Reklama

BSB-Snetterton 300: Byrneho vítězný double, Smrž out a P12 Hlavní obrázek k článku: BSB-Snetterton 300: Byrneho vítězný double, Smrž out a P12

Vítězný double slavil na okruhu Snetterton 300 obhájce titulu Shane Byrne, český pilot Jakub Smrž (BMW) v prvním závodě havaroval, naštěstí bez zranění, ve druhé jízdě obsadil v cíli 12. pozici.

První závod britského superbikového šampionátu v Snettertonu se stal snadnou kořistí Shane Byrneho (Ducati). Toho na stupních vítězů doplnili Joshua Brookes (Yamaha) a Jason O'Halloran (Honda).

Shane Byrne (Be Wiser Ducati) si zajistil v Qualifying k pátému závodnímu víkendu v Snettertonu novým rekordem okruhu 1:46,024 min. Pole-Position, za ním skončili James Ellison (McAMS Yamaha), Jason O'Halloran (Honda Racing), Leon Haslam (JG Speedfit Kawasaki), Jake Dixon (RAF Reserves Kawasaki), Luke Mossey (JG Speedfit Kawasaki), Joshua Brookes (Anvil Hire TAG Yamaha), Dan Linfoot (Honda Racing) a Jakub Smrž (Lloyd & Jones BMW).

Kvůli zranění chyběli na startovním roštu Glenn Irwin (Be Wiser Ducati) a Christian Iddon (Tyco BMW). Po těžkém pádu v Knockhillu sice byl na startu Leon Haslam, ale rozhodně nebyl úplně fit.

Byrne a O'Halloran zaspali trochu na startu, takže Ellison, Haslam a Linfoot převzali do svých rukou vedení v závodě. Ve třetím kole spadli Mackenzie a Smrž. Mossey musel zastavit kvůli technickému problému v boxu. Potom udělal jezdeckou chybu Ellison a Byrne ji ledově využil k vedení v závodě.

V 7. ze 16 kol přestal fungovat motor Ellisonovy Yamahy a pořadí bylo následující: Byrne a za ním Brookes, O'Halloran, Linfoot, Haslam, Hopkins, Hickman, Dixon, Ray, Guintoli a Laverty. Brookes sice v závěru několika rychlými koly snížil náskok Byrneho, ale pětinásobný britský šampion kontroloval ze špice závod suverénně a vyhrál letos podruhé.

Za ním rovněž neohrožovaně projel cílem Brookes, v boji o třetí místo porazil O'Halloran zdravotně indisponovaného Haslama. Pátý byl odmávnut Linfoot, a dále projeli cílem Dixon, Hickman, Hopkins, Ray, Guintoli, McConnell, Laverty, Bridewell a Elliott.

MCE Insurance British Superbike Championship 2017 - Snetterton 300, Race 1

01- Shane Byrne – Be Wiser Ducati – Ducati Panigale R – 16 kol za 28:56,720
02- Joshua Brookes – Anvil Hire TAG Racing – Yamaha YZF R1 – + 3.295
03- Jason O’Halloran – Honda Racing – Honda CBR 1000RR SP2 – + 7.698
04- Leon Haslam – JG Speedfit Kawasaki – Kawasaki ZX-10RR – + 7.885
05- Dan Linfoot – Honda Racing – Honda CBR 1000RR SP2 – + 11.656
06- Jake Dixon – RAF Regular & Reserve – Kawasaki ZX-10RR – + 14.513
07- Peter Hickman – Smiths Racing – BMW S1000RR – + 14.698
08- John Hopkins – Moto Rapido – Ducati Panigale R – + 16.596
09- Bradley Ray – Buildbase Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – + 17.140
10- Sylvain Guintoli – Bennetts Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – + 21.341
11- Billy McConnell – Quattro Plant FS-3 – Kawasaki ZX-10RR – + 24.402
12- Michael Laverty – McAMS Yamaha – Yamaha YZF R1 – + 25.943
13- Lee Jackson – Smiths Racing – BMW S1000RR – + 31.350
14- Tommy Bridewell – Team WD-40 – Kawasaki ZX-10RR – + 34.846
15- Josh Elliott – Tyco BMW – BMW S1000RR – + 37.625
16- James Westmoreland – Gearlink Kawasaki – Kawasaki ZX-10R – + 40.995
17- Andy Reid – Tyco BMW – BMW S1000RR – + 1’00.639
18- Aaron Zanotti – Platform Hire Yamaha – Yamaha YZF R1 – + 1’06.242
19- Shaun Winfield – Anvil Hire TAG Racing – Yamaha YZF R1 – + 1’15.566

Shane Byrne vyhrál také druhý závod v Snettertonu, ale tentokrát musel o vítězství tvrdě bojovat s Joshuou Brookesem. Opět na třetím místě skončil Jason O'Halloran.

Pořadí na startovním roštu druhého závodu vyplynulo jako vždy z pořadí časů na kolo v prvním závodě. Shane Byrne (Be Wiser Ducati) vyhrál nejen suverénně první nedělní závod, nýbrž zajel časem 1:47,759 také nejrychlejší kolo. Za ním se umístili a postavili na startovní rošt Joshua Brookes (Anvil Hire TAG Yamaha), Jason O'Halloran (Honda Racing), James Ellison (McAMS Yamaha), Peter Hickman (Smith Racing BMW) a Leon Haslam (JG Speedfit Kawasaki) bescherte.

Brookes, Ellison a Byrne odstartovali nejlépe, za nimi s malým odstupem následovali Hopkins, O'Halloran, Linfoot, Haslam a Dixon. V prvních čtyřech kolech jezdilo Top-6 jezdců v rozmezí jedné sekundy, k nim se přiblížil Hickman. Po deseti ze 16 kol si vyjel menší náskok Brookes.

Ellison byl v boji o druhé místo předjet Byrnem a vzápětí, co se Byrne vypořádal s Ellisonem, tak začal ohrožovat také Brookese. Zlý sen pro Ellisona pokračoval i v této jízdě, když jmenovaný havaroval a opět tak zůstal bez bodů. O třetí místo sváděli tvrdý souboj O'Halloran a Hopkins.

V předposledním kole předjel Byrne Brookese a získal tak druhé vítězství v Snettertonu. Napínavý souboj se rovněž odehrál o poslední volné pódiové umístění, neboť kromě O'Hallorana a Hopkinse se o ně ucházel také Dixon. Po 16 kolech bylo pořadí v cíli následující: Byrne před Brookesem, dále pak O'Halloran, Hopkins, Hickman, Linfoot, Haslam, Guintoli, Mossey, Ray, Smrž, Jackson, Bridewell a Laverty.

Zkušený český jezdec Jakub Smrž zhodnotil své víkendové závodění následovně: „V pátek jsme začali s novým motorem a jiným typem kyvky, ale bohužel po prvních dvou trénincích jsme zjistili, že jsme pořád daleko od správného nastavení. Motorka určitě bude s novou kyvkou fungovat lépe, ale chce to více času a do kvalifikačního dne nebyl čas na experimenty. Takže jsme se na sobotu vrátili k osvědčenému, což se odrazilo na časech a probojoval jsem se až do závěrečného superpole. Tam jsem ale v jediném kole, které se jede, udělal dvě chyby a bylo z toho 9. místo na startu. První jizda bohužel znamenala první DNF v letošní sezóně, když jsem upadl. V druhé jízdě z 15. místa na startu bylo nakonec 12. místo, což není nic extra, ale opět nám to přineslo spoustu informací a dat, na čem zapracovat. U mého BMW jsem maximálně spokojen se zadkem motorky a vydrží zadní gumy, ale pořád bojujeme s nastavením předku, kdy nemám moc cit v nájezdu do zatáčky a v rychlejších zatáčkách motorka nezatáči podle mých představ. Každopádně je pozitivní, že každým víkendem je motorka lepší a lepší a už bych se rád podíval do top 10. Už se těším na Brands Hatch a věřím, že tam už to konečně padne! Poděkování patří týmu, partnerům a v neposlední řadě fanouškům!“

MCE Insurance British Superbike Championship 2017 - Snetterton 300, Race 2

01- Shane Byrne – Be Wiser Ducati – Ducati Panigale R - 16 kol za 28:54.231
02- Joshua Brookes – Anvil Hire TAG Racing – Yamaha YZF R1 - + 0.686
03- Jason O’Halloran – Honda Racing – Honda CBR 1000RR SP2 - +7.701
04- Jake Dixon – RAF Regular & Reserve – Kawasaki ZX-10RR - +8.261
05- John Hopkins – Moto Rapido – Ducati Panigale R - +8.544
06- Peter Hickman – Smiths Racing – BMW S1000RR - +13.576
07- Dan Linfoot – Honda Racing – Honda CBR 1000RR SP2- +13.615
08- Leon Haslam – JG Speedfit Kawasaki – Kawasaki ZX-10RR - +17.625
09- Sylvain Guintoli – Bennetts Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 - +20.022
10- Luke Mossey – JG Speedfit Kawasaki – Kawasaki ZX-10RR - +23.088
11- Bradley Ray – Buildbase Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 - +25.037
12- Jakub Smrž – Lloyd & Jones PR Racing – BMW S1000RR - +25.312
13- Lee Jackson – Smiths Racing – BMW S1000RR - +28.791
14- Tommy Bridewell – Team WD-40 – Kawasaki ZX-10RR - +33.379
15- Michael Laverty – McAMS Yamaha – Yamaha YZF R1 - +33.594
16- Billy McConnell – Quattro Plant FS-3 – Kawasaki ZX-10RR - +33.792
17- James Westmoreland – Gearlink Kawasaki – Kawasaki ZX-10R - +47.431
18- Andy Reid – Tyco BMW – BMW S1000RR - +56.503
19- Aaron Zanotti – Platform Hire Yamaha – Yamaha YZF R1
19- Martin Jessopp – RidersMotorcycles.com BMW – BMW S1000RR - +57.549
20- Shaun Winfield – Anvil Hire TAG Yamaha – Yamaha YZF R1 - +1:02.014

MCE Insurance British Superbike Championship 2017 - klasifikace šampionátu (v závorce pódiové kreditní body)

01- Luke Mossey – JG Speedfit Kawasaki – Kawasaki ZX-10RR – 147 (17)
02- Shane Byrne – Be Wiser Ducati – Ducati Panigale R – 140 (20)
03- Leon Haslam – JG Speedfit Kawasaki – Kawasaki ZX-10RR – 132 (19)
04- Joshua Brookes – Anvil Hire TAG Racing – Yamaha YZF R1 – 118 (9)
05- Jason O’Halloran – Honda Racing – Honda CBR 1000RR SP2 – 115 (3)
06- Peter Hickman – Smiths Racing – BMW S1000RR – 93
07- Jake Dixon – RAF Regular & Reserve – Kawasaki ZX-10RR – 89 (10)
08- Christian Iddon – Tyco BMW – BMW S1000RR – 86 (5)
09- Glenn Irwin – Be Wiser Ducati – Ducati Panigale R – 63 (4)
10- Dan Linfoot – Honda Racing – Honda CBR 1000RR SP2 – 60
11- James Ellison – McAMS Yamaha – Yamaha YZF R1 – 51 (3)
12- John Hopkins – Moto Rapido – Ducati Panigale R – 50
13- Sylvain Guintoli – Bennetts Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – 43
14- Tommy Bridewell – Team WD-40 – Kawasaki ZX-10RR – 41
15- Michael Laverty – McAMS Yamaha – Yamaha YZF R1 – 40
16- Bradley Ray – Buildbase Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – 30
17- Billy McConnell – Quattro Plant FS-3 – Kawasaki ZX-10RR – 21
18- Jakub Smrž – Lloyd & Jones PR Racing – BMW S1000RR – 21
19- Taylor Mackenzie – Bennetts Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – 20
20- Lee Jackson – Smiths Racing – BMW S1000RR – 20
21- Davide Giugliano – Tyco BMW – BMW S1000RR – 10
22- James Westmoreland – Gearlink Kawasaki – Kawasaki ZX-10R – 3
23- Martin Jessopp – RidersMotorcycles.com BMW – BMW S1000RR – 2
24- Aaron Zanotti – Platform Hire Yamaha – Yamaha YZF R1 – 2
25- Shaun Winfield – Anvil Hire TAG Racing – Yamaha YZF R1 – 1
26- Josh Elliott – Tyco BMW – BMW S1000RR – 1



Login Přihlásit Registrace ›