Reklama

EWC 2018/2019: Co nového čeká fanoušky při Bol d’Or?

Po odchodu týmu GMT94 Yamaha ze šampionátu EWC se v jednotlivých týmech na novou sezónu MS-Endurance 2018/2019 událo hodně změn. Při úvodním závodě EWC Bol d’Or v Le Castellet už tento víkend tak budou karty nově zamíchány.

Mnohonásobný mistr světa - tým GMT94 Yamaha - se tedy po letošní Suzuce rozloučil se šampionátem FIM EWC Endurance jeden z nejúspěšnějších týmů historie tohoto šampionátu. Ovšem zkušení piloti nezůstali dlouho bez angažmá, ostatní týmy se chopily této nabízené příležitosti a podepsali s nimi smlouvy.

Ital Niccolo Canepa posílil jako týmový kolega Australana Broca Parkese a Němce Marvina Fritze od Bol d’Or tým YART-Yamaha. Tato bezpochyby rychlá trojice se pokusí podruhé - zatím se to podařilo v sezóně 2009 - získat mistrovský titul pro rakouský tým okolo manažera Mandyho Kainze. 16. místo z minulé sezóny by se už nemělo opakovat.

Francouz Mike di Meglio přestoupil k týmu F.C.C. TSR Honda France, kde nahradí svého krajana Alana Techera, a pojede společně s Freddy Forayem a Joshem Hookem s jediným cílem: 2018/2019 obhájit titul mistra světa FIM EWC Endurance.

Alan Techer pak s Němcem Florianem Altem a Francouzem Axelem Maurinem vytvoří Team Yamaha Viltalis Pierret Experiences.

Konečně třetí jezdec z GMT94, Španěl David Checa, vytvoří vedle dvou Francouzů Jeremyho Guarnoniho a Randy de Punieta hodně silný tým SRC Kawasaki France. Tato Equipe, která už 24-hodinovky Bol d’Or nebo Le Mans několikrát vyhrála, bude jistě útočit na prestižní titul mistra světa FIM EWC Endurance. V právě skončené sezóně obsadili Francouzi 8. místo.

Po hodně průměrné sezóně 2017/2018 - až 6. místo v celkovém hodnocení - by chtěla Suzuki Endurance opět navázat na dřívější úspěchy. Sestava zůstává stejná a je hodně sehraná: Vincent Philippe, Etienne Masson a Gregg Black budou opět řízeni Dominiquem Méliandem, který se po dlouhé nemoci vrací ke kormidlu tohoto týmu.

Tým Honda Endurance by určitě chtěl navázat na úspěch z minulé sezóny, kdy obsadil celkově bronzovou příčku. Sestava Sébastien Gimbert, Gregory Leblanc a Erwan Nigon už v minulosti dokázala, že je schopna jednotlivé závody vyhrát.

Z týmu Voelker NRT48 se stal tým nový a pojede pod názvem ERC-BMW Motorrad Endurance. V sestavě týmu se objevili tři specialisté na vytrvalecké závody: Kenny Foray, Julian Da Costa a Mathieu Gines, a ti se mohou určitě postarat o překvapení. Ostatně v uplynulé sezóně ještě pod starým názvem z toho bylo 7. místo. A jak už vyplývá z názvu, tak jde o tým přímo podporovaný bavorskou továrnou.

Nově byl zformován a od BMW k Yamaze přešel tým Penz13.com WEPOL Racing. Vloni celkově čtvrtý v celkovém pořadí německý tým má následující sestavu: Brit Danny Webb z IRRC, jeho kolega ze stejného šampionátu a ex-mistr světa EWC Matthieu Lagrive z Francie a Jihoafričan Sheridan Morais - jinak závodící v MS-Moto2 za český tým Willi Race Racing. Zajímavostí je, že tento německý tým uplynulou sezónu vůbec nedokončil kvůli nedostatku financí, přesto obsadila tato závodní stáj v sezóně 2017/2018 čtvrté místo jako nejlepší soukromý tým. Letos bude mít dva hlavní české sponzory: Firmy WEPOL a OEM.

S číslem #21 se představí brněnský tým Mercury Racing BMW, ten nahlásil následující sestavu: «pilot bleu» Karel Hanika, «pilot jaune» David Perret z Francie a «pilot rouge» Španěl Angel Rodriguez - jako čtvrtý jezdec, tedy «pilot vert», je potom připraven Ondřej Ježek. Tedy proti loňsku, úplně nová sestava s výjimkou Karla Haniky. Ale tým Viktora Nosse bude obhajovat umístění v Top-5, přičemž na umístění v Top-4 tomuto týmu chybělo v uplynulé sezóně pouhého 0,5 bodu!

Tradiční slovenský tým Maco Racing Yamaha s číslem #14 pojede s těmito třemi jezdci: Louis Bulle z Francie, jeho krajan Anthony Dos Santos a Rakušan Julian Mayer. Vloni skončil tento tým celkově až 22., což bylo jejich nejhorší umístění v historii závodění tohoto slovenského týmu v FIM EWC Endurance.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama