Reklama

HRC v šampionátu WorldSBK s Bautistou a Haslamem

Dlouho očekávaná tajenka je konečně rozluštěna: Za tovární tým Hondy pojede v příští sezóně v šampionátu motocyklů co nejvíce podobných těm sériovým, dvojice ve složení Španěl Alvaro Bautista a Brit Leon Haslam.

Oficiální představení týmu se uskuteční zítra v 10 hodin na motocyklovém veletrhu EICMA v Miláně.

Kdo je za tento nečekaný přestup vlastně zodpovědný? Jistý Chris Herring, ex-manažer Castrol Honda a pozdější marketingový manažer HRC v MotoGP, ve funkci privátního manažera 36-letého Brita Leona Haslama totiž zjistil, že Haslam v týmu Puccetti neobdrží ani slíbený tovární materiál od Kawasaki a hlavně jeho gáže bude menší, než dostával letos v KRT Kawasaki jako týmový kolega Jonathana Rey. Celkem logické, po zisku pátého titulu chtěl pochopitelně Rea svou gáži zvýšit a tak továrnímu týmu KRT nezbyly peníze na přilepšení pro satelitní stáj Puccetti Kawasaki, která se navíc odchodem Topraka Razgatliogla k PATA Yamaha musela smířit s menším sponzorským obnosem, neboť bez svěřence Kenana Sofuogla Turka Razgatliogla se už Puccettiho stáj určitě nebude jmenovat «Turkish Puccetti Racing».

A jelikož HRC ještě nezapomněla, že pro ni Haslam vyhrál 2013 a 2014 závod «Suzuka Eight Hours», tak se britskému jezdci otevřela nečekaně druhá, tedy zadní vrátka. Žádný jiný jezdec v současném superbikovém paddocku nemá na svém kontě tolik zkušeností, jako právě Haslam! Ten už závodil v šampionátu WSBK s motocykly těchto značek: Aprilia, BMW, Ducati, Honda, Kawasaki a Suzuki. A nikdo nepochybuje o jeho schopnostech jako skvělého vývojového pilota.

Haslam proto odmítl nabídky z BSB, především od týmu Paul Birds Ducati. Pokud by se tato - nyní už jasná smlouva s HRC neuskutečnila - tak měl Haslam otevřeny ještě dvířka s Kawasaki UK.

Řadu měsíců se neoficiálně prezentovalo, že Bautistovým spolujezdcem bude Takumi Takahashi, tedy Japonec, který ale bohužel nevládne plynnou angličtinou. A tak měla rázem paní Midori Moriwaki jasnou dvojici pro svůj satelitní tým: Ryuichi Kiyonari (má platnou smlouvu s HRC i na sezónu 2020) a Takumi Takahashi - v současné době nejrychlejší Japonec na motocyklu s výjimkou pilota MotoGP Takaaki Nakagamiho. A v podobě těchto dvou Japonců bude existovat přímé spojení s japonskou motocyklovou továrnou.

Nezávisle na těchto dvou oficiálních týmech HRC bude v šampionátu WorldSBK 2020 startovat ještě tým Althea majitele Genesia Bevilacquy, v sedle pátého motocyklu CBR1000RR Fireblade by se měl objevit - stejně jako letos - 22-letý Ital Alessandro Del Bianco.

Nesmíme také zapomenout, že Bautista a Haslam jsou schopni předat svému novému týmu hodně - jistě zajímavých - poznatků získaných při závodění s motocykly Ducati Panigale V4 R (Bautista) a Kawasaki ZX-10 RR (Haslam) a tak nový motocykl Fireblade Honda CBR1000RR ještě některými maličkostmi vylepšit.

Mimochodem, koncem října testoval tento nový stroj japonského giganta na domácí trati právě Stefan Bradl.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama