Reklama

Jakub Kornfeil musel kompletně změnit jezdecký styl Hlavní obrázek k článku: Jakub Kornfeil musel kompletně změnit jezdecký styl

Český jezdec Jakub Kornfeil bude 2018 opět závodit za německý tým Prüstel GP. Ovšem změna motocyklu z Peugeotu/Mahindry na KTM není ani pro tohoto zkušeného pilota Moto3 vůbec jednoduchá, ale právě díky jeho zkušenostem je řešitelná.

Po dvou letech závodění s motocykly Peugeot/Mahindra následoval u německého týmu Moto3 Prüstel GP na rok 2018 přestup na KTM. A změna je i u jezdeckého obsazení: 19-letý Marco Bezzecchi bude novým týmovým kolegou zkušeného Čecha Jakub Kornfeila, který jako jediný má v této kubatuře na svém kontu všechny absolvované závody MS-Moto3 - tedy celkem 106 startů od roku 2012.

Ovšem už při prvním testu v Jerezu skončil Kornfeil až na 15. místě se ztrátou 0,926 sec, zatímco Bezzecchi obsadil místo 7. (+0,619 sec). „První test ve Valencii byl hodně těžký, neboť zima a déšť nám nedovolily odtestovat mnoho kol. V Jerezu jsme měli tři dny času. Přesto to pro mě nezačalo zrovna nejlépe, ale pak jsem neustále zrychloval. Ovšem musím říci, že změna z motocyklu Honda na Mahindru byla jednodušší než ta současná na KTM.“, vysvětluje své dosavadní - nepříliš výrazné - výsledky na testech Kornfeil a hned dodává: „KTM je pro mě složitější motocykl. Po třech dnech jsem mu ale začal rozumět. Všechno probíhalo dobře a na konci jsem byl schopen zajet několik rychlých kol a byl jsem tak šťastný. Už jsem se těšil, že budu moci opět v Jerezu testovat, neboť potřebuji ještě více času“.

Kornfeilovy těžkosti s KTM mají jasné důvody: „Byl jsem donucen pozměnit kompletně svůj jezdecký styl. S bikem Mahindra bylo důležité projíždět zatáčky co nejvyšší možnou rychlostí. S KTM je to úplně opačný případ: Musíš začít brzdit co nejpozději a potom okamžitě zrychlovat!“.

Dle tohoto vyjádření tak musel Kornfeil v porovnání motocyklu Mahindra ke KTM projíždět zatáčky co nejrychleji, neboť motor byl výrazně slabší než ten současný: „Ano, přesně tak to je. Jelikož Mahindra nenabízela tolik poweru, zkoušel jsem díky vyšší rychlosti v zatáčkách tento handicap vyrovnat. Ovšem tím se otáčky hodně snížily a tak byl problém ve výjezdech ze zatáček. S KTM musíš co později brzdit a potom přidat plyn co nejdříve“.

První testovací den Moto3 v úterý na trati Jerez de la Frontera ukončil Kornfeil se ztrátou 2 sekund na 21. místě, zatímco týmový kolega Bezzecchi obsadil místo třetí s odstupem 0,5 sekundy na nejrychlejšího a rozdíl mezi českým jezdcem a Italem byl 1,5 sekundy. „My zde pracujeme na tom, získat co nejlepší set-up pro KTM. Máme dva směry, ale ještě nevíme, který je lepší. S jedním set-upem jsem na jednotlivá kola sice rychlejší, ale díky tomu jsou pneumatiky hodně opotřebované. Ten druhý set-up je lepší pro celou závodní vzdálenost. Musím tedy najít nějaký kompromis. Potom to bude všechno lepší“, je optimisticky přesvědčen Kornfeil.

Test Moto3 Jerez, 1. den, celkově

1. Aron Canet (Honda) 1:46,642
2. Enea Bastianini (Honda) +0,363
3. Marco Bezzecchi (KTM) +0,546
4. Alonso Lopez (Honda) +0,762
5. Jorge Martin (Honda) +0,825
6. Philipp Öttl (KTM) +0,836
7. Tatsuki Suzuki Honda) +1,172
8. Makar Yourchenko (KTM) +1,186
9. Lorenzo Dalla Porta (Honda) +1,217
10. Andrea Migno (KTM) +1,241
11. Nicolo Bulega (KTM) +1,467
12. Darryn Binder (KTM) +1,600
13. John McPhee (KTM) +1.634
14. Fabio di Giannantonio (Honda) +1,691
15. Gabriel Rodrigo (KTM) +1,748
16. Dennis Foggia (KTM) +1,812
17. Tony Arbolino (Honda) +1,812
18. Marcos Ramirez (KTM) +1,867
19. Jaume masia (KTM) +1,910
20. Niccolo Antonelli (Honda) +2,007
21. Jakub Kornfeil (KTM) +2,022
22. Kazuki Masaki (KTM) +2,104
23. Kaito Toba (Honda) +2,157
24. Ayumu Sasaki (Honda) +2,244
25. Livio Loi (KTM) +2,291
26. Albert Arenas (KTM) +2,654
27. Nakarin Atiaratphuvapat (Honda) +2,672
28. Adam Norrodin (Honda) +3.400



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama