Reklama

Filip Salač v úvodu 8. místo = 8 bodů Hlavní obrázek k článku: Filip Salač v úvodu 8. místo = 8 bodů

Velká cena Kataru je minulostí. Dnes se odjely první závody letošní sezóny mistrovství světa silničních motocyklů. Filip Salač předvedl skvělou stíhací jízdu, když se během tří kol dostal do Top10. V cíli z toho nakonec bylo ještě lepší 8. místo.

Mistrovství světa silničních motocyklů má za sebou první Grand Prix, která byla uspořádána na okruhu Losail v Kataru. Filip Salač potvrdil dobrou formu z předsezónních testů a během víkendu se držel mezi nejlepšími jezdci třídy Moto3. Po smolné kvalifikaci musel závodník týmu Rivacold Snipers sice startovat až z 20. místa, nicméně v závodě ukázal, že má tempo předních jezdců a během pár kol se dostal do desítky nejlepších. To dokázal i tím, že ve svém druhém kole byl nejrychlejším na trati.

V průběhu závodu český jezdec svou pozici kontroloval, aby mohl zaútočit v samotném závěru. I přes to, že měl Filip opotřebovanou přední pneumatiku, dokázal v silné konkurenci bojovat až do konce a v cíli z toho bylo 8. místo. Díky tomu si na své konto připisuje osm mistrovských bodů a zároveň drží průběžné 8. místo v šampionátu.

Filip Salač: „Dnes jsme začali Warm Upem, ve kterém bylo velké horko, protože probíhal v jednu hodinu odpoledne a trať měla kolem 50°C. My jsme zvolili tvrdou zadní pneumatiku, abychom vyzkoušeli, jak bude do závodu fungovat. V horku to nebylo nic moc, ale říkal jsem si, že na závod bude vhodná. Nechtěl jsem měkkou pneumatiku, protože bych pak ztrácel ke konci závodu. Trénink jsem ukončil na 9. místě, což nebylo tak špatné vzhledem k tomu, že polovina startovního pole měla nové pneumatiky.“

„Do závodu jsem dobře odstartoval a v prvních třech kolech jsem se probojoval na desáté místo, což bylo super. Poté jsem se snažil na této pozici držet a šetřit pneumatiky, které právě v úvodu závodu dostaly dost zabrat kvůli jízdě na limitu. Čtyři kola před koncem jsem chtěl zaútočit na přední pozice, ale v tu chvíli jsem měl již hodně opotřebovanou přední pneumatiku. Už jsem nemohl předjíždět tak, jak bych si představoval a nemohl jsem jít dopředu. Dvě kola před koncem jsem byl na šestém místě, ale udělal jsem chybu, když jsem nechal jednu zatáčku trochu otevřenou. Toho vyžil Raul Fernandez, ale vyvezl mě ven a předjeli mě ještě další jezdci. Klesl jsem na jedenácté místo a do posledního kola jsem najížděl s tím, že to bude velká loterie, což se potvrdilo. Všichni začali hodně bojovat, ale nedal jsem se a nakonec je z toho osmé místo. Není to výsledek, který jsem po testech očekával, ale myslím si, že po startu z dvacátého místa je to skvělé. Vyplatila se nám volba tvrdé zadní pneumatiky, protože jsem měl dobré výjezdy ze zatáček a na cílové rovince jsem ještě dokázal předjet ze slipstreamu. Vím, že jsme měli na víc a příště musíme startovat více vpředu, protože pak bude závod úplně jiný. Celkově to byl skvělý víkend, nabral jsem nové zkušenosti, jen se nepodařil jeden trénink a měl jsem smůlu v kvalifikaci. Jsem rád, že to dopadlo tak, jak to dopadlo, protože jsem věděl, že můžu bojovat vpředu.“

„Chci moc poděkovat týmu za skvělou práci. Jsem rád, že jsem byl na tento závod dobře připraven. Neměl jsem problémy s fyzickou kondicí vzhledem k tomu, jaké bylo teplo. Samozřejmě, že máme co zlepšovat. Každá taková drobná chyba je zároveň zkušenost a už se nemůžu dočkat dalšího závodu. Jsem zvědavý, kde bude, ale už se moc těším. Dále děkuji všem partnerům, ACCR Czech Talent Teamu, rodině a všem, co mě podporují. Nyní už se těším domů. Čeká nás měsíční pauza od závodů, ale určitě nebudu měnit tréninkový plán, naopak, budu trénovat ještě víc, abych měl na to jet o pódiové umístění.“

QNB GRAND PRIX OF QATAR - Race Moto3

1 25 75 Albert ARENAS SPA Aspar Team Gaviota KTM 38'08.941 152.3
2 20 17 John MCPHEE GBR Petronas Sprinta Racing HONDA 38'08.994 152.3 0.053
3 16 79 Ai OGURA JPN Honda Team Asia HONDA 38'09.285 152.2 0.344
4 13 5 Jaume MASIA SPA Leopard Racing HONDA 38'09.188 152.2 0.247
5 11 24 Tatsuki SUZUKI JPN SIC58 Squadra Corse HONDA 38'09.730 152.2 0.789
6 10 2 Gabriel RODRIGO ARG Kömmerling Gresini Moto3 HONDA 38'09.367 152.2 0.426
7 9 52 Jeremy ALCOBA SPA Kömmerling Gresini Moto3 HONDA 38'09.500 152.2 0.559
8 8 12 Filip SALAC CZE Rivacold Snipers Team HONDA 38'09.764 152.2 0.823
9 7 7 Dennis FOGGIA ITA Leopard Racing HONDA 38'09.905 152.2 0.964
10 6 25 Raul FERNANDEZ SPA Red Bull KTM Ajo KTM 38'09.775 152.2 0.834
11 5 11 Sergio GARCIA SPA Estrella Galicia 0,0 HONDA 38'10.202 152.2 1.261
12 4 53 Deniz ÖNCÜ TUR Red Bull KTM Tech 3 KTM 38'10.426 152.2 1.485
13 3 21 Alonso LOPEZ SPA Sterilgarda Max Racing Team HUSQVARNA 38'10.543 152.2 1.602
14 2 27 Kaito TOBA JPN Red Bull KTM Ajo KTM 38'11.731 152.1 2.790
15 1 14 Tony ARBOLINO ITA Rivacold Snipers Team HONDA 38'11.516 152.1 2.575
16 16 Andrea MIGNO ITA SKY Racing Team VR46 KTM 38'12.121 152.0 3.180
17 55 Romano FENATI ITA Sterilgarda Max Racing Team HUSQVARNA 38'14.743 151.9 5.802
18 92 Yuki KUNII JPN Honda Team Asia HONDA 38'14.770 151.9 5.829
19 71 Ayumu SASAKI JPN Red Bull KTM Tech 3 KTM 38'15.050 151.9 6.109
20 6 Ryusei YAMANAKA JPN Estrella Galicia 0,0 HONDA 38'17.398 151.7 8.457
21 99 Carlos TATAY SPA Reale Avintia Racing KTM 38'17.421 151.7 8.480
22 82 Stefano NEPA ITA Aspar Team Gaviota KTM 38'25.181 151.2 16.240
23 9 Davide PIZZOLI ITA BOE Skull Rider Facile Energy KTM 38'30.391 150.8 21.450
24 54 Riccardo ROSSI ITA BOE Skull Rider Facile Energy KTM 38'35.150 150.5 26.209
25 50 Jason DUPASQUIER SWI CarXpert PruestelGP KTM 38'35.353 150.5 26.412
26 89 Khairul Idham PAWI MAL Petronas Sprinta Racing HONDA 38'37.130 150.4 28.189
27 73 Maximilian KOFLER AUT CIP Green Power KTM 38'37.458 150.4 28.517
28 13 Celestino VIETTI ITA SKY Racing Team VR46 KTM 38'41.047 150.2 32.106
29 60 Dirk GEIGER GER CarXpert PruestelGP KTM 38'50.872 149.5 41.931

Zdroj: TZ Filipa Salače



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama