Reklama

Jakub Smrž: Nebylo to snadné rozhodnutí

Jihočech Kuba Smrž bude v poslední třetině šampionátu MS-Superbike už třetím českým jezdcem v italském týmu Guandalini Racing, když pojede závody v Portugalsku, Francii, Argentině a v Kataru.

Muž, který psal nejvýraznější historii českých superbiků, se tak vrací do známého prostředí: Nejenže zde vloni závodil v Laguna Sece 2017 (byl odmávnut jako 18. a 16. - mimochodem vždy před Ježkem), ale v tomto týmu závodil i v sezónách 2008, 2009 a 2010.

V sezóně 2008 to bylo přímo za Guandalini Racing s motocyklem Ducati 1098 RS 08, o rok později s bikem Ducati 1098R a konečně 2010 za Team PATA B&G Racing nejdříve s Ducati 1098R a sezónu dojel - Brnem počínaje - na motocyklu Aprilia RSV4 1000 F.

2001 založil Mirco Guandalini svůj tým a po šampionátu CIV začal jezdit i WSBK.

V MS-Superbike 2017 závodil Guandalini s motocyklem Yamaha s různými piloty. Ital Riccardo Russo utekl z týmu po Misanu, protože byl názoru, že jeho R1 není konkurenceschopná. Po už zmiňovaném Jakubu Smržovi - v Laguna Sece - přišel na řadu další Ital, kterým byl na LausitzRingu Massimo Roccoli - specialista na biky o objemu 600 ccm. Teprve příchod třetího Itala v pořadí Alessandra Andreozziho znamenal cestu ke zlepšení, ten závodil za tento privátní tým Yamahy Guandalini Racing od Portimaa. 26-letý pilot byl rychlý v trénincích a v závodech se pohyboval blízko Top-10. Nejlépe byl odmávnut na 12. místě ve druhé portugalské jízdě.

Na sezónu 2018 snil Guandalini o tom, že obdrží stejný materiál jako tovární tým Pata-Yamaha a v tomto duchu se také vyjadřoval v řadě komunikací s různými partnery. Ovšem realita byla úplně jiná: Čech Ondřej Ježek se více než se soupeři trápil se závodním materiálem, který měl k dispozici. Jen namátkou: V prvních 10 dnech jízdy na motocyklu týmu Mirca Guandaliniho celkem 6 dnů nevyjel, neboť motocykl prostě nefungoval...A tomu odpovídaly i dosažené výsledky: Během první poloviny sezóny - ve 14 odjetých závodech - získal Ježek pouze 2 hubené body a byl tak po domácím závodě na Masarykově okruhu z týmu vyhozen. Hodně překvapivě ho vystřídal další Čech, Rookie tohoto šampionátu Karel Hanika - velkou zásluhu na jeho angažmá měl nový manažer české motocyklové reprezentace 35-letý Jakub Smrž (v tu dobu se 152 starty v šampionátu WorldSBK na vlastním kontě jako závodník) - a brněnský ex-pilot Grand Prix hned při své premiéře na kultovním okruhu Laguna Seca dojel v bodech. Měl závodit i v italském Misanu, ale mezitím odskočil do šampionátu Alpe Adria a bohužel si na Pannonia Ringu zlomil klíční kost. Šanci u Mirca Guandaliniho tak - pouze pro Misano - dostal italský jezdec Alessandro Andreozzi (tedy starý známý ze sezóny předchozí) a i on hned na poprvé dokázal bodovat hned v 1. jízdě.

Pak došlo - jak už Motoforum.cz informoval dle aktuálních informací přímo od aktérů samotných - k dalšímu velotoči a sezónu s motocyklem Yamaha YZF R1 dojede v pořadí už letošní čtvrtý jezdec, zkušený Kuba Smrž.

Proč se vlastně nedohodli Karel Hanika a týmový principál Mirco Guandalini se zřejmě nikdy nedovíme, Hanika má jinou verzi a Smrž, který vše manažeroval, také...!

„Nebylo to snadné rozhodnutí vzhledem k tomu, že jsem udělal maximum, aby sezónu dojel Kája ... ale když nedošlo k jejich vzájemné dohodě a dostal jsem nabídku dojet sezónu WSBK, nakonec jsem se rozhodl, že do toho půjdu ... stál jsem u rozhodnutí ukončit kariéru, ale tenhle náhlý zvrat mi dal možná poslední šanci jet WSBK, kde jsem zažil nejlepší léta své kariéry, takže jsem se nakonec rozhodl tak, jak by se rozhodl kdokolivej jinej“, uzavírá celou epizodu svého nečekaného comebacku v šampionátu MS-Superbike Jakub Smrž.

Popřejme tedy Kubovi Smržovi, aby ke svým dosavadním 684,5 bodům ze 152 závodů v šampionátu WorldSBK v sezónách 2007-2012 a 2017 přidal v letošních 8 zbývajících další mistrovské body!

Český fanoušek tak má o důvod více sledovat i nadále šampionát MS-Superbike, neboť česká stopa zde rozhodně nekončí. Faktem ale je, že historie nepamatuje, že by se během jedné sezóny objevili v tomto šampionátu hned 3 Češi jako stabilní piloti a to ještě ve stejném týmu.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama