně přišlo zranění a přestup do 250ccm, kde jsem odjezdil 4 sezóny a po té poslední nastal asi zásadní krok ...

Byl to přesun do World Superbike v roce 2007, kde mi solidní první sezóna zajistila angažmá v těch dalších a to za plně profesionálních podmínek. Od roku 2008 až do dnešního dne jsem byl od týmů placen, což je v dnešní době bohužel nadstandart. Ale snad se vše obrátí a bude tomu časem jinak...

V roce 2008 přišla první bedna v MS, byť v Endurance, kam jsem si odskočil, ale o půl roku později už to bylo i ve WSBK. V sezonách 2011 a 2012 přibyly další 4 bedny. V druhé půlce sezóny 2012 se bohužel velkolepý projekt Effenbert rozpadl a možnost svézt se v posledních 3 závodech BSB mi ukázal, kudy jsem se chtěl dál vydat.

V dalších letech byly slušné i špatné roky v Anglii, dvě první vážnější zranění během dvou let a poslední dva roky jsem usídlil v malém týmu PR Racing, kde jsme dokázali konkurovat i těm velkým týmům.

2018 to bylo kromě British Superbike i EWC v českém týmu, úžasná zkušenost, celkové 5. místo, ale bohužel další zranění a už tehdy jsem zvažoval konec kariéry. Ještě jsem využil možnost několika závodu ve WSBK, což byl výkřik do tmy a spíš pomoc bývalému týmu a nezaviněná kolize mi navíc obnovila zranění.

Tím skončila poslední sezóna! Od prvního závodu 1995 uplynulo hodně času, hodně závodů - některé dobré, některé špatné, většina mohla dopadnout lépe. Ale co je pro mě důležité je to, že odcházím s dobrým jménem a pověstí. Závodění mě i po těch letech bavilo, ale začínala chybět motivace a přestávalo to dávat smysl. Takže lepší dát energii do toho, co bude mít smysl. Hlavně pro českou silnici a mé následovníky.

Ze světa závodů ale neodcházím! Občas se svezu nějaký test, možná se svezu nějaký závod, ale hlavně než mi doroste syn, budu se věnovat mladým, aby po mě bylo co nejvíc těch, kteří zanechají v paddocku nejen dobré jméno, ale i dobré výsledky na trati.

Nebude trvat dlouho a budou jasné konkrétní plány, co se mnou dál. A já děkuji všem za to, co bylo. Především rodině a všem, kteří se na tom jakkoliv podíleli. Bez vás by to nešlo a hlavně by to nebylo ono ...

Kuba #96 “



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama