Reklama

Test Piaggio Medley 125 S: zábavný městský skútr Hlavní obrázek k článku: Test Piaggio Medley 125 S: zábavný městský skútr

Aktuálně patří Piaggio Medley ve své třídě mezi nejvýkonnější stroje, a tak jsem si jej s potěšením vzala do parády. Vyrazila jsem do pražských ulic, abych si ověřila, jak je to s upraveným motorem 125 iGet. Tedy přiznám se, překvapení to bylo více než příjemné a jen s velkým sebezapřením jsem jej vracela zpět. Nejen, že byl praktickým pomocníkem v dopravní špičce, on byl i velmi zábavným společníkem.

Piaggio Medley 125 S je na trhu už pár let a bylo na čase, aby se mu dostalo omlazovací kůry. Kromě zmíněného motoru má také novou digitální přístrojovou desku, ledkové osvětlení a budete-li chtít, můžete si jej propojit s vaším chytrým telefonem. Skútr je vhodný jak pro ženu, tak i pro muže. Není nijak velký, ale ani malý, moc dobře se mi s ním manipulovalo na místě a to i přes to, že váží 136 kilogramů. Hravě jej dáte na stojan a ani k tomu nepotřebujete moc síly. Svojí velikostí se Medley řadí mezi modely Piaggio Liberty a Piaggio Beverly.

1 2020 Piaggio Medley S 125 i-get test (1)1 2020 Piaggio Medley S 125 i-get test (2)1 2020 Piaggio Medley S 125 i-get test (3)

Na test jsem měla verzi S, která je jen o dva tisíce korun dražší, než základní model Medley 125. Oproti ní má eSko navíc digitální přístrojovou desku, zubaté kotouče a doplňky v červené barvě, včetně červeně obšitého sedla a červeného rámečku na přední kapotáži, které rovněž dominuje velký LED světlomet. Já bych si určitě za verzi S připlatila už jen proto, že na první pohled srší energií a svým vzhledem se bude vyjímat mezi plejádou ostatních skútrů.

Ačkoliv prošel skútr Medley řádnou proměnou, ovladačů se to netýká a byly přesně tam, kde jste je chtěli mít a kde vždy bývaly. Jsou jednoduché na ovládání a snadno dostupné i pro drobnou dívčí ruku. Ještě než se rozjedeme, pojďme se podívat pod sedlo, tam se toho totiž vejde víc, než byste čekali. Bez problémů tam dostanete dvě helmy, anebo větší rodinný nákup. Sedlo se snadno otevírá stiskem tlačítka na řídítkách. Jediné, co bych tomu vytkla je absence praktického osvětlení, které oceníte hlavně večer, když hledáte klíče od garáže. Před koleny máte ještě jednu malou přihrádku, která je uzamykatelná a do které vám vejde telefon i s peněženkou. Nechybí ani praktický háček pro zavěšení tašky.

1 2020 Piaggio Medley S 125 i-get test (8)1 2020 Piaggio Medley S 125 i-get test (15)1 2020 Piaggio Medley S 125 i-get test (16)

Nová přístrojová deska s LCD panelem je modře podsvícená a zobrazují se na ní veškeré potřebné informace o jízdě, včetně dojezdové vzdálenosti nebo aktuální spotřeby paliva. V menu se jednoduše pohybujete pomocí tlačítka na řídítkách nebo pomocí dvou gumových tlačítek na přístrojové desce. Ta je navíc vybavena bezdrátovým připojením, což bezpochyby ocení hlavně mladí jezdci. Pomocí systému MIA můžete ovládat v telefonu hudbu, vidíte, kdo vám volá a pomocí této aplikace můžete třeba i vyhledat váš skútr na parkovišti, pokud zapomenete, kde jste jej zaparkovali.

Sympatie si u mě Medley získala nejen kvůli jednoduchosti ovládání, ale i kvůli dostatečnému prostoru pro nohy. Koleny jsem se nedotýkala řídítek ani při maximálním rejdu. Pohodlně se bude cítit i váš spolujezdec, skútr je vybavený madly a výklopnými stupačkami. Skútr si při proplétáním městem počínal náramně, byl obratný, mrštný a z křižovatky vystřelil vždy jako první. Je až neuvěřitelně živelný, velmi tomu samozřejmě napomohl upravený motor iGet, s maximálním povoleným výkonem 14 koní. Do 90 km/h zrychluje poměrně rychle, ale víc ani jezdit nepotřebujete. Ona vás totiž zbrzdí také absence plexi, jízda nad 100 km/h byla kvůli větru nepříjemná. Plexi štít si samozřejmě můžete přikoupit, v nabídce příslušenství jej Piaggio nabízí.

1 2020 Piaggio Medley S 125 i-get test (7)1 2020 Piaggio Medley S 125 i-get test (9)1 2020 Piaggio Medley S 125 i-get test (13)

Jednu z prvních věcí, co jsem během pár minut jízdy udělala, bylo vypnutí systému Start/Stop. Za co si Piaggio zaslouží pochvalu je to, že si to skútr pamatoval i po vypnutí zapalování. Proplétání úzkými uličkami v centru bylo díky Medley 125 S opravdu zábavné, svižné a nevadili mu ani dlažební kostky, ani přejezdy kolejí. Velkou zásluhu má na tom dobře naladěný podvozek, kde si u zadního tlumiče můžete nastavit předpětí pružiny v pěti různých polohách. Rány do zad rovněž minimalizuje 16 palcové kolo vpředu a 14 palcové vzadu. Obuta jsou na pneumatikách Michelin CityGrip.

O bezpečné zastavení se vám postarají dvoupístkové brzdy v kombinaci s dvoukanálovým ABS. Mají pomalejší nástup, ale pro tento skútr jsou bohatě dostačující. Navíc se lehce ovládají a dají se docela dobře dávkovat. Do nádrže se vám vejde 7 litrů paliva, což mi s mojí průměrnou spotřebou 2,8 l/100 km stačilo na více než 220 kilometrů.

1 2020 Piaggio Medley S 125 i-get test (17)1 2020 Piaggio Medley S 125 i-get test (25)1 2020 Piaggio Medley S 125 i-get test (19)

Piaggio Medley 125 S se mi na pár dní stal zábavným společníkem, jízda s ním byla zábavná, hravá a svižná. Dostat se centrem Prahy z jedná strany města na druhou bylo otázkou pár minut. Skútr ve verzi S se prodává za cenu 88 900 Kč a rozhodně se stal vážným konkurentem nejprodávanějšího skútru Hondy SH125i, jehož cena začíná na částce 94 900 Kč.

Technické údaje

Motor: Kapalinou chlazený čtyřdobý jednoválec se čtyřmi ventily, SOHC. Vrtání a zdvih 52 x 58,7 mm, zdvihový objem 124,7 ccm. Největší výkon 14,96 k (11 kW) při 9000 1/min, největší točivý moment 12 N.m při 6500 1/min. Elektronické vstřikování paliva, tlakové oběžné mazání, elektrické spouštění a elektronické digitální zapalování. Elektronický imobilizér.

Pohonné ústrojí: Sekundární převod plynulým variátorem CVT, automatická odstředivá suchá spojka.

Podvozek: Kolébkový rám z oceli, vpředu hydraulická teleskopická vidlice, zdvih 88 mm, vzadu dva hydraulické tlumiče s nastavitelným předpětím, zdvih 76 mm. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 260 mm se dvoupístkovými třmeny, vzadu jednoduchá o průměru 240 mm s dvoupístkovým třmenem. Dvoukanálové ABS. Pneumatiky dvě 100/80 R 16 vpředu a 120/70 R 14 vzadu. Rozvor 1390 mm, výška sedla nad zemí 799 mm, provozní hmotnost 136 kg, objem palivové nádrže 7 litrů.

Barevné provedení: bílá Bianco Luna, černá Nero Meteora Opaco, šedá Grigio Materia

Cena: 88 900 Kč

1 2020 Piaggio Medley S 125 i-get test (18)1 2020 Piaggio Medley S 125 i-get test (20)1 2020 Piaggio Medley S 125 i-get test (21)1 2020 Piaggio Medley S 125 i-get test (22)1 2020 Piaggio Medley S 125 i-get test (23)1 2020 Piaggio Medley S 125 i-get test (24)1 2020 Piaggio Medley S 125 i-get test (26)1 2020 Piaggio Medley S 125 i-get test (27)1 2020 Piaggio Medley S 125 i-get test (28)1 2020 Piaggio Medley S 125 i-get test (29)1 2020 Piaggio Medley S 125 i-get test (30)1 2020 Piaggio Medley S 125 i-get test (5)1 2020 Piaggio Medley S 125 i-get test (4)1 2020 Piaggio Medley S 125 i-get test (6)1 2020 Piaggio Medley S 125 i-get test (10)1 2020 Piaggio Medley S 125 i-get test (11)1 2020 Piaggio Medley S 125 i-get test (12)1 2020 Piaggio Medley S 125 i-get test (14)

foto: Jan Altner



Login Přihlásit Registrace ›