Reklama

Milánské ozvěny: skútry 2014

Po nejžhavějších nadupaných novinkách na nedávné výstavě v Miláně je konečně prostor i pro ty ostatní.

Vespa

Vespa Primavera, to jsou inovativní přístupy a dynamika. Vzhledově Primavera přebírá některé prvky, které přinesla letošní Vespa 946. Díky přesunutí baterky pod nohy řidiče nabízí více místa pod elegantním dvousedlem. Nové je také zavěšení předního 11“ ráfku. Nesmíme zapomenout i na menší vibrace od motoru díky pružnému uložení. Primavera se bude nabízet ve čtyřech různých motorizacích. Padesátky jsou v nabídce hned dvě, dvoudobá i čtyřdobá, přičemž ten maličký čtyřtakt vypadá velmi zajímavě, má čtyři ventily (jen si to představte v té malé paličce) a výkon 4,35 koně! Větší objemy 125 a 150 ccm jsou samozřejmě již staré známé (tedy spíše mladé známé, tohle je velmi moderní motor) tříventily s výkony 11, resp. 12,5 koně, které vynikají servisní nenáročností (po 10 000 km) a nízkou spotřebou, výrobce uvádí 1,56 litru na sto kilometrů.

Peugeot

Velký evropský výrobce vsadil na retro. Francouzský Peugeot představil model Django, který má být pro změnu následovníkem Peugeotu S55 z padesátých let, jenž podle výrobce byl ztělesněním svobody a francouzské elegance. Typickým prvkem Djanga jsou tři průduchy na bocích a vlnovitě řešená záď jako u limuzín tehdejší doby. Tenhle skútr je především o stylu, a protože každému se líbí něco jiného, jsou v nabídce hned čtyři různé verze, a to Allure, Sport, Evasion a Heritage, které se liší pouze estetickými drobnostmi. Technika je však čistě soudobá, jako pohon zadního 12“ kola slouží buď dvoutakt, nebo čtyřtakt 125 a 150 ccm, přičemž velké motorizace jsou vybaveny propojeným brzdovým systémem.

Sym

Sym představil novou vlajkovou loď, maxiskútr Maxsym 600i ABS. Vychází samozřejmě ze čtyřstovky, která je na trhu již dva roky, a bude se nabízet ve dvou verzích, klasické a sportovnější, jež nabídne červené prošívání sedla a stejně barevné proužky na ráfcích. Vpřed žene 234 kg těžký skútr zbrusu nový jednovačkový čtyřventilový jednoválec o objemu 565 ccm, který dává 42 koní a přes 43 newtonmetrů a je krmen jak jinak než vstřikováním, jež sráží spotřebu ke čtyřem litrům na sto. Tedy samozřejmě pokud nepojedete celou dobu na plný plyn, ale zase vám bude cesta ubíhat, Maxsym upaluje až stošedesátkou. Abyste i z této rychlosti bezpečně zastavili, k tomu slouží trojice brzdových kotoučů o průměru 275 mm, vpředu vybavených dokonce čtyřpístkovými radiálními třmeny.

Kymco

Také další známá tchajwanská značka, Kymco, se v Miláně vytasila s několika novými modely. Letošní překvapení K-XCT 300i a také Xciting 400i dostanou ke svým názvům ještě přídomek ABS, ovšem tou nejzásadnější novinkou je další generace mega oblíbeného městského skútru Agility. Agility R16 Plus, jak se tento model správně jmenuje, přichází ve dvou motorizacích. Tradiční desetikoňovou stopětadvacítku doplní dvoustovka s výkonem o 1,2 koně vyšším. Další zásadní změnou je zmenšení zadního kola ze 16 na 14 palců, což uvolnilo více místa pro nádrž (sedm místo šesti litrů) a hlavně podsedlový prostor, kam se konečně něco vejde. Nové je sedlo, upravoval se rám i odpružení, nově přibyly také LED diody.

skútry 2014 20131101051107skútry 2014 20131101051134skútry 2014 360_k-xct_300_blau_2_02skútry 2014 django evasionskútry 2014 imagesskútry 2014 kymco-k-xct-300-e-125-2013_4skútry 2014 kymco-kxct-300-36skútry 2014 peugeot-django-9skútry 2014 PeugeotDjangoAllure-003skútry 2014 scooter-vespa-primavera-125-2014-2skútry 2014 vespa-primavera-2014_01



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama